Základem cenotvorby je mít vyplněnou cenu v detailu produktu pro výchozí ceník. Jedná se o počáteční cenu, ze které se následně vypočítávají ceny pro další ceníky (více zde), slevy (více zde) a podobně. Pro rychlejší práci s cenami u více produktů můžete využít funkce hromadných úprav (více zde) nebo v případě složitějších či dynamických cen pomocí cenových vzorců (více zde).

Ceny můžete importovat souborem nebo je zadávat k produktům ručně. 

Nezbytnou součástí je správné nastavení cenotvorby z pohledu DPH. Ceny můžete vkládat do systému s nebo bez DPH (více zde). Abyste nemuseli kontrolovat cenu po aplikaci slevy, je vhodné si nastavit také způsoby zaokrouhlování cen (více zde). Kromě běžných cen je třeba někdy dle zákona uvádět také ceny za měrné jednotky (více zde). 

Zaokrouhlování cen nemusíte nastavovat ručně. Způsob automatického zaokrouhlování cen se nastavuje u detailu měny (více zde).  

Typy cen

  • Cena - Cena před slevou. Zapisuje se do databáze e-shopu a z ní se vypočítává výsledná cena zobrazující se na e-shopu. Pokud obsahuje produkt slevy, zobrazí se na e-shopu jako cena původní (přeškrtnutá).
  • Cena po slevě (bez DPH) - Výsledná cena bez DPH zobrazující se zákazníkům na e-shopu. Pouze, pokud jste plátcem DPH. 
  • Cena po slevě (s DPH) - Výsledná prodejní cena s DPH zobrazující se zákazníkům na e-shopu. Pokud nejste plátcem DPH, zobrazí se název ceny bez dovětku s DPH. 
  • Akční cena - Zvýhodněná prodejní cena, která přepisuje Cenu po slevě. Zobrazí se na e-shopu pouze tehdy, pokud má produkt aktivní štítek Akce. Najdete ho v oddílu Štítky v detailu produktu.
  • Nákupní cena - Nezveřejňuje se na webu. Má pouze informační charakter pro administrátory. Na jejím základě se vypočítává zisk e-shopu. Najdete je v modulu Statistiky / Zisk.
  • Běžná - Cena, za kterou zákazníci daný produkt běžně nakoupí na trhu nebo v kamenné prodejně.
Diskuse
Často se ptáte

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna