Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Objednávky můžete založit manuálně v administraci nebo se vytvoří automaticky na základě objednávky provedené zákazníkem v košíku na e-shopu. Objednávky jsou jakési schránky obsahující různé dokumenty - objednávka, faktura,  dobropis, účtenka a další vlastní dokumenty. Dokumenty jsou vždy vázány na objednávku, není možné vytvořit dokument bez konkrétní objednávky. Mimo dokumentů obsahuje objednávka údaje o zákazníkovi, fakturační a doručovací adresy, historii obchodního případu atd. 

Detail objednávky obsahuje záložky: 

  • Popis - Základní informace o stavu objednávky, nakoupených produktech, způsobu dopravy a platby, vygenerované dokumenty, exporty do různých externích služeb atd.
  • Zákazník - Údaje o zákazníkovi, které vyplnil v košíku. Možnost prokliku na profil v případě, že je zákazník registrovaný.
  • Historie - Záznamy změn provedených v rámci administrace. Zjistíte, kdy a kdo změnu provedl, o jaký typ změny šlo, včetně podrobných údajů o tom, jak to vypadalo před a po změně

Správa objednávek

Objednávky, které dostanete se obvykle zpracovávají tím způsobem, že se exportují do systému přepravce, kde dochází k tisku štítků na balíky. To je časově náročně vzhledem k tomu, že je třeba tento export udělat pro každého dopravce zvlášť. Pro urychlení práce doporučujeme využívat následujících externích služeb:

  • Balíkobot - umožňuje tisk štítků přímo z administrace vašeho UPgates projektu. Zahrnuje napojení na mimořádně velké množství dopravců pro expedici balíků. Více zde.
  • Chameleoon -  je webová aplikace, pomocí které můžete snadno a rychle vytvářet objednávky přepravy a tisknout expediční štítky pro více přepravních společností v jedné administraci. Více zde.

Pro lepší přehled v objednávkách a rychlou správu doporučujeme, abyste si přizpůsobili sloupce seznamu objednávek podle návodu zde dle vlastních potřeb. Díky tomu budete moci snáze filtrovat a odbavovat objednávky. 

Pokud se objednávky stará více uživatelů, často se stává, že některý z nich objednávku smaže a jiné osobě se poté zdá, že zmizela. Abyste tomu předešli, doporučujeme zobrazit v seznamu také smazané objednávky dle návodu zde. Případné mezery v číselné řadě smazaných objednávek můžete doplnit dle návodu zde. Objednávky v sobě nesou informaci o variabilním symbolu na generovaných dokumentech. Změnit variabilní symbol můžete podle tohoto návodu zde.

Rychlý náhled objednávky a souvisejících dokumentů můžete zobrazit najetím myší ikonku lupy a následně kliknout na daný dokument. 

V případě používání propojení na Pohodu, Money S3 a obdobné informační systémy dochází k pravidelnému přenosu objednávek ze systému do účetního systému automaticky každých 5 minut. 

Zobrazení v administraci

Často se ptáte

U našeho projektu nám z administrace zmizel seznam objednávek, nerozumím tomu proč.

Seznam objednávek ve vašich administracích vidíme. Zkuste se případně odhlásit / přihlásit nebo si odstranit aplikovaný filtr.

Diskuse
Často se ptáte

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna