Míra okamžitého opuštění

Míra okamžitého opuštění udává podíl uživatelů, kteří webové stránky opustí velmi krátce poté, co jej navštíví. Na základě toho můžeme usoudit, že je obsah příliš nezaujal. Úkolem provozovatelů webu a marketingových specialistů je držet co nejnižší míru okamžitého opuštění. Roli zde může hrát úroveň UX či kvalitní obsah. 

Co je to míra okamžitého opuštění? 

Pro měření a analytickým nástrojích od Google je hlavním hodnotícím faktorem pro míru opuštění to, kolik stránek uživatel navštíví. Pokud zobrazí pouze jednu stránku, vyhodnotí to Google tak, že uživatele web nezaujal a okamžitě jej opustil.V tomto ohledu jsou poměrně problematické takzvané One Page weby, které jsou v poslední době velmi populární. Zde totiž kvůli rozložení webu návštěvník prakticky vždy zobrazí jen jednu stránku. Takže i v případě, že na webu stráví poměrně dlouhou dobu a projde si celý web, můžou analytické nástroje zaznamenal okamžité opuštění. One Page weby mohou z tohoto důvodu mít klidně i 80% míru okamžitého opuštění. 

Samotná míra okamžitého opuštění se pak počítá jako podíl uživatelů, kteří zobrazili pouze jednu stránku k těm, kteří web prošli důkladněji. Jak už jsme si řekli, u moderních One Page webů tato metrika prakticky ztrácí smysl, velmi relevantní je ovšem stále u e-shopů. Pokud návštěvník má o produkty zájem, musí zobrazit více stran. Pokud e-shop opustí ihned po načtení domovské stránky, můžeme návštěvu vyhodnotit jako okamžité opuštění a s tímto poměrem dále pracovat