Čím více odkazů bude na váš e-shop směřovat, tím lépe ho budou vyhledávače hodnotit a řadit v přirozených výsledcích vyhledávání na přední místa.

Jednou z možností, jak získat odkaz je jeho výměna s jiným webem. Vyměňujte si odkazy s weby, které jsou vysoko umístěny ve výsledcích vyhledávání a jsou tematicky příbuzné vašeho webu.

Umístění odkazu

Podle toho, zda je u odkazu vyplněný obrázek se modul zobrazí:

  • na hlavní stránce v sekci Naši partneři (má ho vyplněný),
  • na konci e-shopu v patičce (nemá ho vyplněný).

Naši partneři

Chcete se pochlubit s kým spolupracujete, kdo jsou vaši dodavatelé nebo např. jaké technologie využíváte? Pochlubte se logy vašich partnerů na hlavní stránce. 

Zobrazení na e-shopu

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Obsah / Odkazy.
  2. Klikněte na tlačítko + Nový.
  3. Vyplňte požadované údaje. Zejména vložte obrázek, díky kterému se odkaz zařadí do sekce Naši partneři.
  4. Uložte.

Může vás zajímat

Do sekce Může vás zajímat se odkazy vloží tehdy, nemá-li vyplněný obrázek.

Zobrazení na e-shopu

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Obsah / Odkazy.
  2. Klikněte na tlačítko + Nový.
  3. Vyplňte požadované údaje. V případě, že chcete vložit také obrázek, zobrazí se odkaz v sekci Naši partneři.
  4. Uložte.

Jak psát odkazy?

Odkazy lze zapisovat absolutně nebo relativně. Vysvětlíme si rozdíl mezi těmito přístupy a který z nich spíše používat.

Z čeho se skládá odkaz?

Odkaz se vytváří párovým HTML tagem <a>. Mezi tagy se vloží text, který je pak viditelný na stránce.

Tag <a> podporuje různé atributy:

  • href="xxxxxxxxxx" - URL adresa odkazu. Jedná se o základní atribut, podle kterého internetový prohlížeč po kliknutí na odkaz přesměruje na danou stránku.
  • target="xxxxxxxxxx" - tento atribut určuje, ve které kartě internetového prohlížeče se odkaz otevře. Nejčastěji se používá hodnota target="_blank", která zajistí otevření odkazu v nové kartě prohlížeče. Pokud atribut vynecháte, tak se odkaz otevře v aktuální kartě prohlížeče.
  • a další atributy, které jsou volitelné. Jejich seznam naleznete v dokumentaci HTML standardu, který spravuje asociace WHATWG. Více zde (anglicky).

Zadáním např. <a href="https://www.vas-eshop.domena/" target="_blank">Ukázkový odkaz</a> se na stránce zobrazí následující text:

Ukázkový odkaz

Po kliknutí na něj se v prohlížeči otevře nová karta se stránkou https://www.vas-eshop.domena/.

Z čeho se skládá URL adresa odkazu?

Adresa URL webové stránky, např. http://www.upgates.cz/vyzkouset-zdarma, se skládá z názvu domény (v tomto případě www.upgates.cz) a cesty (/vyzkouset-zdarma).

Absolutní adresa

Tento typ adresy se používá pro odkazy na externí stránky, které se nacházejí mimo aktuální doménu.

Příklad: Na webu https://www.upgates.cz je umístěn odkaz na externí facebook stránku. V odkazu je zapsána kompletní absolutní adresa "https://www.facebook.com/groups/upgates/".

Relativní adresa

Relativní adresa neobsahuje doménu. Odkazuje totiž na stránku, která je umístěna na stejné doméně jako je odkaz. Tímto způsobem se můžete odkazovat z jedné kategorie na druhou nebo z článku do produktu atp. Prohlížeč si doménu před relativní adresu dodá sám. 

Příklad: Na hlavní stránce https://www.upgates.cz je umístěn odkaz na stránku https://www.upgates.cz/vyzkouset-zdarma. V odkazu bude zapsána relativní adresa "/vyzkouset-zdarma".

Proč používat relativní adresy?

Jakmile budete s e-shopem přecházet z testovací verze (umístěné na doméně upgates.com) na vaši vlastní doménu, nebudete muset upravovat všechny adresy v odkazech v textovém obsahu.

Na této stránce
Zpět

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora