No-Follow Link

No-Follow Link je typ odkazu, který správcům webu umožňuje říci vyhledávačům, aby nebrali v úvahu odkaz pro účely hodnocení stránky, na kterou odkaz vede. Je to koncept, který byl poprvé představen Googlem v roce 2005 jako nástroj pro boj proti webovým stránkám, které se pokoušely manipulovat s hodnocením stránek (PageRank) pomocí odkazového spamu.

Při vytváření odkazu stačí do tagu "a" přidat atribut "rel" s hodnotou "nofollow". Například:

<a href="https://www.priklad.cz" rel="nofollow">Odkaz</a>

Tímto způsobem říkáme vyhledávači, aby nebralo v úvahu tento konkrétní odkaz při hodnocení webové stránky, na kterou odkazuje.

No-follow odkazy mají několik užitečných využití:

  1. Kontrola spamu: No-follow odkazy mohou být použity pro odkazy v komentářích a diskusích na fórech, aby se zabránilo zneužití odkazů pro manipulaci s PageRankem.

  2. Reklamy a placené odkazy: Pokud je odkaz na stránku placený nebo je součástí reklamy, Google doporučuje použít no-follow odkaz, aby bylo jasné, že odkaz nebyl získán organicky.

  3. Nedůvěryhodný obsah: Pokud odkazujete na stránku, které nevěříte úplně, může být dobré použít no-follow odkaz.

Přestože no-follow odkazy nesměřují přímý přenos hodnocení stránek (PageRank), jsou stále důležité pro dobrou SEO praxi a mohou pomoci s diverzifikací profilu zpětných odkazů. Je také dobré mít na paměti, že uživatelé stále mohou kliknout na no-follow odkazy a navštívit cílovou stránku, což může vést ke zvýšení návštěvnosti a povědomí o vaší stránce.

Od roku 2019 navíc Google tyto artibuty zvažuje pouze na úrovni doporučení. Vyhledávač tak může sám zhodnotit, že odkaz do vlastních hodnocení stránek přece jen zahrne. 

Další článek
Newsletter