Tento článek byl vytvořen před více jak 2 roky a může obsahovat zastaralé informace.

Na jednotlivé způsoby dopravy se navazují možné způsoby platby (více zde). Výběr platby se může lišit dle velikosti objednávky z pohledu celkové hodnoty v nastavené měně podle návodu zde.

Každá jazyková mutace umožňuje nastavení vlastní platební metody podle návodu zde. Tím zajistíte, aby se zákazníkům nabídla platební metoda podporující platby s měnou daného státu. Dbejte na správný výběr platebních metod, v případě platební brány se ujistěte, že podporuje platby v požadované měně. Tyto informace zjistíte zde.

Platební metodu je možné omezit při kombinaci s určitou dopravou podle návodu zde. To v praxi znamená, že pokud si zákazník vybere např. dopravu PPL, bude moci platit pouze hotově atp. 

Pro každou platbu je možné nastavit hranici, od které je zdarma. Poplatek za použití platební metody lze nastavit fixní částkou nebo procentuálně z celkové ceny nákupu.

Základní platební metody:

  • Dobírka
  • Hotově
  • Bankovní převod

Při řešení problémů s platebními metodami doporučujeme podívat se na sekci Často se ptáte.

Platební brány

Platební brány kompatibilní se systémem UPgates najdete v sekci Propojení zde. Vždy je třeba domluvit provozní podmínky si některou z dostupných platebních bran a uzavřít s nimi související smlouvy. Tento proces trvá obvykle 1-2 týdny a někdy s ním bývá spojený poplatek za implementaci, zřízení služby v řádu stokorun. Následně od provozovatele platební brány obdržíte údaje, které jsou potřeba k propojení brany. Tyto údaje vložít do administrace UPgates. Některé brány poskytují testovací data, abyste si mohli provedení platby ozkoušet na nečisto a jiné dodávají přímo již ostrá data k propojení.

Cena

Na straně UPgates jsou všechna dostupná propojení již zdarma, neplatí se ani implementační poplatek, ani následný paušál.

Editace platebních metod brány

Možnosti platby pro platební bránu se zobrazují na základě dat, které posílá platební brána. Není ve vašich možnostech přejmenovat platební metody v rámci administrace UPgates. Tyto změny je třeba udělat na straně administrace platební brány. Tam definujete, které z nabízených platebních způsobů se budou ve výsledku na e-shopu zobrazovat a jak se budou jmenovat, jaké logo se u nich zobrazuje. V UPgates dochází pouze k zobrazení informací, které platební brána posílá.

Po připojení platební brány dochází k automatickému zaslání informace o provedené platbě do e-shopu. V praxi to znamená, že když uživatel zaplatí platební kartou přes platební bránu, do systému informace z platební brány o úspěšně proběhlé platbě, automaticky se změní se její stav. 

Průběh platby kartou

Průběh objednávky systémem platebních bran funguje následovně:

  1. Zákazník objedná na e-shopu zboží
  2. Vystaví se mu dokument objednávka
  3. Zákazník se přesune do platební brány
  4. Provede platbu v systému poskytovatele finančních služeb.
  5. Vrátí se zpět do e-shopu na stránku s potvrzením úspěšné platby.
  6. V administraci vašeho e-shopu se zobrazí stav Platba úspěšná. Jste tedy o všem informováni a není třeba ručně měnit stavy objednávky.

Zobrazení na eshopu

Často se ptáte

V nabídce plateb je teď spousta možností, ale ať zakliknu jakoukoliv, stejně to jde nakonec na GoPay bránu, kde si způsob platby zase musím vybrat. Nejde ten výběr plateb u mě na webu zjednodušit? 

Ano, v administraci GoPay si zvolíte, které způsoby plateb se mají na eshopu zobrazovat. Toto nastavení se nedělá v UPgates, ale u poskytovatele platební brány.

Diskuse
Často se ptáte

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna