Nastavte si možnosti dopravy tak, aby co nejlépe vyhovovaly povaze konkrétního nákupu a typu zákazníka. Základní nastavení je snadné, stačí vyplnit typ doprav s názvy dopravců, se kterými budete spolupracovat.

Proces odeslání objednávky

Pro využívání služeb některého z dopravců je třeba nejdříve dopravce kontaktovat (seznam aktuálně podporovaných propojení doprav najdete zde). S nimi se domluvíte na podmínkách spolupráce, které se obvykle odvíjí od předpokládaného počtu balíků za měsíc. Dostanete přístup do administrace daného dopravce (ve kterém provádíte tisk štítků). Na svém e-shopu nastavíte a aktivujete tento typ dopravy. Při zpracovávání objednávek je vyexportujete ve formátu pro tohoto dopravce, data vložíte do administrace přepravce, kde z nich vytvoříte štítky. Těmi označíte balíky pro zákazníky. Pokud chcete, aby se štítky tiskly přímo z administrace UPgates, je to možné pomocí služby Balíkobot (více zde) nebo můžete hromadný tisk štítků pro více dopravců dělat pomocí služby Chameleoon (více zde). 

Omezení dopravy

Systém umožňuje nastavit i větší množství typů dopravy tak, aby se každá nabídla zákazníkům podle nákupu, který mají. Tímto způsobem je možné zobrazovat určitý typ dopravy dle:

  • Hmotnosti celkové zásilky - zákazníkům se může zobrazovat na výběr jiná, dražší doprava, pokud v košíku nějaké nadměrné zboží nebo naopak levnější doprava v případě, že si objednají jen dárkový poukaz, který je možné zaslat poštou či emailem (více zde).
  • Peněžní hodnoty - pokud je nákup nad nebo pod určitou hodnotu, bude se zobrazovat jen konkrétní typ dopravy a platby (více zde).
  • Skupin zákazníků - zákazníci ze nějaké skupiny budou mít například dopravu za nižší cenu nebo zcela zdarma (více zde).
  • Doprava zdarma při objednávce nad hodnotu - pro každou dopravu je možné nastavit hranici, od které je zdarma. v případě, že alespoň u jednoho typu dopravy tato možnost aktivní, zobrazuje se zákazníkům při nákupu, kolik jim chybí dokoupit do dopravy zdarma. Slevový kupón na dopravu zdarma není možné v systému vytvořit (více zde).
  • Země doručení - do určitých zemí bývá doprava dražší, do jiných zase levnější (více zde).
  • Vlastních skupin dopravy - můžete mít skupinu doprav, např. "křehké", která se vybere v případě, kdy bude nákup obsahovat křehký produkt (více zde).

Zákazníkům se na e-shopu budou při objednávce zobrazovat pouze typy doprav, jejich podmínky nákup splňuje.

Platební metody

Pro každý typ dopravy nastavujete, s jakou platební metodou je možné jej použít. Například můžete tak definovat, aby při převzetí na prodejně bylo možné platit pouze hotově (více zde).

Nastavení propojení

Při nastavování propojení s dopravcem nezadáváte žádné konkrétní údaje, které by propojily administraci dopravce s UPgates. Jediné individuální nastavení se provádí v případě propojení na pobočkové sítě (např. Zásilkovna). Pro toto se používá unikátní API klíč, který zajišťuje zobrazení aktuálních výdejních míst přepravce a výběr pobočky pro doručení.

Na e-shopu dochází pouze k zobrazení přijatého obsahu od přepravce. Není možné upravovat grafickou ani obsahovou podobu nabídky poboček.   

Zobrazení v e-shopu

Diskuse
Často se ptáte

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna