Google Nákupy

Propojení na Google Nákupy aktivujete v administraci v sekci Doplňky / Google.

Export produktů do Google Nákupy

Princip exportu produktů do srovnávačů najdete zde.

Feed si aktivujete v administraci e-shopu v sekci Doplňky / Google / oddíl Google Nákupy (export produktů).

Zkopírujte URL adresu do rozhraní Google Nákupy.

Optimalizace feedu Google Nákupy

Obsah produktů můžete před odesláním do srovnávačů optimalizovat.

Principy optimalizací pro srovnávače najdete zde.

Dostupnosti produktů

Google feed rozlišuje 4 stavy dostupnosti produktů dle Typu dostupnosti.

  • in_stock - typ dostupnosti Skladem.
  • out_of_stock - typ dostupnosti Není skladem nebo Na dotaz.
  • preorder - tento typ dostupnosti momentálně nelze nastavit.
  • backorder - lze nastavit pomocí předdefinovaného pole Google Nákupy - availability.

Podrobné informace naleznete na stránkách Google. Více zde.

Vlastní typ dostupnosti

V případě dostupnosti typu Vlastní (více zde) záleží na počtu dní uvedených v Max. době do expedice:

  • Expedice trvá 3 a méně dní (1, 2, 3), pak ji Google vyhodnotí jako skladem.
  • Expedice trvá déle než 3 dny, pak ji Google vyhodnotí jako není skladem.

Dostupnost typu backorder

Pro nastavení této dostupností ve feedu Google Nákupy je potřeba mít aktivované předdefinované pole Google Nákupy - availability. O předdefinovaných polích se dozvíte více zde.

V detailu konkrétního produktu pak vyplňte do pole Google Nákupy - availability potřebnou hodnotu ve formátu backorder;[počet dní - číslo]. Během generování feedu se vypočte konečná hodnota jako aktuální datum + zadaný počet dní. Příklad možného vyplnění:

backorder;10 - doobjednávka s 10 dny dostupnosti od aktuálního vygenerování feedu.

Akční cena produktů

Akční cena produktu musí být nižší než prodejní cena po slevě nebo běžná cena, aby se generovala do feedu. V opačném případě nebude akční cena použita. Více zde.

Typ produktu a výchozí kategorie

Do atributů g:product_type a g:google_product_category se ve feedu standardně generuje hlavní kategorie, do které je produkt v e-shopu zařazený. Tu lze nastavit v detailu produktu v oddílu Kategorie. Více zde.

GTIN u produktů

GTIN se automaticky generuje z pole EAN v detailu produktu, oddíl Hlavní.

MPN u produktů

MPN se automaticky generuje z pole Kód dodavatele v detailu produktu, oddíl Rozšířené.

Přehled optimalizací pro Google Nákupy

Všechny dostupné možnosti optimalizace pro Google Nákupy najdete v sekci Nastavení / Vlastní pole / konkrétní modul (Produkty, Doprava apod.). Zde si můžete aktivovat pole dle své potřeby. Jedná se o předdefinovaná pole, jejichž název začíná na "Google Nákupy - ".

O předdefinovaných polích se dozvíte více zde.

Problémy s feedem pro Google Nákupy

Během importu feedu do služby Google Nákupy může dojít k různým chybám. Některé z nich lze ovlivnit zadáním správných hodnot do polí sloužících k optimalizaci feedu. Případně si ověřte následující ve své administraci e-shopu.

Příliš mnoho hodnot atributů pro atribut: shipping

Pokud Google zahlásí tuto chybu, jedná se o vygenerování příliš velkého počtu položek doprav u produktu. Ověřte si u konkrétních doprav ve své administraci, jaká máte nastavené omezení dle země. A povolte dopravu pouze u zemí, do kterých v daném jazyce opravdu zasíláte. Více zde.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora