Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Čím více odkazů bude na váš e-shop směřovat, tím lépe ho budou vyhledávače hodnotit a řadit v přirozených výsledcích vyhledávání na přední místa.

Jednou z možností, jak získat odkaz je jeho výměna s jiným webem. Vyměňujte si odkazy s weby, které jsou vysoko umístěny ve výsledcích vyhledávání a jsou tematicky příbuzné vašeho webu.

Umístění odkazu

Podle toho, zda je u odkazu vyplněný obrázek se modul zobrazí:

  • na hlavní stránce v sekci Naši partneři (má ho vyplněný),
  • na konci e-shopu v patičce (nemá ho vyplněný).

Naši partneři

Chcete se pochlubit s kým spolupracujete, kdo jsou vaši dodavatelé nebo např. jaké technologie využíváte? Pochlubte se logy vašich partnerů na hlavní stránce. 

Zobrazení na e-shopu

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Obsah / Odkazy.
  2. Klikněte na tlačítko + Nový.
  3. Vyplňte požadované údaje. Zejména vložte obrázek, díky kterému se odkaz zařadí do sekce Naši partneři.
  4. Uložte.

Může vás zajímat

Do sekce Může vás zajímat se odkazy vloží tehdy, nemá-li vyplněný obrázek.

Zobrazení na e-shopu

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Obsah / Odkazy.
  2. Klikněte na tlačítko + Nový.
  3. Vyplňte požadované údaje. V případě, že chcete vložit také obrázek, zobrazí se odkaz v sekci Naši partneři.
  4. Uložte.

Jak psát odkazy?

Odkazy lze zapisovat absolutně nebo relativně. Vysvětlíme si rozdíl mezi těmito přístupy a který z nich spíše používat.

Z čeho se skládá odkaz?

Odkaz se vytváří párovým HTML tagem <a>. Mezi tagy se vloží text, který je pak viditelný na stránce.

Tag <a> podporuje různé atributy:

  • href="xxxxxxxxxx" - URL adresa odkazu. Jedná se o základní atribut, podle kterého internetový prohlížeč po kliknutí na odkaz přesměruje na danou stránku.
  • target="xxxxxxxxxx" - tento atribut určuje, ve které kartě internetového prohlížeče se odkaz otevře. Nejčastěji se používá hodnota target="_blank", která zajistí otevření odkazu v nové kartě prohlížeče. Pokud atribut vynecháte, tak se odkaz otevře v aktuální kartě prohlížeče.
  • a další atributy, které jsou volitelné. Jejich seznam naleznete v dokumentaci HTML standardu, který spravuje asociace WHATWG. Více zde (anglicky).

Zadáním např. <a href="https://www.vas-eshop.domena/" target="_blank">Ukázkový odkaz</a> se na stránce zobrazí následující text:

Ukázkový odkaz

Po kliknutí na něj se v prohlížeči otevře nová karta se stránkou https://www.vas-eshop.domena/.

Z čeho se skládá URL adresa odkazu?

Adresa URL webové stránky, např. http://www.upgates.cz/vyzkouset-zdarma, se skládá z názvu domény (v tomto případě www.upgates.cz) a cesty (/vyzkouset-zdarma).

Absolutní adresa

Tento typ adresy se používá pro odkazy na externí stránky, které se nacházejí mimo aktuální doménu.

Příklad: Na webu https://www.upgates.cz je umístěn odkaz na externí facebook stránku. V odkazu je zapsána kompletní absolutní adresa "https://www.facebook.com/groups/upgates/".

Relativní adresa

Relativní adresa neobsahuje doménu. Odkazuje totiž na stránku, která je umístěna na stejné doméně jako je odkaz. Tímto způsobem se můžete odkazovat z jedné kategorie na druhou nebo z článku do produktu atp. Prohlížeč si doménu před relativní adresu dodá sám. 

Příklad: Na hlavní stránce https://www.upgates.cz je umístěn odkaz na stránku https://www.upgates.cz/vyzkouset-zdarma. V odkazu bude zapsána relativní adresa "/vyzkouset-zdarma".

Proč používat relativní adresy?

Jakmile budete s e-shopem přecházet z testovací verze (umístěné na doméně upgates.com) na vaši vlastní doménu, nebudete muset upravovat všechny adresy v odkazech v textovém obsahu.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna