S newsletterem se asi běžně setkáváme všichni prakticky denně. 

Co je to newsletter

Newsletter je populární marketingový kanál, který se využívá například k informování o novinkách nebo se zákazníka snaží přesvědčit k nákupu. Newsletter není možné odesílat bez vytvořené databáze kontaktů. Jinak by se jednalo jen o spam. Příjemci newsletterů jsou tím pádem typicky návštěvníci, kteří se dobrovolně přihlásili k odběru novinek nebo například zákazníci, kteří na e-shopu už v minulosti nakoupili a dali souhlas s jeho zasíláním. Když už jsme u e-shopu, jsou zde poměrně úspěšné newslettery, které zákazníky informují o slevových akcích.

Moderní nástroje navíc umožňují tvorbu newsletterů jednak automatizovat, ale také personalizovat, aby příjemce dostal nabídku co nejvíce na míru, což zvyšuje šanci, že skutečně nakoupí. Užitečnou technikou, jak zvýšit účinnost newsletterů je A/B testování

Ne každá emailová schránka vždy obsah newsletterů zobrazí správně. Proto je vždy lepší k webové HTML verzi vždy poslat také odkaz na stažení obsahu newsletteru například ve formátu PDF, kde máte jistotu, že se vše zobrazí tak, jak má. Správný newsletter také vždy nabízí možnost se z odběru novinek ohlásit.