Nastavte si možnosti dopravy tak, aby co nejlépe vyhovovaly povaze konkrétního nákupu a typu zákazníka. Základní nastavení je snadné, stačí vyplnit typ doprav s názvy dopravců, se kterými budete spolupracovat.
Proces odeslání objednávky dopravci
- Pro využívání služeb některého z dopravců je třeba nejdříve dopravce kontaktovat. UPgates umožňuje nabízet dopravu jakéhokoli dopravce, takže v tomto není třeba se nijak omezovat. Efektivní export umožňuje však pouze u těchto dopravců. S dopravcem se domluvíte na podmínkách spolupráce, které se obvykle odvíjejí od předpokládaného počtu balíků za měsíc.
- Dostanete přístup do administrace daného dopravce.
- Na svém e-shopu nastavíte novou dopravu (více zde).
- Při zpracovávání realizovaných objednávek provedete export dat ve formátu daného dopravce. Případně použijete službu pro automatickou expedici. Více zde.
- Data přesunete do administrace přepravce, kde je budete potřebovat pro tisk štítků. Těmi označíte balíky pro zákazníky. Pokud chcete, aby se štítky tiskly přímo z administrace UPgates, je to možné pomocí služby Balíkobot (více zde). Případně můžete hromadný tisk štítků provádět v podobné externí službě Chameleoon (více zde).
Omezení dopravy
Systém umožňuje nastavit různé typy dopravy, přizpůsobené typu zásilky a požadavkům zákazníka. Více zde.
Povolené platební metody
Pro každou dopravu nastavujete platební metody, které lze v kombinaci s ní použít. Například můžete nastavit, aby při převzetí na prodejně bylo možné platit pouze hotově. Více zde.