Personalizace s Leadhubem: díl 2. - Proč a jak personalizovat formu a obsah e-mailu

Ve spolupráci s doplňkem Leadhub jsme si pro vás připravili nový seriál o e-mailové personalizaci. V prvním díle jsme se věnovali vysvětlení základních pojmů. V pokračování článku se dozvíte, proč a jak personalizovat formu obsahu

Čím personalizovanější, tím úspěšnější 

V minulém článku jsme vám řekli několik pádných důvodů, proč je personalizace důležitá. Zaměřili jsme se zejména na segmentaci odběratelské databáze, bez které nikdy nedosáhnete v e-mail marketingu velkých úspěchů. Kobercové nálety prostě nefungují.

Segmentace jde ruka v ruce s personalizací.

Díky segmentaci doručíte e-maily nejvhodnějšímu okruhu odběratelů na základě jejich znalosti, e-mailové i webové aktivity, a nákupního chování.

Využitím personalizace perfektně přizpůsobíte sdělení i výběr produktů na míru každému příjemci.

E-mail na míru každému příjemci

Podíváme se právě na personalizaci e-mailů a jejich obsahu, který svým odběratelům posíláte.

Proč personalizovat obsah e-mailů a co vše upravíte přesně na míru každému příjemci? 

Díky personalizovanému sdělení:

  • přivedete na web relevantní publikum a zamezíte okamžitému opuštění webu
  • snížíte počet odhlášených z odběru e-mailingu
  • zvýšíte tržby
  • upevníte osobnější a důvěryhodnější vztah mezi vámi a odběratelem

Co vše lze personalizovat?

V první řadě záleží na tom, jaká data máte k dispozici, který e-mailingový nástroj používáte a jak  vám umožní s daty pracovat.

Snadné propojení Leadhubu s vaším e-shopem na platformě Upgates vám nabídne spoustu dat, kterých je třeba využívat k chytré, personalizované a automatizované komunikaci.

U nás v Leadhubu snadno a rychle:

Až o 40 % větší open rate

Nebojte se používat jméno v předmětu e-mailu. Výrazně tím můžete zvýšit open rate vašich kampaní. Zejména pak těch automatických.

Oslovení v e-mailech působí osobnějším a personalizovanějším dojmem. O tom není pochyb. Občas ho použijte, ať jste lépe vidět v e-mailových schránkách.

V Leadhubu ho nastavíte snadno na pár kliknutí, a ihned ověříte, zda je vše správně nastaveno. Vyhnete se tak nehezkým částem kódů, které mohou příjemce slušně odradit. Třeba jako “Ahoj |FIRST_NAME|”.

Produkty na míru každému příjemci

Nechte systém vybírat produkty za vás.

Na základě propojení a nasbíraných dat z vašeho e-shopu, Leadhub zná:

  • produkty, které si konkrétní odběratel prohlížel
  • nejčastěji zakoupené kombinace produktů
  • nejprodávanější produkty.

Díky tomu se do e-mailu vždy vygenerují produkty, které by se vašemu odběrateli mohly s největší pravděpodobností líbit. A co je super? Že výběr probíhá pouze z produktů, které jsou skladem. Výhoda oproti ručnímu vybírání produktů a plošnému poslání.

Obsahuje váš produktový feed produkty, které doporučovat nechcete (dárky, levné produkty)? Není problém. Snadno je z doporučování vyloučíte.

Jak ještě více zvýšit personalizaci u doporučených produktů?

Doporučování můžete omezit na vybranou kategorii či značku. Nebo naopak některé z nich z doporučování vyloučit. Díky tomu dokážete ještě lépe přizpůsobit generování doporučených produktů dle sdělení kampaně (třeba cross sell a up sell kampaní).

Personalizujte obsah e-mailu

Na základě aktivity, znalosti i nákupního chování vašich odběratelů. 

Co si pod tím představit?
V rámci jednoho e-mailu jste schopni zobrazovat různé, personalizované bloky, které se zobrazují na základě vámi definovaných podmínek. Je to magické - jedna kampaň, ale přesto více verzí e-mailu.

Kdy se vám to bude hodit?

Chcete zobrazit odlišné bannery mužům a ženám?

Potřebujete zobrazit slevový kód pouze zákazníkům nebo lidem, kteří utratili určitou částku? 

Nejspíš vás napadnou desítky příkladů, jak byste tuto možnost mohli využít a udělat tak každé sdělení zase o chlup personalizovanější. Pusťte se do toho. Není to raketová věda.

Jak propojit Leadhub a váš e-shop na platformě Upgates?

Za pár minut máte hotovo. Stačí si založit účet v Leadhubu, kde najdete veškeré pokyny k integraci. V krátkosti - zkopírujete měřící script, a ten vložíte do vaší administrace e-shopu. Pro představu mrkněte sem.

Další článek
Personalizace s Leadhubem: díl 1. - Úvod do personalizace a vysvětlení segmentace