Opuštěný košík

Opuštěný košík je pojem, který je často používán v kontextu e-commerce a odkazuje na situaci, kdy návštěvník online obchodu přidá zboží do nákupního košíku, ale před dokončením nákupu stránku opustí bez placení.

Jedná se o značný problém pro provozovatele e-shopů, protože opuštěný košík často znamená ztracený prodej. Podle některých studií může až 70% všech nákupních košíků online být opuštěno.

Příčiny opuštění košíku se mohou lišit, ale často zahrnují vysoké náklady na dopravu, komplikovaný proces platby, nutnost vytvoření účtu nebo nedostatečné informace o produktech.

Existují různé strategie, jak řešit problém opuštěných košíků. Jednou z nejpopulárnějších je e-mailový marketing - obchodníci mohou poslat upomínkový e-mail zákazníkům, kteří opustili svůj košík, a nabídnout jim například slevu nebo jiné výhody za dokončení nákupu. Jinou strategií je optimalizace procesu nákupu a pokus o odstranění jakýchkoli překážek, které mohou zákazníky odradit.

Je důležité si uvědomit, že některé opuštěné košíky jsou nevyhnutelné - někteří lidé jednoduše procházejí weby, přidávají věci do košíku pro pozdější úvahu a nikdy neměli v úmyslu okamžitě nakupovat. Ale s dobře navrženou strategií lze často část těchto ztracených prodejů získat zpět.

Další článek
Off-page SEO