Český e-commerce trh a obliba internetových obchodů nadále roste
Dle článku ČTK v tuzemsku nadále roste obliba online nakupování a internetových obchodů. A to zejména mezi mladými, kteří se nejvíce podílí na růstu českého e-commerce trhu.
Proč malý český trh roste nejvyšším tempem?
České online obchody tvoří svou hodnotou ani ne 1% celého evropského e-commerce trhu. Agentura JP Morgan však přesto predikuje růst až 16% po dobu příštích dvou let. Je to způsobeno hlavně konzervativním přístupem Čechů, kteří se raději vyhýbají online nákupům ze zahraničí. Zahraniční e-shopy nejsou prostě v kurzu. Ale proč? Češi si potrpí na rychlém dodání a za doručení nechtějí moc příplácet. Taky si u nás mají z čeho vybírat. Česko má totiž nejvíce e-shopů v poměru na obyvatele v celé Evropě. Přes 40 000 obchodů.
Mladá generace a éra chytrých telefonů
Přes dvě třetiny mladých Čechů dle analýzy nakupuje online a nejčastěji k tomu využívají chytrých mobilních telefonů. Hodnota mobilních objednávek má také dle JP Morgan razantně růst i v dalších letech. A to procentuálně více než celý e-commerce trh. Tedy až o 21%. Z tohoto důvodu se čím dál tím více e-shopů soustředí na responzivní zobrazení, které vám zaručí také e-shop řešení Upgates.
V platbách vede překvapivě dobírka
Mezi nejčastějšími platbami na českém e-commerce trhu jsou samozřejmě také platby kartou nebo bankovním převodem. Stále je ale v předstihu platba na dobírku. Ta je dnes dokonce využívána více než v minulosti. Důvodem může být to, že jen přibližně 4/5 Čechů vlastní bankovní účet. To je oproti ostatní evropským zemím nízké číslo. S rozmachem digitálních peněženek a kreditních karet ale bude v budoucnosti uživání platby na dobírku klesat.