Google: Na kolik vás přijdou kampaně

Ve spolupráci se serverem Fondik.cz vám přinášíme přehledné informace ohledně kampaní na Google Ads, možnosti volby jejich cílů a také jejich finanční náročnosti. Placená reklama totiž může být v určité fázi pro e-shop velmi užitečný nástroj k jeho dalšímu růstu, zvýšení návštěv stránek e-shopu a hlavně navýšení konverzí. Finální cenu útraty v jednotlivých kampaních si stanovujete sami denním rozpočtem. Kampaně je ale třeba správně nastavit, vytvořit a pravidelně optimalizovat, aby docházelo ke správnému investování prostředků a placená reklama měla kýžený efekt. Níže si povíme více o cílích a typech kampaní. Ale také o tom, s jakými přibližně náklady a výslednými efekty můžete počítat u jednotlivých kampaní. 

Kampaně na Google Ads byste měli zvolit podle vašich konkrétních požadavků. Každá z nich totiž plní odlišnými způsoby různé cíle.

Google Ads nabízí výběr z těchto cílů:

  • Prodej
  • Potenciální zákazníci
  • Návštěvnost webu
  • Zvažování produktu a značky
  • Povědomí o značce a zásah
  • Propagace aplikace

Typy kampaní:

  • Kampaně ve vyhledávací síti
  • Kampaně v obsahové síti
  • Kampaně v Nákupech Google
  • Videokampaň
  • Kampaně na aplikaci

Pro e-shop jsou relevantní první čtyři typy Google Ads kampaní z pěti výše uvedených. Tyto čtyři si probereme detailněji. 

Kampaně ve vyhledávací síti

Tyto kampaně se zobrazují u výsledků vyhledávání Google a v dalších partnerských vyhledávačích od Google (partnerské weby můžete vyloučit). Pokud inzerujete ve vyhledávací síti a uživatel zadá dotaz odpovídající některému z vašich klíčových slov, může se mu nad výsledky vyhledávání zobrazit vaše reklama. Vše se odvíjí od aukce mezi jednotlivými inzerenty, který probíhá u každého takového vyhledávání. U klíčových slov můžete využít přesnou shodu, frázovou shodu nebo volnou shodu. Tato kampaň a výběr klíčových slov by měl ideálně cílit na uživatele nacházející se v druhém a třetím cyklu SEE-DO-THINK-CARE. Proto u ní lze očekávat nejen kvalitní návštěvy, ale také vyšší míru konverzí. 

Reklamu ve vyhledávacích sítích můžete používat textovou, dynamickou či reklamu pouze na zavolání. Zároveň vám pro lepší přehlednost a kvalitní vyhodnocování doporučujeme kampaně dělit do reklamních sestav a každou z nich zaměřit čistě na jedno klíčové slovo či soubor velmi podobný slov. 

Na kolik vás kampaň vyjde? Záleží to na počtu klíčových slov v kampani, volbě shody u klíčových slov, výši konkurence u klíčových slov a také na průměrné ceně za proklik jednotlivých klíčových slov. Toto všechno si můžete jednoduše zjistit v nástroji Plánovač klíčových slov od Google. Ceny prokliků se mohou lišit, začínají od jednotek až desítek korun pro jednotlivá klíčová slova. V některých případech se může cena prokliku u klíčového slova vyšplhat až na stovky korun. Strategii nabídek můžete zaměřit na zisk konverzí, prokliků, podíl zobrazení ve výsledcích vyhledávání nebo využít některé z automatizovaných strategií cenových nabídek. Například cílová CPA, kdy zadáte cenu, kterou chcete maximálně vynaložit k zisku konverze. Google Ads dle toho nastavuje nabídky do jednotlivých aukcí tak, abyste za cílovou částku získali co nejvíce konverzí. 

Kampaně v obsahové síti

Grafické / bannerové kampaně vám umožní oslovit lidi při procházení jejich oblíbených webů. Uživatelům se zobrazují v dřívější fázi nákupního cyklu. A to sice v prvním cyklu SEE-DO-THINK-CARE. Kampaně v obsahové síti můžete cílit na konkrétní publika uživatelů sítě Google, případně na návštěvníky konkrétních webových portálů. Omezit je můžete dle dalších aspektů, jako je geografická poloha nebo demografické údaje, například věk. Dále můžete cílit pouze na učitá zařízení nebo u nich upravovat cenové nabídky. Využít můžete také remarketing, tedy zobrazovat bannery lidem, kteří už váš e-shop navštívili nebo na něm nakoupili. Cílem mohou být konverze nebo viditelná zobrazení. Tato kampaň každopádně umožní masivní zásah a počty zobrazení, na což se v rámci výše denního rozpočtu může navázat také velké množství prokliků a navýšení počtu návštěv e-shopu. Od těchto návštěv však nelze očekávat přílišnou kvalitu a jejich míra okamžitého opuštění bude dost možná velmi vysoká. Cílem této kampaně je šíření povědomí o značce a zásah nebo návštěvnost webu. 

Příklady Bannerů.

Na kolik vás kampaň vyjde? Platíte buďto za proklik banneru vedoucí na stránky vašeho e-shopu nebo za viditelná zobrazení. Cena prokliku se pohybuje v cenové hladině jednotek korun. Může se tak jednat například o 3 Kč nebo 5 Kč za jeden proklik. U remarketingových kampaní se může cena za proklik vyšplhat výše. Várazně doporučujeme omezit zobrazování pomocí cílení na publika, umístění apod. Jinak můžete denní rozpočty vyčerpat během pár hodin. 

Kampaně v Nákupech Google

Pro maloobchodní e-shop prodejce ideální kanál k rozšíření zásahu a získání nových potencionálních zákazníků a objednávek. Do Google Merchant centra stačí nahrát příslušný datový soubor a poskytnou tak své produkty. Poté je můžete inzerovat. Oproti reklamám ve vyhledávací síti se produkty zobrazují v sekci Nákupů a zobrazují se včetně fotky a ceny. 

Kde všude se mohou reklamy zobrazovat? Na kartě nákupů Google, ve výsledcích vyhledávání Google, ve výsledcích vyhledávání partnerských sítí a v Obsahové síti Google (Youtube, Gmail apod.).

Na kolik vás kampaň vyjde? Opět je zde platba za proklik (CPC) a cena za něj je závislá na aukci probíhající při vyhledávání. Dle nabízené částky a dalších parametrů se umisťuje váš sponzorovaný produkt. Zvolit můžete také cenovou strategii maximální CPE. O té se více dočtete přímo v článku zde. Ceny za proklik jsou zde individuální jako u vyhledávacích kampaní. Dalším nákladem pro vás může být tvorba bannerů v potřebných rozměrech

Videokampaň

Umožňuje zobrazovat vaše propagační videa na Youtube a v obsahové síti Google. Můžete zvolit z následujících typů reklam:

  • In-stream
  • Video discovery
  • Out-stream
  • Nepřeskočitelné in-stream reklamy
  • Mikrospoty

Jednotlivé formáty reklam máte detailně popsány zde. Podobně jako reklamy v obsahové síti jej lze cílit a omezovat pouze na určité skupiny lidí nebo využít také remarketing. V návaznosti na rozpočty umožňuje videokampaň oslovit početná publika, podobně jako kampaň v obsahové síti. 

Na kolik vás kampaň vyjde? Vybrat si můžete strategie cenových nabídek za konverzi, za počet zobrazení (CPM) nebo zhlédnutí (CPV). Při počtu zobrazení platíte za 1000 zobrazení a cena se zde pohybuje většinou v desítkách nebo nižších stovkách korun. U ceny za zhlédnutí pak platíte za každého uživatele, který video zhlédne alespoň po dobu 30s nebo provede interakci, tedy proklikne se. Zde se pak cena pohybuje většinou v desítkách haléřů za zhlédnutí. Dalším dílčím nákladem pro videokampaně může být vytvoření profi videa.

Další článek
Google: Automatické nabídky a nejčastější chyby