Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Nabídka hotových propojení

Než se pustíte do programování nového propojení, zjistěte, zda už toto propojení UPgates třeba nenabízí. Více zde.

Jak si mohu systém sám napojit?

UPgates je možné napojit na jakoukoli externí službu, která podporuje export a import dat ve formátu CSV, XML nebo propojení prostřednictvím API.

Můj systém podporuje CSV nebo XML

Největším problémem napojení bude to, že data z vašeho systému nebudou ve formátu, jaký požaduje UPgates. V takovém případě bude nutné provést transformaci dat. Transformaci je nutné provést jak v případě exportu z vašeho externího systému (do formátu UPgates), tak v případě importu do vašeho externího systému (z formátu UPgates).

Příklad

Máte vlastní externí účetní systém vytvořený na míru, který potřebujete propojit s UPgates. Systém běží na vašem serveru a umí exportovat a importovat XML ve speciálním datovém souboru. Systém umí export produktů, kategorií, zákazníků a objednávek. Všechna tato data budete chtít přenášet do e-shopu (u objednávek pouze aktualizovat stavy). Zpět do externího systému budete chtít přenášet pouze objednávky.

Pro napojení takového systému bude potřeba můstek, který bude řešit transformaci a předávání dat. Doporučujeme si prostudovat dokumentaci k vašemu externímu systému a dokumentaci k napojení na UPgates.

Z externího systému do UPgates

  1. Externí systém vyexportuje XML nebo CSV.
  2. Můstek si ho načte a provede transformaci do formátu UPgates a nahraje ho např. na FTP tak, aby byl přístupný z URL adresy.
  3. UPgates načte XML z URL a zpracuje import (import je potřeba nastavit v administraci).

Z UPgates do externího systému

  1. UPgates vyexportuje XML nebo CSV, které bude dostupné na URL.
  2. Můstek stáhne soubor z URL, provede transformaci do formátu externího systému a nahraje soubor tak, aby byl přístupný z URL adresy.
  3. Externí systém zpracuje importovaný soubor.

Nevýhoda tohoto řešení je v časovém zpoždění jednotlivých operací. Exporty z UPgates probíhají jen ve stanovených intervalech. Nějaký čas zabere také transformace a import dat. Data tak nelze mít aktualizovaná v reálném čase.

Můj systém podporuje API

Pokud váš systém podporuje API a chcete plně využít jeho možností (přenos dat v reálném čase), je potřeba vytvořit můstek pro předávání dat. Dokumentaci API najdete zde.

Příklad

Máte vlastní externí účetní systém, který potřebujete napojit. Systém běží na vlastním serveru a pro komunikaci podporuje API. Přes API je možné získat a aktualizovat jakákoliv data v reálném čase. Budete chtít přenášet produkty, kategorie, zákazníky a objednávky.

Pro napojení takového systému bude třeba udělat můstek, který bude řešit předávání dat. Můstek bude volat API na straně UPgates i na straně externího systému. Může se stát, že některá data aktuálně nebudou v API dostupná. V tom případě kontaktujte technickou podporu UPgates (více zde) a pokud to bude kapacitně možné, obratem data do API přidáme. 

Výhodou přenosu dat pomocí API je napojení téměř v reálném čase.

Kombinace obou přístupů

Možná je také kombinace obou přístupů, tzn. komplexní import a export XML (případně CSV) a rychlá aktualizace pomocí API.

Co UPgates neumí?

  • UPgates nepodporuje Webhooky, není ani nijak individuálně možné dodělat např. zavolání vašeho API po nějaké akci na e-shopu (např. vytvoření objednávky).
  • Časy exportů není možné měnit, jsou pevně dány, ani není možné exportovat data v reálném čase (např. po zavolání URL).
  • Časy importů je možné po předchozí domluvě s technickou podporou posunout na jiný než výchozí čas, není však možné provádět import častěji.

Kolik mě to bude stát?

Pokud máte systém, který je již na UPgates napojený, neplatí se žádný vstupní poplatek a cena za měsíční provoz se účtuje podle aktuálního ceníku.

Pokud si napojujete systém vlastními silami, veškeré náklady na propojení jsou ve vaší režii.

Tipy pro napojení

Postup pro napojení vašeho systému na UPgates

  1. Prostudovat dokumentace obou systémů, zjistit omezení, např. jaká data jsou povinná při vytvoření položek, chování v konkrétních situacích, např. změna stavu objednávky, změna dostupnosti, skladu, a jiná specifika. Dokumentace UPgates - XML, CSV a API.
  2. Podle možností systému vybrat nejvhodnější způsob přenosu dat (XML, CSV nebo i API).
  3. Přistoupit k vytvoření můstku mezi UPgates a vaším systémem.

Kategorie

  • Nejprve je dobré importovat kategorie, aby se později importované produkty do nich mohly správně zařadit.
  • Udělat kompletní import do UPgates. Jednou denně zaktualizovat kompletní seznam kategoríí včetně založení nových.

Produkty

  • Udělat kompletní import do UPgates. Aktualizovat pomocí API nebo malého importu. Jednou denně aktualizovat kompletní seznam produktů včetně založení nových.

Zákazníci

  • Udělat kompletní import do UPgates. Aktualizovat pomocí API. Jednou denně aktualizovat všechny zákazníky, včetně založení nových.

Objednávky

  • Objednávky lze spravovat pomocí API.

Faktury

  • Faktury lze spravovat pomocí API.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna