Odkazy
Čím více odkazů bude na váš e-shop směřovat, tím lépe ho budou vyhledávače hodnotit a řadit v přirozených výsledcích vyhledávání na přední místa.
Jednou z možností, jak získat odkaz je jeho výměna s jiným webem. Vyměňujte si odkazy s weby, které jsou vysoko umístěny ve výsledcích vyhledávání a jsou tematicky příbuzné vašeho webu.
Umístění odkazu
Podle toho, zda je u odkazu vyplněný obrázek se modul zobrazí:
- na hlavní stránce v sekci Naši partneři (má ho vyplněný),
- na konci e-shopu v patičce (nemá ho vyplněný).
Naši partneři
Chcete se pochlubit s kým spolupracujete, kdo jsou vaši dodavatelé nebo např. jaké technologie využíváte? Pochlubte se logy vašich partnerů na hlavní stránce.
Zobrazení na e-shopu
Nadpis Naši partneři lze upravit pomocí překladů - překladová značka Our partners. Více zde.
Postup v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Obsah / Odkazy.
- Klikněte na tlačítko + Nový.
- Vyplňte požadované údaje. Zejména vložte obrázek, díky kterému se odkaz zařadí do sekce Naši partneři.
- Uložte.
Může vás zajímat
Do sekce Může vás zajímat se odkazy vloží tehdy, nemá-li vyplněný obrázek.
Zobrazení na e-shopu
Postup v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Obsah / Odkazy.
- Klikněte na tlačítko + Nový.
- Vyplňte požadované údaje. V případě, že chcete vložit také obrázek, zobrazí se odkaz v sekci Naši partneři.
- Uložte.
Jak psát odkazy?
Odkazy lze zapisovat absolutně nebo relativně. Vysvětlíme si rozdíl mezi těmito přístupy a který z nich spíše používat.
Z čeho se skládá odkaz?
Odkaz se vytváří párovým HTML tagem <a>
. Mezi tagy se vloží text, který je pak viditelný na stránce.
Tag <a>
podporuje různé atributy:
href="xxxxxxxxxx"
- URL adresa odkazu. Jedná se o základní atribut, podle kterého internetový prohlížeč po kliknutí na odkaz přesměruje na danou stránku.target="xxxxxxxxxx"
- tento atribut určuje, ve které kartě internetového prohlížeče se odkaz otevře. Nejčastěji se používá hodnotatarget="_blank"
, která zajistí otevření odkazu v nové kartě prohlížeče. Pokud atribut vynecháte, tak se odkaz otevře v aktuální kartě prohlížeče.- a další atributy, které jsou volitelné. Jejich seznam naleznete v dokumentaci HTML standardu, který spravuje asociace WHATWG. Více zde (anglicky).
Zadáním např. <a href="https://www.vas-eshop.domena/" target="_blank">Ukázkový odkaz</a>
se na stránce zobrazí následující text:
Po kliknutí na něj se v prohlížeči otevře nová karta se stránkou https://www.vas-eshop.domena/
.
Z čeho se skládá URL adresa odkazu?
Adresa URL webové stránky, např. http://www.upgates.cz/vyzkouset-zdarma, se skládá z názvu domény (v tomto případě www.upgates.cz) a cesty (/vyzkouset-zdarma).
Absolutní adresa
Tento typ adresy se používá pro odkazy na externí stránky, které se nacházejí mimo aktuální doménu.
Příklad: Na webu https://www.upgates.cz je umístěn odkaz na externí facebook stránku. V odkazu je zapsána kompletní absolutní adresa "https://www.facebook.com/groups/upgates/".
Relativní adresa
Relativní adresa neobsahuje doménu. Odkazuje totiž na stránku, která je umístěna na stejné doméně jako je odkaz. Tímto způsobem se můžete odkazovat z jedné kategorie na druhou nebo z článku do produktu atp. Prohlížeč si doménu před relativní adresu dodá sám.
Příklad: Na hlavní stránce https://www.upgates.cz je umístěn odkaz na stránku https://www.upgates.cz/vyzkouset-zdarma. V odkazu bude zapsána relativní adresa "/vyzkouset-zdarma".
Proč používat relativní adresy?
Jakmile budete s e-shopem přecházet z testovací verze (umístěné na doméně upgates.com) na vaši vlastní doménu, nebudete muset upravovat všechny adresy v odkazech v textovém obsahu.