Proces objednání v košíku UPgates je tříkrokový. Produkt se do něj dostává po kliknutí na tlačítko Do košíku v detailu produktu. Pokud produkt neobsahuje varianty, konfigurace nebo metráž, je možné jej vložit do košíku také ze seznamu produktů.

Mezikrok do košíku

Před přesunem do košíku existuje mezikrok (vyskakovací okno), který potvrdí objednávku, zobrazí tabulku s rekapitulací a doporučí přikoupit další produkty.

Košík

Skládá se ze tří kroků. Obsah v košíku je co nejvíce zredukován jen na nezbytně nutné informace tak, aby zbytečné informace neodváděly pozornost zákazníka a tím nesnižovaly úspěšnost konverze. Nejsou zde např. některé informace v hlavičce, patičce, nezobrazuje se levý sloupec.

Krok 1 - Košík s produkty

Obsahuje následující informace:

  • Upozornění, za jakou částku by měl ještě přikoupit, aby mohl získat nějaké bonusy. Více zde >
  • Výčet produktů přidaných do košíku. Možnost navýšení počtu nebo smazání položek.
  • Slevový kupón - Vypočítá se z hodnoty produktů v košíku (pouze těch, na které se kupón vztahuje). Více zde >
  • Množstevní sleva - Vypočítá se z hodnoty produktů v košíku včetně slevového kupónu. Více zde >
  • Věrnostní body - Vypočítá se z hodnoty produktů v košíku včetně slevového kupónu a množstevní slevy. Více zde >
  • Celkem - Celková hodnota objednávky za produkty v košíku snížená o všechny výše uvedené slevy.
  • Do věrnostního systému - Počet bodů, které získáte do věrnostního systému, pokud bude celková částka za objednávku zaplacená.
  • Doporučujeme přikoupit - Nabídka doporučených produktů k přikoupení. Více zde >

Krok 2 - Doprava a platba

Nastavení způsobů dopravy a platby za objednávku. Zobrazují se pouze ty možnosti, které vyhovují podmínkám a omezením daného zákazníka, produktů v košíku nebo nastavené jazykové mutace e-shopu. Všechny tyto podmínky si definujete v administraci dopravy a platby. Zobrazení jednotlivých možností dále závisí na vytvořených vazbách mezi dopravou a platbou. Ne každá platba může existovat v kombinaci s určitou dopravou (např. vyzvednutí na prodejně nelze zkloubit s dobírkou).

V košíku se zobrazují pouze takové způsoby dopravy a platby, jaké jsou nastaveny pro výchozí stát v dané jazykovou mutaci. Stát doručení si může zákazník v košíku změnit. Pokud je však zákazník přihlášený, identifikuje se jeho stát doručení podle nastavení ve svém profilu v zákaznickém účtu. Tuto adresu si nicméně i přihlášený zákazník může v košíku změnit. 

Stránka dále obsahuje rekapitulaci objednávky a možnost kontaktovat podporu e-shopu v případě potíží.

Krok 3 - Dodací údaje

Zákazník nejdříve napíše svůj email. Podle něj systém rozpozná nového nebo vracejícího se zákazníka se zákaznickým účtem.

  • Nový zákazník - Vyplní své fakturační a dodací údaje běžným způsobem. Množství požadovaných informací se mění podle toho, jaký způsob dopravy si zákazník zvolil v předchozím kroku košíku. Např. vyzvednutí na pobočce vyžaduje méně údajů k vyplnění než např. doručení na adresu bydliště zákazníka. Tyto možnosti zobrazení si můžete upravit v administraci v Nastavení / Objednávky / Doprava - oddíl Dodací údaje v detailu dopravy.
  • Vracející se zákazník - Vyplní své přihlašovací údaje nebo pokračuje dál bez přihlášení a postupuje stejně jako nový zákazník. Vše na základě dobrovolnosti. Pokud si zákazník heslo nepamatuje, nechá si poslat na svůj email heslo nově vygenerované. To musí nejdříve aktivovat v emailu a na základě toho se proklikne do e-shopu a rovnou přihlásí.

Výhodou tohoto systému je, že podporuje zakládání zákaznických účtů bez nutnosti registrace. Zákazník si nemusí pamatovat, jestli si kdy v minulosti zakládal nějaký účet. Systém mu to napoví. Nemusí vědět ani své heslo, protože si na email vždy na email pošle nově vygenerované a tím se přihlásí. Podporujete tak vytváření komunity stálých zákazníků.

Stránka dále obsahuje rekapitulaci objednávky a možnost napsat poznámku k objednávce.

Před finálním odesláním objednávky je třeba, aby zákazník potvrdil obchodní podmínky, bez čehož k objednávce nedojde. Součástí formuláře může být také několik dalších souhlasů o potvrzení v rámci GDPR. Více zde >

Po kliknutí na tlačítko Dokončit objednávku se odešle zákazníkovi systémový email. Více o typech systémových emailů najdete zde >

Objednávka přijatá

Po dokončení objednávky se zákazník přesune na stránku objednávka přijatá. Stránka obsahuje poděkování za nákup. Dále se zde na pozadí vyskytují různé konverzní kódy pro statistické a analytické služby třetích stran. Záleží, co vše máte aktivováno v administraci v modulu Propojení.

Možnosti zobrazení informací

  • Založen zákaznický účet - V případě, že si zákazník založil účet, zobrazí se tlačítko s proklikem do zákaznického účtu. Zákazníkovi přijdou na email přihlašovací údajů zároveň s emailem potvrzení objednávky.
  • Není založen zákaznický účet - Pokud se nezaložil zákaznický účet, zobrazí se tlačítko s proklikem do detailu objednávky.
  • Platba bankovním převodem - Pokud si zákazník zvolil platbu objednávky bankovním převodem, zobrazí se mu platební údaje provozovatele e-shopu a QR kód pro QR platbu.
  • Platba přes platební bránu - Pokud si zákazník zvolil platbu prostřednictvím platební brány, přesune se nejdříve na stránku dané platební brány, provede platbu dle instrukcí a až poté se přesune na stránku Objednávka přijatá.
Diskuse