UPgates obsahuje hotová propojení na řadu platebních metod třetích stran. Jsou to platební brány, peněženky, splátkový prodej, opožděné platby atd. Kompletní nabídku najdete v sekci Propojení / Platby a finance.

Všechny platební brány, včetně těch s možností testovacího režimu, je možné aktivovat a vyzkoušet až po přechodu e-shopu na ostrou doménu (více zde). Jak otestovat platební bránu v ostrém provozu v nápovědě zde.

Postup zřízení služby

  1. Kontaktuje napřímo podporu služby a dohodněte si s nimi provozní a obchodní podmínky. Tento proces trvá obvykle 1-2 týdny a je možné ho započít ještě před přechodem e-shopu na ostrou doménu.
  2. Pokud bude po vás služba požadovat konkrétní implementační údaje pro propojení s e-shopem, najdete je v administraci e-shopu v detailu dané služby. Váš e-shop musí být na ostré doméně (více zde). 
  3. Od služby byste měli obratem obdržet implementační klíče, které vložíte do administrace e-shopu. V detailu jsou pro to určená specifická pole.
  4. Některé služby poskytují pouze testovací data pro vyzkoušení na nečisto a jiné dodají přímo ostrá data k propojení.
  5. Službu si aktivujete a zakazníci začínají platit na e-shopu.

U UPgates je samotné propojení s platebními službami zdarma. Platíte pouze dohodnuté poplatky vybrané službě.

Nastavení platební brány

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Platby.
  2. Vyberte konkrétní službu z nabídky hotových implementací. Služby jsou ve výchozím stavu neaktivní.
  3. Přejděte do oddílu Popis.
  4. Najeďte níže do části Specifikace platební metody.
  5. Najdete zde implementační údaje, které jsou určeny pro nastavení v platební službě. Překopírujte je do administrace platební služby. Na příkladu níže vidíte možnosti platební brány Comgate.
  6. Každá služba požaduje trochu jiná nastavení. Kontaktujte podporu dané platební služby a požádejte ji o údaje pro vyplnění. Na příkladu níže vidíte nastavení splátkového prodeje Cofidis.
  7. Uložte provedené změny.

    Testovací režim

    Pokud umožňuje služba si platební metodu na e-shopu nejdříve otestovat, zobrazí se v administraci e-shopu pole Testovací režim. V případě je zaškrtnutí se objednávky budou v rozhraní služby identifikovat jako testovací.

    Obchod a Platba PayPal v e-shopu

    Některé služby vám nabídnou pro testování speciální testovací klíče. Jiné umožňují testovat s již ostrými klíči.

    Načtení plateb vybrané služby

    Jakmile máte službu propojenou, stačí už jen na e-shopu zobrazit její možnosti platby.

    Nejdříve je potřeba samotnou platbu aktivovat, jinak k přenosu dat z platební služby nedojde.

    V administraci e-shopu v detailu platby zaškrtněte následující pole.

    Pozor! V tuto chvíli se platba začne zobrazovat zákazníkům v ostrém provozu e-shopu. Pokud chcete, existuje postup, jak si vše ještě před tím bezpečně otestovat. Více zde.

    Nastavení administrace platební brány

    Pokud to platební služba umožňuje, nastavte poplatky za využití jednotlivých možností plateb. Na příkladu níže vidíte nastavení platební brány Comgate.

    Zobrazení na e-shopu

    Možnosti platby lze upravovat v omezené míře a pouze v kódu e-shopu. V případě potřeby kontaktujte technickou podporu UPgates.

    E-shop standardně načítá všechny možnosti platby vybrané služby. Také pořadí je pevně dané.

    Název platby určuje služba, ale změnit jej můžete v Překladech (více zde). Změnu uvidí pouze zákazníci na e-shopu. V administraci zůstane stále stejný název platby.

    Proces platby přes platební bránu na e-shopu

    1. Zákazník si objedná na e-shopu běžným objednávkovým procesem. V druhém kroku Doprava a Platba si vybere např. platbu kartou. Více zde.
    2. Po dokončení objednávky mu přijde dokument Objednávka.
    3. V administraci se objeví nová objednávka se stavem Přijata. Více zde.
    4. Mezitím se zákazník na e-shopu přesměruje do platební brány.
    5. Provede platbu.
    6. Z platební brány je přesměrován zpátky do e-shopu na stránku Objednávka přijata. Více zde.
    7. Provede se konverze objednávky. Více zde
    8. V administraci se změní stav objednávky na Platba úspěšná (případně jiný stav, pokud platba úspěšná nebyla).
    9. Odešle se systémový email, pokud je na daný stav navázaný.  Více zde.
    10. Objednávka se označí jako zaplacená. Více zde.

    Odkaz na platbu platební bránou

    Během platby objednávky prostřednictvím platební brány může dojít k neočekávané chybě, kdy platba není úspěšně dokončená. Případně zákazník omylem zavře stránku platební brány a není schopen pokračovat v platbě.

    V těchto případech je možné zákazníkovi ručně poslat odkaz na zaplacení objednávky přes platební bránu.

    Postup v administraci

    1. V menu administrace zvolte Objednávky / Seznam objednávek.
    2. Otevřete si konkrétní objednávku, u které potřebujete odeslat odkaz na platbu.
    3. V horní části detailu objednávky zobrazte nabídku systémových emailů. Více zde.
    4. Vyberte emailovou šablonu Platba objednávky.
    5. Otevře se nové okno s předvyplněným textem emailu.
    6. Součástí textu je dynamický zástupce {$order_payment_gateway_url}, který vygeneruje odkaz na platební bránu. Více zde.
    7. Emailovou zprávu odešlete tlačítkem Odeslat.

    Pokud v objednávce není uveden způsob platby na platební bránu, odkaz se nevygeneruje.

    Šablona Platba objednávky

    Šablonu systémového emailu Platba dokončena si můžete upravit v Nastavení / Emaily / Systémové emaily. Více zde.

    Často se ptáte

    Je možné propojit platební bránu, která není v nabídce UPgates?

    Není to možné. Ani individuální cestou.

    Zákazník u objednávky zvolí platbu platební bránou. Když mu platba neprojde, zaplatí bankovním převodem Fio (propojení na Fio). Tím se ale neoznačí objednávka stavem "platba úspěšná", i když sedí částka i variabilní symbol.

    Propojení na Fio banku umožňuje nastavit stav objednávky na základě spárování platby. Více zde.

    Objednávka má nastavený určitý stav. Pokud dodatečně zákazník zaplatí přes platební bránu, tento stav se automaticky změní na Platba úspěšná. Jak tomu zamezit?

    Pokud si u takové objednávky zaškrtnete pole "Zaplaceno", tak žádná platební služba se stavy objednávky již nebude manipulovat. Více zde.

    Další články v této kategorii

    Nepomohla Vám tato nápověda?

    Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

    UPgates poradna