Obchod - Jak nastavit dopravu v e-shopu

Vyberte modul Nastavení / Obchod / Doprava v levém menu.

Vytvoření dopravy a pobočky

Vytvořte si novou dopravu kliknutím na

Obchod - Jak nastavit dopravu v e-shopu

Typ vlastní

Zvolte typ dopravy z nabízených možností. Vlastní nastavte v případech, kdy se nejedná o službu konkrétní specializované sítě poboček typu ČP - balík na poštu, Uloženka, Zásilkovna atd. Tzn. jsou to ty klasické dopravy s doručením na adresu zákazníka.

Jak nastavit individuální dopravu v e-shopu

U vlastní dopravy lze pobočky nastavit také, ale je třeba je ručně vytvořit v oddílu Rozšířené. Nedají se naimportovat jako v ostatních typech dopravy.

Ostatní typy

Jak už bylo zmíněno, jedná se o dopravy automaticky napojené na pobočkovou síť. S některými poskytovateli je třeba mít uzavřenou smlouvu, na jejímž základě získáte identifikační klíč, který vložíte do oddílu Rozšířené. Nezapomeňte zaškrtnout pole aktivovat pobočky.

Kombinování doprav s platbami

Některé dopravy je vhodné kombinovat jen s určitými platebními metodami. Např. doprav PPL a dobírka, odběr na prodejně a hotově.

Omezení dopravy

Způsobů doprav můžete nastavit libovolný počet. Mohou jich být i desítky, pokud využíváte různých omezení. Jedna doprava totiž znamená jednu kombinaci omezení.

Příklad: Chceme nastavit dopravu pro zákazníky ze Slovenska. Platit by měla pouze na produkty ve skupině křehké s hmotností od 10 do 30 kg. Pouze v objemu nákupu od 500 Kč. Nastavení viz. obrázek:

Popis omezení

  • Země - doprava se zobrazí jen zákazníkům z konkrétní země (dle doručovací adresy a pokud není tak dle fakturační).
  • Skupiny kontaktů - doprava se zobrazí jen zákazníkům, kteří jsou zařazení do určitých zákaznických skupin (viz. detail zákazníka). Zákazník musí být přihlášený, aby systém identifikoval jeho skupinu.
  • Ceníky - doprava se zobrazí jen zákazníkům, kteří jsou zařazení do určitých ceníků (v detailu zákazníka). Zákazník musí být přihlášený, aby systém identifikoval jeho ceník. Jinak se bere ceník výchozí.
  • Skupiny doprav - více viz. níže. Doprava se zobrazí pouze tehdy, pokud je v košíku produkt zařazený do zvolené skupiny doprav.
  • Hmotnost nákupu - doprava se zobrazí tehdy, pokud součet hmotností všech produktů v košíku odpovídá danému intervalu nastavení (hmotnost se nastavuje v detailu produktu v záložce Popis, oddíl Rozšířené).
  • Celková cena nákupu - doprava se zobrazí tehdy, pokud součet cen s DPH všech produktů v košíku odpovídá danému intervalu nastavení.

Skupiny doprav

Dopravy určitého typu si můžete přidat do společné skupiny doprav. Např. skupina "křehké" bude označovat dopravy, které jsou určeny pro křehké produkty.

V detailu produktu v záložce Popis, oddílu Rozšířené, pak určíte, že daný produkt patří do skupiny Křehké.

Po vložení daného produktu do košíku se zákazníkovi zobrazí v možnostech dopravy pouze dopravy zařazené do skupiny křehké. Tyto dopravy samozřejmě musí splňovat také všechna další omezení, která mají nastavená.

Pomocí skupiny doprav lze jednoduše vyřešit situaci, kdy chcete na vybrané produkty uplatnit dopravu zdarma. Vytvoříte si skupinu s názvem např. "Doprava zdarma" a přiřadíte ji vybraným produktům.

Konflikt skupin doprav

Co když se ale do košíku dostanou produkty, které mají rozdílné skupiny doprav? Stanoví se průnik mezi nimi. Pokud nevznikne žádný průnik, máme zde konflikt. Zákazníkovi je třeba v tomto případě nabídnout nějaké možnosti dopravy, aby neodešel bez objednání. Systém nabízí různé možnosti řešení tohoto problému v Nastavení / Hlavní oddíl Doprava a platba.

Individuální doprava

Individuální doprava je způsob dopravy, který se v košíku nastaví, pokud není možné vybrat žádnou z možných doprav. Např. zákazník je ze státu, pro který nemáte vytvořenou žádnou dopravu.

Další možností, kdy se v košíku vybere individuální doprava, je, že ji produktu nastavíte jako skupinu doprav.

Postup řešení individuální dopravy

  1. Zákazníkovi se v košíku zobrazí jako jediná volba individuální doprava. Doprava ani platba není v tomto případě konkrétně specifikovaná a naceněná. Zákazník by měl být obeznámen např. v poznámce u individuální dopravy, že bude kontaktován a bude s ním doprava a platba dořešena telefonicky.
  2. Zákazník dokončí objednávku, ale místo, aby dostal potvrzení objednávky, mu příjde systémový email souhrn objednávky (Nastavení / Systémové emaily), ve kterém je řečeno, že e-shop obdržel souhrn objednávky a ohledně dořešení dopravy a platby budete kontaktováni.
  3. Do souhrnu můžete nebo nemusíte vložit dokument s názvem např. Rekapitulace, který si vytvoříte v Nastavení / Dokumenty.
  4. V účtu zákazníka na e-shopu, v Historii objednávek, je u dané objednávky uveden stav Nevyřízená. Tento stav vidíte také v administraci u daného obchodního případu.
  5. Jakmile se zákazníkem dohodnete konkrétní dopravu a platbu, vyplníte ji ručně v administraci do daného obchodního případu.
  6. Následně změníte stav obchodního případu na Přijato.
  7. Administrátor odešle z detailu objednávky zákazníkovi systémový email s potvrzením objednávky. Případně se tento systémový email pošle automaticky na základě změny stavu obch. případu.

Vlastní pole Doprava

Pokud potřebujete v Heureka.cz zobrazit předdefinované způsoby dopravy, nastavte mu speciální kód DELIVERY_ID. Jakou hodnotu vyplnit se dozvíte zde.

Obdobnou funkcí nabízí i Zbozi.cz. Jakou hodnotu vyplnit pro Zbozi.cz se dozvíte zde.

Diskuse