Optimalizace pro vyhledávače stojí na dvou zásadních aspektech. Jde o onpage a offpage faktory. Na základě jejich kombinace vyhledávač hodnotí relevanci stránek a rozhoduje, na jaké dotazy je uživatelů bude zobrazovat. 

Co jsou to Offpage faktory? 

Offpage faktory jsou takové, které se přímo nenacházejí na dané webové stránce (narozdíl od onpage faktorů) avšak internetový vyhledávač na ně bere ohled. Naprosto zásadním pro offpage měření jsou takzvané zpětné odkazy. Ve zkratce jde o to, v jaké míře a jak relevantní či důležité weby na vaši stránku odkazují. Offpage faktory jsou tedy zásadní pro linkbuilding. 
Jak zásadní jsou offpage faktory při rozhodování vyhledávače je samozřejmě předmětem debat. Do přesného fungování vyhledávačů totiž vidí jen hrstka vyvolených. SEO specialisté ovšem uvádějí, že offpage faktory tvoří mají pro vyhledávače až 50% váhu. Linkbuilding je tedy při budování dobré pozice stránek velmi důležitý.