Pojmy marketingová automatizace a personalizace se ve světě e-commerce skloňuje stále častěji. V dnešní informacemi nabité době zkrátka nezbývá nic jiného než pokusit se získat zákazníkovu pozornost právě prostřednictvím konkrétně zacílených zpráv a to je bez zautomatizování celého procesu velmi složité. To je také důvod, proč jsme na toto téma vyzpovídali zakladatele zakladatele nástroje pro marketingovou automatizaci Owlcure Tomáše Poláka. 

Můžete nám na úvod nástroj Owlcure představit? 

Owlcure je nástroj pro marketingovou automatizaci, který lze využít pro personalizované výpisy produktů na webu, zacílený e-mail marketing nebo například zvýšení výkonu remarketingu. Základem jsou Analytics, které monitorují pohyb návštěvníků webu a na základě vykonaných akcí rozpoznávají, co je pro daného člověka zajímavé. Systém pohání umělé inteligence, které v reálném čase generují 1:1 doporučení produktů každému jednomu návštěvníkovi na míru.

Podceňují české e-shopy marketingovou automatizaci? 

Neřekl bych, že e-shopy obecně tuhle disciplínu podceňují. Když se kouknete na přední hráče na trhu jako Alza, Mall, Notino, Astratex, tak oni samozřejmě podobné systémy využívají. Někteří z nich dokonce zakládají spin off společnosti, které se snaží podobné technologie vyvíjet. V čem ale vidím problém, že tyto technologie často už nejsou dostupné e-shopům, které se pohybují řekněme mimo top 30 největších, protože jsou poměrně dost drahé. E-shopeři se tak dostávají do těžké pozice, kdy by samozřejmě rádi těmto velkým hráčům konkurovali, ale zároveň nemají tak velký marketingový rozpočet, aby si mohli dovolit nástroje za vyšší desítky až stovky tisíc korun.

Takže předpokládám, že tady přichází na řadu právě Owlcure. Jak jej mohou začít používat menší e-shopy?

Pro začátek jsme vytvořili balíček Web Personalizer, který nabízí scénáře, které používají i výše zmíněné e-shopy za rozumnou cenu. Jsou to scénáře pro doporučování produktů na úvodní stránce e-shopu, inteligentní související produkty a up-sell produkty v košíku. Jsou to věci, které lze spustit velmi rychle a ihned přináší výsledky. Pokud potom zákazník bude chtít využívat další služby, není problém přidat další balíčky, které umožňují například zacílený e-mail marketing nebo editor automatizací na míru. 

Owlcure má nové napojení na UPgates. Můžete nám nastínit, jak bude pro naše e-shopery propojení vypadat?

Díky UPgates API jsme byli schopni připravit propojení tak, že zákazník na svojí straně pouze vygeneruje API přístupy a vloží naše měřící kódy, což je otázkou pár minut. My potom na naší straně připravíme produktovou šablonu v designu daného e-shopu a pomůžeme s nastavením algoritmů podle sortimentu e-shopu. Systém je možno si na 14 dnů bezplatně vyzkoušet. Připravujeme webinář, kde bychom si s klienty UPgates rádi promluvili blíže.

Máte spočítáno jak se e-shopům po zapojení Owlcure zvýšily konverze? 

Pohybuje se to od 5 do 30 procent. Nárůst je vidět v celkových konverzích i výše průměrné hodnoty objednávky. A je nutné si uvědomit, že klienti investují spoustu peněz, aby na stránky návštěvníky přivedli třeba formou PPC na Googlu, Facebooku či srovnávačích cen. Jsou to nemalé částky. Když je váš e-shop schopen tuto návštěvnost přetavit ve více konverzí, nepřímo tím zvyšujete výkon i těchto marketingových kanálů. 

Co je vaše nejsilnější zbraň? 

Za naši nejsilnější zbraň považuji balanc mezi umělou inteligencí a tím, co člověk může nastavit sám pomocí svých nápadů a zkušeností. Mnoho systémů funguje tak, že zapnete nějaký algoritmus a už ho nemůžete ovlivňovat. Naše scénáře umožňují tyto věci kombinovat. Pomocí pravidel můžete nastavovat věci jako “Když zákazník dá do košíku zboží z kategorie kalhoty, doporučí mu alespoň 25 procent pásků”, “Když zákazník navštívil boty značky Adidas, ukaž mu v souvisejících produktech pouze boty značek Adidas, Nike” a podobná pravidla. Další nespornou výhodou je, že systém zvládne ovládat každý. U konkurencí se často stává, že abyste takovou věci pustili do chodu musíte na to povolat armádu svých programátorů, vyčlenit člověka na svojí straně a trávit dlouhé měsíce abyste se software naučili používat. 

A pro jaké e-shopy je vlastně nástroj vhodný a na jaké měsíční ceně lze začít?

Cena je závislá na návštěvnosti e-shopu. Konkrétně na počtu zobrazených stránek, což je údaj dostupný třeba v Google analytics. Obecně doporučujeme, že aby mělo smysl e-shop personalizovat, měl by být počet pageviews za měsíc minimálně 100 000. Náš nejnižší balíček začíná od 1 500 Kč za měsíc. 

Jaké máte plány do budoucna?

Nedávno jsme spustili úplně nové rozhraní naší aplikace, které chceme dále rozvíjet. V plánu jsou různé analytické reporty, které našim klientům pomohou lépe pochopit, jak se jejich zákazníci na e-shopu chovají a kde může být nějaký prostor na zlepšení. Průběžně pracujeme na tom, aby naměřená data šla využívat v dalších kanálech pro zlepšení reklam na Google Ads, Facebooku a dalších. Pro přímá sdělení kromě e-mailingu testujeme další kanály jako chatboty, push notifikace, sms.

