Doprava

Nastavte si možnosti dopravy takovým způsobem, aby co nejlépe vyhovovaly povaze konkrétního nákupu a typu zákazníka. Základní nastavení je snadné, stačí vyplnit typ doprav s názvy dopravců, se kterými budete spolupracovat.

Zajímá vás na co všechno myslet při výběru dopravců na e-shopu? Pak si přečtete článek v naší akademii, ve kterém se vše důležité o přepravcích pro e-shopy dozvíte. 

Proces odeslání objednávky dopravci

  1. Pro využívání služeb některého z dopravců je třeba nejdříve dopravce kontaktovat. Upgates umožňuje nabízet dopravu jakéhokoli dopravce, takže v tomto ohledu se není třeba nijak omezovat. Efektivní export ale umožňujeme pouze u těchto dopravců. S dopravcem se domluvíte na podmínkách spolupráce, které se obvykle odvíjejí od předpokládaného počtu balíků za měsíc.
  2. Dostanete přístup do administrace daného dopravce.
  3. Na svém e-shopu nastavíte novou dopravu (více zde).
  4. Při zpracovávání realizovaných objednávek provedete export dat ve formátu daného dopravce. Případně použijete službu pro automatickou expedici. Více zde.
  5. Data přesunete do administrace přepravce, kde je budete potřebovat pro tisk štítků. Těmi označíte balíky pro zákazníky. Pokud chcete, aby se štítky tiskly přímo z administrace Upgates, je to možné pomocí služby Balíkobot (více zde) nebo Zásilkovna (více zde). Případně můžete hromadný tisk štítků provádět v podobné externí službě Chameleoon (více zde). 

Omezení dopravy

Systém umožňuje nastavit různé typy dopravy, přizpůsobené typu zásilky a požadavkům zákazníka. Více zde.

Povolené platební metody

Pro každou dopravu nastavujete platební metody, které lze v kombinaci s ní použít. Například můžete nastavit, aby při převzetí na prodejně bylo možné platit pouze hotově. Více zde.

Zobrazení na e-shopu

Vytvoření nové dopravy

Následujícím postupem můžete založit novou dopravu. Existují různé typy doprav podle toho, na jakou adresu a jakým způsobem se má zásilka zaslat příjemci.  

Typy doprav

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. V pravém horním rohu stránky klikněte na tlačítko "+ Nový".
  3. Vyplňte požadované údaje dle nápověd v kategorii Doprava. Více zde.
  4. Uložte.

Povolené platební metody v dopravě

E-shop umožňuje omezit zákazníkovi možnosti platebních metod na základě zvoleného způsobu dopravy. Některé dopravy je vhodné kombinovat jen s určitými platebními metodami.

Např. dopravu PPL lze kombinovat s dobírkou, osobní odběr na prodejně zase s platbou hotově.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Vyberte požadovanou dopravu.
  3. V poli Povolené platební metody zaškrtněte nebo odškrtněte platební metody, které lze s danou dopravou kombinovat.
  4. Uložte.

Kurzívou jsou zobrazeny ty platebních metody, které nemáte aktivní. Více zde.

Doprava zdarma

V systému máte možnost nastavit, od jaké velikosti objednávky v košíku má zákazník dopravu zdarma. Tento marketingový nástroj patří u eshoperů k těm nejpopulárnějším. 

Pokud má alespoň jeden z nabízených typů dopravy nastavenou dopravu zdarma od určité hranice, zákazníkovi se zobrazí v košíku na e-shopu upozornění, kolik má ještě přikoupit.   

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Klikněte na požadovanou dopravu.
  3. V oddílu Popis vyplňte pole "Zdarma od (s DPH)".
  4. Uložte provedené změny.

Částka s DPH (pouze plátce DPH)

Hodnotu zdarma od nastavujete s DPH, protože v objednávce se primárně kalkuluje s částkami včetně daně.

Pokud máte u e-shopu nebo u vybraného ceníku nastaveno zobrazovat ceny bez DPH (více zde, velkoobchodní modul),  tato hodnota se na e-shopu zobrazí přepočítaná na částku bez DPH.

Doprava zdarma na vybrané produkty

Pokud si zákazník objedná určitý produkt, získá dopravu zdarma. Takovému produktu stačí přiřadit Skupinu doprav. Více zde.

Omezení na dopravu

Zákazníkům je třeba nabídnout jen takové způsoby dopravy, které odpovídají povaze zásilky. Možností doprav může být neomezený počet. Zobrazení dopravy zákazníkovi lze omezit na konkrétní kombinaci omezení.

Upozornění! Nastavení omezení bývají častou příčinou toho, že se zákazníkovi doprava v košíku nakonec nezobrazí, i když by měla. Při řešení problémů s nezobrazením dopravy doporučujeme vždy začít pátrat zde. 

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Klikněte na požadovanou dopravu.
  3. Přejděte do oddílu Omezení.
  4. Vyplňte požadovaná omezení.
  5. Uložte.

Omezení dle země

Doprava se zobrazí jen zákazníkům z konkrétní země (dle doručovací adresy a pokud není tak dle fakturační). Zaškrtněte země, do kterých chcete doručovat. 

Omezení dle skupiny zákazníků

Možnost omezení zobrazení dopravy jen pro zákazníky zařazené do určité zákaznické skupiny. Více zde.

Skupiny zákazníků se identifikují až po přihlášení zákazníka na e-shopu. 

Např. velkoobchodní e-shop umožňuje V.I.P. zákazníkům platbu na fakturu a ostatním ne.

Omezení dle ceníku zákazníka

Doprava se zobrazí všem zákazníkům nebo zákazníkům zařazených do konkrétních ceníků. U ceníků jiných než "Výchozí" musí být zákazník přihlášený, aby tento ceník systém identifikoval. Více zde.

Je nutné zaškrtnout alespoň jeden ceník, aby se tato doprava zobrazovala v druhém kroku košíku.

Omezení dle skupiny doprav

Doprava se zobrazí pouze tehdy, pokud je v košíku produkt zařazený do zvolené skupiny doprav. Více zde.

Omezení dle hmotnosti nákupu

Doprava se zobrazí tehdy, pokud součet hmotností všech produktů v košíku odpovídá danému intervalu nastavení. Více o nastavení hmotnosti u produktu najdete v nápovědě zde.

Aby toto omezení fungovalo, je třeba u produktů vyplňovat jejich hmotnost. V opačném případě se doprava nikdy nezobrazí, pokud je do košíku vložen produkt bez vyplněné hmotnosti.

Omezení dle celkové ceny nákupu

Doprava se zobrazí tehdy, pokud součet cen (s DPH) všech produktů v košíku odpovídá danému intervalu nastavení.

Nezapočítává se cena za dopravu a platbu.

Omezení dle adresy doručení

Systém neumožňuje nastavení automatického omezení objednání a kontroly doručení dle specifické adresy, PSČ nebo vzdálenost od provozovny. Tato omezení je tedy třeba nastavit a kontrolovat manuálně při zpracování každé objednávky. Abyste snížili počet chybně založených objednávek doporučujeme následující postup:

  1. Nastavit na celém obchodě informaci o omezení doručení do hlavičky (více zde).
  2. Umístit do košíku banner s informací o omezení (více zde).
  3. Pojmenovat dopravu dle konkréního omezení a upozornit zákazníky, že pokud nebude objednávka splňovat kritéria, bude stornována.
  4. Používat pro danou dopravu pouze platbu v hotovosti, abyste se vyhnuli případným komplikacím s vracením peněz při stornování objednávek (více zde).

Sledování zásilky

Aktuální stav doručení zásilky je možné sledovat na speciální stránce dopravce. Zákazník na ní zjistí, na kterém depu se zásilka nachází, předpokládaný čas doručení atd. Odkaz je možné zaslat zákazníkovi v systémovém emailu (viz. níže).

Odkaz na sledování zásilky

Odkaz se skládá ze sledovací URL, která obsahuje sledovací kód zásilky. Odkaz se vytvoří za následujících podmínek: 

Podmínky generování odkazu

  • Vyplněná sledovací URL v nastavení dopravy.
  • Sledovací kód zásilky v detailu objednávky.
  • Objednávka má vyplněnou dopravu.

Sledovací URL

Speciální adresa, která je součástí sledovací URL zásilky. Získáte ji od svého dopravce. Kontaktujte jeho zákaznickou podporu. Případně přejděte na stránku Upgates do sekce Propojení / Doprava a logistika. Zjistěte, zda váš dopravce je v uvedené nabídce. Proklikněte se na detail dopravce a na konci popisu najdete informaci o Sledovací URL. Tuto URL adresu zkopírujte do nastavení dopravy na svém e-shopu dle následujícího postupu.

  • V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  • Klikněte na požadovanou dopravu nebo vytvořte dopravu novou.
  • Najeďte níže do oddílu Rozšířené.
  • Vyplňte Sledovací URL daného dopravce. Na obrázku vidíte vyplněnou sledovací URL České pošty.
  • Provedené změny Uložte.

Sledovací kód zásilky

Sledovací URL zásilky musí obsahovat ještě identifikátor konkrétní zásilky. Jedná se o unikátní kód, který se vyplňuje v detailu objednávky. Získáte ho v systému vašeho dopravce.

  • V menu administrace zvolte sekci Objednávky / Seznam objednávek.
  • Klikněte na požadovanou objednávku.
  • Najeďte níže do oddílu Rozšířené.
  • Vyplňte Sledovací kód zásilky. Veškeré údaje vyplněné v tomto poli se následně použijí pro generování sledovací URL. Proto vyplňte pouze identifikační údaj zásilky, který daný dopravce využívá pro sledování jejího pohybu.
  • Pokud máte splněny podmínky generování odkazu, viz. výše, můžete se pomocí ikony  prokliknout na stránku zásilky a vše zkontrolovat.
  • Provedené změny Uložte.

Přidání odkazu do systémového emailu

Pomocí textového editoru vložíte do těla systémového emailu odkaz (více zde). Zobrazí se pouze v těch systémových emailech, které souvisejí s procesem objednání a ve kterých je možné sledovací odkaz zobrazit.

Do pole URL zadáte dynamického zástupce {$order_tracking_url} (více zde).

Ve výchozím stavu najdete odkaz v systémovém emailu Objednávka odeslána, proto jej neváhejte použít.

Samotný HTML kód odkazu včetně podmínky pro zobrazení může vypadat takto:

{if $order_tracking_number}<a href="{$order_tracking_url}" target="_blank">sledovat zásilku</a>{/if}

Více informací o systémových emailech najdete zde.

Slevový kupón na dopravu a platbu

Na dopravu a platbu je možné nastavit také slevový kupón dle návodu zde.

Volba dopravy v košíku

Způsob zadávání dopravy zákazníkem v objednávkovém procesu najdete v návodu zde.

Export dat pro dopravce

Data pro dopravce můžete exportovat dle návodu zde.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora