Míra okamžitého opuštění udává podíl uživatelů, kteří webové stránky opustí velmi krátce poté, co jej navštíví. Na základě toho můžeme usoudit, že je obsah příliš nezaujal. Úkolem provozovatelů webu a marketingových specialistů je držet co nejnižší míru okamžitého opuštění. Roli zde může hrát úroveň UX či kvalitní obsah. 

Co je to míra okamžitého opuštění? 

Pro měření a analytickým nástrojích od Google je hlavním hodnotícím faktorem pro míru opuštění to, kolik stránek uživatel navštíví. Pokud zobrazí pouze jednu stránku, vyhodnotí to Google tak, že uživatele web nezaujal a okamžitě jej opustil.V tomto ohledu jsou poměrně problematické takzvané One Page weby, které jsou v poslední době velmi populární. Zde totiž kvůli rozložení webu návštěvník prakticky vždy zobrazí jen jednu stránku. Takže i v případě, že na webu stráví poměrně dlouhou dobu a projde si celý web, můžou analytické nástroje zaznamenal okamžité opuštění. One Page weby mohou z tohoto důvodu mít klidně i 80% míru okamžitého opuštění. 

Samotná míra okamžitého opuštění se pak počítá jako podíl uživatelů, kteří zobrazili pouze jednu stránku k těm, kteří web prošli důkladněji. Jak už jsme si řekli, u moderních One Page webů tato metrika prakticky ztrácí smysl, velmi relevantní je ovšem stále u e-shopů. Pokud návštěvník má o produkty zájem, musí zobrazit více stran. Pokud e-shop opustí ihned po načtení domovské stránky, můžeme návštěvu vyhodnotit jako okamžité opuštění a s tímto poměrem dále pracovat