Doba koronavirová byla pro některé podnikatele zničující. Jak jsme psali již několikrát, kdo nebyl online, mohlo to pro něj být likvidační. Třeba takový cestovní ruch a hotelnictví, tomu ale nemuselo pomoct ani to. I tak z tohoto těžkého období vzešlo několik vítězů. Ti naopak na krizi vydělali. O jaké obory jde a o které konkrétní e-shopy a firmy se jedná, to si řekneme v našem článku, ve kterém jsme čerpali ze Seznam Zpráv a jejich textu "Vítězové koronakrize. Pět oborů, co jedou naplno a nestíhají".

1) Gastronomie a rozvozy nákupů

Před vypuknutím krize se k online nakupování potravin stavěli lidé spíše negativně. Dle průzkumů bylo zřejmé, že mnoho lidí dává přednost širšímu výběru potravit v kamenných prodejnách nebo možnosti si koupit jídlo dle svých preferencí, zejména u ovoce. Hodně nakupujících si zakládalo na oblibě fyzického nákupu. Prostě měli ježdění do supermarketů a obchodů rádi a brali to jako vítanou "kulturní" vložku. Pozvolně však rostla populirata služeb jako je Rohlík.cz nebo Košík.cz. A kupodivu nejen ve velkých městech. V nejvíce vyhroceném obdbobí se tyto služby dokonce obávaly, zda pod náporem návalu zvládnou udržet kvalitu. Rozhodně ale můžeme konstatovat, že ani kamenné obchody s potravinami nepřišly zkrátka. 

Obrovský boom, ale to již dlouhodobě, zaznamenávají také služby rozvozu jídla. Věřím, že ty si ani není třeba vyjmenovávat, jelikož je všichni už dobře známe.

2) Léky a farmacie

Koronavirus v nás všech, alespoň na začátku, vzbudil urputnou tendenci posilovat imunitu a chránit sebe a své okolí. Také každá menší rýmečka mohla být smrtelně nebezpečná. To vše se odrazilo ve zvýšeném nákupu medikamentů a ochranných pomůcek. Jen na UPgates takto zaměřených e-shopů vznikalo několik denně. V kurzu byly a stále jsou například roušky nebo přírodní výrobky k posílení imunity apod. 

Segment zdravotnictví bodoval také na poli e-commerce. I díky proto se pouští internetová lékárna pilulka.cz nově na burzu.

3) Originální vynálezy a nápady "českých ručiček"

Že jsou Češi velmi vynalézavý národ, který si vždy najde svou cestu, je všeobecně známý fakt. Zároveň ale platí také to, že zde máme hromadu šikovných a inovativních lidí, vědců a vývojářů. Zářným příkladem může být například firma Josefa Průšy. Ta začala tisknout ochranné štíty na svých 3D tiskárnách. A na úspěchy nemusela čekat dlouho. Čeští akademici a největší mozky u nás pak také nezůstaly pozadu. 

4) Stávající e-shopeři

Vydělali nejen výše zmíněné obory a e-shopy. Nejvíce pochopitelně těžili velcí hráči. Mall.cz a Alza.cz. Ti, kteří prodávají téměř všechno. Desítky až stovky tisíc produktů v jejich nabídce.

Proč? Jednoduše proto, že jsou online dlouhodobě a jejich značka a e-shop už mají jméno a jsou zažité. Vše co pak lidé přestali kupovat fyzicky, začali hojně nakupovat online u těchto internetových obchodů.

5) Programátoři a IT firmy 

Nejen firmy v tomto oboru, ale i obory zpřízněné, přežily krizi bez problémů. Jednoduše proto, že nemusely zavírat. Zaměstnance poslaly na home-office a dál fungovaly. Mnoho z nich se přesvědčilo, že tímto stylem lze fungovat stejně efektivně a zároveň ušetřit náklady za kancelářské prostory. Některé firmy naopak zaznamenaly pokles efektivity. Jiné, jako například Twitter nebo Google plánují nechat své zaměstnance pracovat z domova minimálně do konce roku. Všem pak budou nabízet tento způsob výkonu práce trvale. Obecně je známo, že větší polovina zaměstnanců má zájem o home-office. Pokud se ale jedná o trvalou práci z domova, pak by dle názoru těchto firem měla zájem přibližně čtvrtina zaměstnanců. 

Další články v této kategorii

Podceňovaný reklamní kanál? Zkuste inzerci na Twitteru
Podpořte Jasmínku nákupem obrázku z charitativního e-shopu
Příběh e-shopu domkyachaty.cz: jak se firma s 20letou tradicí pustila do online prodeje dřevostaveb
Aktualizace systému verze 24
Dokumentace šablon k rozšířeným možnostem editoru kódu
Doba čínského nákupního šílenství končí. Jste připraveni na nové zákazníky?
Kde získat peníze do začátku online podnikání?
Příběh Machovna.sk: jak se z kreativního nápadu stalo úspěšné podnikání
9 kroků pro úspěšnou expanzi e-shopu a získání zákazníků na zahraničním trhu
Exkluzivní nabídka pro e-shopy UPgates: získejte od Heureky bonus až 2000 Kč
Příběh Cocoa Spot: o cestě nejkvalitnějšího kakaa a kávy z deštných pralesů Sierra Leone do českých čokoládoven i kuchyní
Gejza Nagy (CEO, Luigi’s Box): e-shopy se neřídí daty, ale pocity. Naše inteligentní vyhledávání zvyšuje konverze až o 70 %
Google připravil dva nové nástroje, které vám pomohou při zahraniční expanzi
Tomáš Formánek (CEO, Inventoro): dokážeme e-shopům ušetřit statisíce měsíčně
Komunikace se zákazníky: co automatizovat a co ne?
Konečně to můžeme říct: naše nápovědy jsou hotové!
Retino vám ukáže, že reklamace a vratky nemusí být žádná věda. Přihlaste se na webinář zdarma
Expanze - Automatické překlady produktů - Mall Marketplace
O affiliate marketingu s Jánem Makovičem z Affiliate Port
Marek Duda z Retino: k vratkám a reklamacím je třeba postavit se čelem. Dívejte se na ně jako na obchodní příležitost
Tomáš Polák (CEO, Owlcure): Chceme, aby si marketingovou automatizaci mohly dovolit i malé e-shopy
Nadělte si k Velikonocům Balíkobot
Češi vítají udržitelné e-shopy. Někteří jsou dokonce ochotni připlatit si za ekologičtější dopravu
Automatický bidding snadno a hravě s BiddingManagerem
Dominika Postavová: Cena je pro zákazníka nejdůležitější faktor. Pricing Fox její tvorbu automatizuje
Využití Messenger zákaznického chatu naplno. Nová spolupráce UPgates a ChatGo
Michal Kopřiva: Twisto Pay. Jednoduché platby na 1 kliknutí
Daniel Havel (CEO, ThePay): Placení musí být jednoduché. Čísla účtu už dneska nikdo přepisovat nechce
Martin Šauer (CEO, Balíkobot): Firmy na expedičních procesech ušetří hodiny denně
O chytrém financování eshopů s Honzou Laštůvkou z Lemonero
Rozhovor: Dalibor Jaroš z Collabimu
Nově napojené Lemonero nabízí chytré financování vašeho eshopu
Zobrazujete zákazníkům co chtějí koupit?
Nenechte si ujít výsledky studie Český košík roku 2020
Nová splátková platební brána Cofidis
Aktualizace systému verze 23
Souhrn roku 2020 v e-commerce
Novinky v modulu Designer
Rozhovor: Vít Michalek
Mikulášská nadílka UPgates
Na Black Friday opět padaly prodejní rekordy
Nově napojený nástroj Chameleoon
Black Friday a velká soutěž o pronájem zdarma do konce roku
Provizní systém nově rozšířen také pro majitelé e-shopů UPgates
Motivujte zákazníky k nákupu a zvyšte své obraty díky novému UPgates propojení a partnerovi Koloo!
Využijte modul Pokladna naplno díky čtečkám od našeho partnera Sensodroid!
V září se zvýšil počet e-shopových zásilek až o 50%
Google: Ušetřete za inzerci v Nákupech díky CSS
Srovnání platebních bran pro rok 2021
1. místo v kategorii Pronájem internetových obchodů 2020!
Obory, které díky koronaviru nestíhají odbavovat objednávky
Navázání spolupráce s fulfillment společností Skladon
Glami Fashion (Re)search
Vlastní sklad a logistika eshopu, nebo outsourcing?
Přechod z fyzických k internetovým nákupům se dle IBM uspíšil o 5 let
Automatické přeceňování produktů s aplikací Pricing Fox
Nová podoba e-commerce. Spolupráce UPgates a OKTIUM
Platební brána ComGate nově umožňuje opakovat neúspěšnou platbu
Úprava XML feedu (nejen) od dodavatele, automatický bidding i cenotvorba pomocí nástroje Conviu
Pro většinu krize. Pro e-shopy žně
Máme pro vás bonus od našeho partnera Srovnáme.cz
COVID-19 a kredit zdarma do Google Ads pro malé a střední podniky
24. června. Den daňové svobody roku 2020!
Napojte si dodavatele a vytěžte maximum ze zbožových srovnávačů díky naší spolupráci s Mergado!
Jak můžete díky Notifikuj nečekaně snadno navýšit konverze svého e-shopu?
UPgates nově propojen s Incomaker!
Jak mění COVID-19 nákupní trendy?
Spolupráce s Affilate Port
Nová spolupráce s online chatem Lime Talk
Nové partnerství s Foxentry
E-shopy úspěšně čelí omezením v rámci boje s koronavirem
Czech On-line Expo 2020
Nová spolupráce se SEMOR
Česká e-commerce v roce 2019
1. miesto v kategórii Prenájom internetových obchodov 2019!
Jak vidí budoucnost internetových obchodů PayPal?
Silnější ověřování plateb zákazníků internetových obchodů
Google: Automatické nabídky a nejčastější chyby
Jak jsme dopadli ve velkém srovnání e-shop řešení?
Google live chat
Jsme také na Facebooku!
Modul e-Shop v červenci 2011