Personalizace s Leadhubem: díl 1. - Úvod do personalizace a vysvětlení segmentace
Ve spolupráci s doplňkem Leadhub jsme si pro vás připravili nový seriál o emailové personalizaci. V prvním díle se budeme věnovat vysvětlení základních pojmů.
Co je to vlastně personalizace?
Začněme tím, co personalizace není. Není to kobercový nálet jednoho shodného sdělení na celou databázi příjemců.
Personalizovaný e-mail je takový, který je “ušit” co nejvíce na míru konkrétnímu příjemci. A to v rámci jedné kampaně. Neznamená to ale, že ručně píšete unikátní e-mail pro každého jednoho příjemce. Personalizaci řeší a automatizuje e-mailingový nástroj na základě dat, která má o příjemcích.
Co vše lze v rámci e-mailové kampaně personalizovat?
- Můžete oslovovat podle jména a skloňovat podle pohlaví
- Podle dat o uživatelích můžete personalizovat obsah e-mailu a v rámci jedné kampaně mít více alternativ.
- Můžete personalizovat nabídku produktů v kampani.
- Můžete posílat newslettery i e-mailové automatizace specifickým skupinám ve specifický čas. Tedy segmentovat.
Proč byste měli svou e-mailovou komunikaci personalizovat?
Protože se to vyplatí!
- Personalizované e-maily mají mnohem vyšší open rate (až o 40 %) a click rate (2x vyšší).
- Na web přivádějí zainteresovanejší publikum.
- Takové publikum stráví na webu mnohem více času.
- A je mnohem vyšší šance, že nakoupí a stanou se vracejícími se zákazníky.
Je to právě ta úžasná vlastnost e-mailingu, že vám dává obrovský prostor pro navázání vztahu s příjemci a zákazníky a získání důvěry.
Pouze e-mailingem můžete dokázat to že v příjemci vyvoláte pocit, že tato zpráva je pouze pro něj a ne pro tisíce dalších lidí.
Jak se ta personalizace tedy reálně provádí?
Drtivou většinu práce za vás odvede váš e-mailingový nástroj.
Začneme tím, jak zasáhnout relevantní publikum vhodným sdělením a naučíme se segmentovat.
Co je segmentace?
Jedná se o rozdělení kontaktů odběratelské databáze do přesně definovaných skupin (tzv. segmentů) podle nejrůznějších kritériích (nákupního chování, webové a e-mailové aktivity, znalosti kontaktů, zájmů, preferencí..). Jedině tak vždy doručíte nejrelevantnější obsah na míru vybraným segmentům příjemců a ve správnou chvíli zareagujete na jejich potřeby. A nepochybně tím zvýšíte celkovou úspěšnost e-mailových kampaní.
Mějte na paměti: odběratelská databáze kontaktů musí být co nejkvalitnější a nejaktivnější. Bez ní vás totiž ani propracovaná segmentace či krásně vypadající e-maily nezachrání. Odběratelská databáze je základním pilířem celé úspěšné e-mail marketingové strategie. O tom se můžete dočíst třeba tady.
Proč se vyplatí?
Díky segmentaci zajistíte u svých kampaní vyšší:
- míru otevření (open rate)
- míru prokliku (click rate)
- konverzní poměr
- počet relevantních návštěvníků e-shopu
- důvěryhodnost, profesionalitu a osobní přístup
- relevantnost sdělení
Na druhé straně snížíte:
- počet odhlášených odběratelů
- míru okamžitého opuštění webu
A co je nejdůležitější? Vyhnete se kobercovým náletům na celou odběratelskou databázi. V případě, že to tak neuděláte, hrozí, že odběratelé nebudou vaše e-maily otevírat, začnou je označovat za spam, a tím může dojít k poškození doménové reputace a s ní související zhoršení doručitelnosti e-mailů.
Doručujte co nejrelevantnější sdělení vhodnému segmentu odběratelů.
Na základě čeho segmentovat?
znalosti odběratelů a zákazníků - jméno, kdy se kontakt registroval, kdy má svátek, narozeniny, další výročí
webové a e-mailové aktivity - chodí na web, ne/otevírají či ne/proklikávají e-maily, opuštění košíku, neaktivní kontakty
nákupního chování - utracená částka, datum nákupu, uplynulá doba od posledního nákupu, nákupu konkrétního produktu či nákup z kategorie, nákupní frekvence,....
zájmu - o projevený obsah či preference
demografických údajů - pohlaví, věk, lokalita, datum narození
Jak toho docílíte?
Pomocí segmentačních pravidel. V Leadhubu najdete spoustu možností ať už na základě znalosti kontaktu, jeho aktivity nebo nákupního chování.
Co k tomu potřebujete?
- plnohodnotnou integraci svého e-shopu s e-mailingovým nástrojem
- kvalitní odběratelskou databázi aktivních odběratelů
- strategii, na které segmenty zákazníků a odběratelů se chcete zaměřit
Automatické kampaně to odmakají za vás
Segmentaci využijete jak u automatických kampaní, tak u cílení newsletterů. Díky ní budou kampaně výkonnější a zasáhnou správný segment v relevantní čas.
Automatická kampaň reaguje na vámi nastavená segmentační pravidla a jakmile je odběratel splní, pošle se mu automaticky e-mail. Šetří čas i peníze, o tom žádná. Podívejte se na 6 nejoblíbenějších a nejvýkonnějších automatických kampaní.
Pojďte do toho a experimentujte!
Díky segmentaci i personalizaci e-mailových kampaní přináší lepší e-mailingové výsledky. To vám garantujeme. Protože personalizace e-mailových kampaní je důležitá, tak vám o ní povíme příště. Máte se na co těšit 🙂
Jak propojit Leadhub a váš e-shop na platformě Upgates?
Za pár minut máte hotovo. Stačí si založit účet v Leadhubu, kde najdete veškeré pokyny k integraci. V krátkosti - zkopírujete měřící script, a ten vložíte do vaší administrace e-shopu. Pro představu mrkněte sem.