Další články v této kategorii

Podceňovaný reklamní kanál? Zkuste inzerci na Twitteru
Podpořte Jasmínku nákupem obrázku z charitativního e-shopu
Příběh e-shopu domkyachaty.cz: jak se firma s 20letou tradicí pustila do online prodeje dřevostaveb
Aktualizace systému verze 24
Dokumentace šablon k rozšířeným možnostem editoru kódu
Doba čínského nákupního šílenství končí. Jste připraveni na nové zákazníky?
Kde získat peníze do začátku online podnikání?
Příběh Machovna.sk: jak se z kreativního nápadu stalo úspěšné podnikání
9 kroků pro úspěšnou expanzi e-shopu a získání zákazníků na zahraničním trhu
Exkluzivní nabídka pro e-shopy UPgates: získejte od Heureky bonus až 2000 Kč
Příběh Cocoa Spot: o cestě nejkvalitnějšího kakaa a kávy z deštných pralesů Sierra Leone do českých čokoládoven i kuchyní
Gejza Nagy (CEO, Luigi’s Box): e-shopy se neřídí daty, ale pocity. Naše inteligentní vyhledávání zvyšuje konverze až o 70 %
Google připravil dva nové nástroje, které vám pomohou při zahraniční expanzi
Tomáš Formánek (CEO, Inventoro): dokážeme e-shopům ušetřit statisíce měsíčně
Komunikace se zákazníky: co automatizovat a co ne?
Konečně to můžeme říct: naše nápovědy jsou hotové!
Retino vám ukáže, že reklamace a vratky nemusí být žádná věda. Přihlaste se na webinář zdarma
Expanze - Automatické překlady produktů - Mall Marketplace
O affiliate marketingu s Jánem Makovičem z Affiliate Port
Marek Duda z Retino: k vratkám a reklamacím je třeba postavit se čelem. Dívejte se na ně jako na obchodní příležitost
Tomáš Polák (CEO, Owlcure): Chceme, aby si marketingovou automatizaci mohly dovolit i malé e-shopy
Nadělte si k Velikonocům Balíkobot
Češi vítají udržitelné e-shopy. Někteří jsou dokonce ochotni připlatit si za ekologičtější dopravu
Automatický bidding snadno a hravě s BiddingManagerem
Dominika Postavová: Cena je pro zákazníka nejdůležitější faktor. Pricing Fox její tvorbu automatizuje
Využití Messenger zákaznického chatu naplno. Nová spolupráce UPgates a ChatGo
Michal Kopřiva: Twisto Pay. Jednoduché platby na 1 kliknutí
Daniel Havel (CEO, ThePay): Placení musí být jednoduché. Čísla účtu už dneska nikdo přepisovat nechce
Martin Šauer (CEO, Balíkobot): Firmy na expedičních procesech ušetří hodiny denně
O chytrém financování eshopů s Honzou Laštůvkou z Lemonero
Rozhovor: Dalibor Jaroš z Collabimu
Nově napojené Lemonero nabízí chytré financování vašeho eshopu
Zobrazujete zákazníkům co chtějí koupit?
Nenechte si ujít výsledky studie Český košík roku 2020
Nová splátková platební brána Cofidis
Aktualizace systému verze 23
Souhrn roku 2020 v e-commerce
Novinky v modulu Designer
Rozhovor: Vít Michalek
Mikulášská nadílka UPgates
Na Black Friday opět padaly prodejní rekordy
Nově napojený nástroj Chameleoon
Black Friday a velká soutěž o pronájem zdarma do konce roku
Provizní systém nově rozšířen také pro majitelé e-shopů UPgates
Motivujte zákazníky k nákupu a zvyšte své obraty díky novému UPgates propojení a partnerovi Koloo!
Využijte modul Pokladna naplno díky čtečkám od našeho partnera Sensodroid!
V září se zvýšil počet e-shopových zásilek až o 50%
Google: Ušetřete za inzerci v Nákupech díky CSS
Srovnání platebních bran pro rok 2021
1. místo v kategorii Pronájem internetových obchodů 2020!
Obory, které díky koronaviru nestíhají odbavovat objednávky
Navázání spolupráce s fulfillment společností Skladon
Glami Fashion (Re)search
Vlastní sklad a logistika eshopu, nebo outsourcing?
Přechod z fyzických k internetovým nákupům se dle IBM uspíšil o 5 let
Automatické přeceňování produktů s aplikací Pricing Fox
Nová podoba e-commerce. Spolupráce UPgates a OKTIUM
Platební brána ComGate nově umožňuje opakovat neúspěšnou platbu
Úprava XML feedu (nejen) od dodavatele, automatický bidding i cenotvorba pomocí nástroje Conviu
Pro většinu krize. Pro e-shopy žně
Máme pro vás bonus od našeho partnera Srovnáme.cz
COVID-19 a kredit zdarma do Google Ads pro malé a střední podniky
24. června. Den daňové svobody roku 2020!
Napojte si dodavatele a vytěžte maximum ze zbožových srovnávačů díky naší spolupráci s Mergado!
Jak můžete díky Notifikuj nečekaně snadno navýšit konverze svého e-shopu?
UPgates nově propojen s Incomaker!
Jak mění COVID-19 nákupní trendy?
Spolupráce s Affilate Port
Nová spolupráce s online chatem Lime Talk
Nové partnerství s Foxentry
E-shopy úspěšně čelí omezením v rámci boje s koronavirem
Czech On-line Expo 2020
Nová spolupráce se SEMOR
Česká e-commerce v roce 2019
1. miesto v kategórii Prenájom internetových obchodov 2019!
Jak vidí budoucnost internetových obchodů PayPal?
Silnější ověřování plateb zákazníků internetových obchodů
Google: Automatické nabídky a nejčastější chyby
Jak jsme dopadli ve velkém srovnání e-shop řešení?
Google live chat
Jsme také na Facebooku!
Modul e-Shop v červenci 2011