Aktivaci Fio propojení můžete provést v administraci pod  Propojení / Fio.

Příchozí platby se jednou za půl hodiny importují do e-shopu tak, že se jednotlivé objednávky označí jako zaplacené. Platba se páruje na základě čísla variabilního symbolu objednávky (tj. číslo objednávky bez prefixu a postfixu) a hodnoty objednávky. Obě tyto hodnoty musí být shodné, jinak k párování nedojde.

V případě, že se správně spárují variabilní symboly platby a objednávky, ale částka nebude odpovídat, dorazí na nastavený email upozornění.

Pokud potřebujete napojit více Fio účtů, přidejte do pole další tokeny oddělené středníkem a bez mezer.

Převod peněz od zákazníka k vám

  • Bankovní převod
    • Zákazník převede peníze na váš účet.
    • Pokud se shoduje VS a částka, v administraci se označí objednávka jako zaplacená.
  • Dobírka
    • Zákazník předá peníze řidiči, který je odevzdá na depu.
    • Účetní oddělení dopravce provede bankovní převod jednotlivých plateb na váš účet.
    • Pokud se shoduje VS a částka, v administraci se označí objednávka jako zaplacená.
    • Někteří dopravci jako např. Zásilkovna však posílají vyúčtování peněž převzatých dobírkou v jedné platbě (v hodnotě součtu všech dobírek, které převzali). V takovém případě na účet nepříjdou platby odděleně a není tudíž možné je spárovat s jednotlivými objednávkami.  

Problém s párováním přeshraničních plateb

Pokud zákazník zasílá platbu ze zahraničí, u některých plateb může docházet k tomu, že se variabilní symbol nahradí jiným identifikátorem. Variabilní symbol se následně vloží do poznámky k platbě. V tu chvíli však není možné provést správné párování platby. Je třeba kontrolu provést manuálně.

Připojení účtů v jiných měnách

Pokud využíváte další Fio účty určené pro platby v různých měnách, stačí přidat další Token. Oddělují se středníkem bez mezer. Systém si už sám automaticky napáruje platbu na příslužný účet v dané měně.

Platnost Tokenu

Je možné, že platnost Tokenu máte ve svém Fio účtu časově omezenou. Jakmile Token expiruje, přestane párování plateb s e-shopem fungovat. 

Ověřte a znovu obnovte platnost Tokenu v banakovnictví Fio. Vše najdete v Nastavení / API.

Automatická změna stavu objednávky

Po spárování platby lze nastavit automatickou změnu stavu objednávky. K dispozici jsou samostatná nastavení pro platby typu dobírka a bankovní převod.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna