Seznamy položek

Položkami administrace jsou myšleny produkty, články, kategorie. Jsou zobrazeny v seznamech formou tabulky. Můžete s nimi dělat následující operace.

Filtrování

Potřebujete v seznamu položek vyhledat ty, které obsahují určité klíčové slovo např. v Názvu položky? Vedle tohoto základního filtrování umožňuje Upgates řadu dalších filtrů v rámci rozšířeného filtrování.

Základní filtry

Filtrovací pole je umístěno v záhlaví tabulky seznamu položek ve sloupci, ve kterém chcete vyhledávat.

  1. Klikněte do pole v záhlaví sloupce, v němž si přejete vyhledávat.
  2. Vepište hledaný výraz.
  3. Aplikujte základní filtrování kliknutím na ikonku filtrovat.

Použité filtry zrušíte kliknutím na tlačítko s křížkem.

Rozšířené filtry

Nad vybranými seznamy položek se navíc zobrazuje tlačítko filtry pro další podrobné filtrování. 

  1. Klikněte na tlačítko Filtry, čímž se otevře nabídka parametrů.
  2. Nastavte požadované parametry filtru.
    Pro vyhledání nevyplněných (prázdných) hodnot u vlastních polí zadejte do konkrétního pole znaky --.
  3. Vyfiltrování položek dle zvolených kritérií provedete kliknutím na tlačítko Zobrazit.
  4. Poté se nabídka filtrů automaticky sbalí do původního stavu.

Vyhledáváním v dlouhém popisu položky se prohledávají také HTML tagy použité v tomto popisu.

Informace o aktivovaných filtrech

V případě aktivního Rozšířeného filtru se nad seznamem položek zobrazí seznam aktuálně aplikovaných parametrů filtru.

Reset filtrů

Seznam položek můžete vrátit do výchozího stavu pomocí ikony  . Smažou se základní i rozšířené filtry.

Zobrazení ceny v seznamu produktů

Standardně se zobrazují v seznamu produktů ve sloupci Cena částky z výchozího ceníku a jazyka. Zobrazené ceny jsou zvolené podle toho, jestli je provozovatel e-shopu plátcem DPH (více zde). Pokud je plátcem DPH, pak je zobrazení dále ovlivněno způsobem ukládání cen v e-shopu - s nebo bez DPH (více zde).

Např. pokud je provozovatel e-shopu plátcem DPH a ukládá ceny bez DPH, pak budou ve sloupci Cena standardně zobrazené ceny bez DPH.

Rozšířené filtry umožňují zobrazení cen také z jiných jazyků, ceníků a typů cen.

U jiných ceníků se ve sloupci Cena zobrazuje částka pouze v případě, že je v daném ceníku zadaná cena ručním způsobem (více zde). Pokud se cena automaticky přepočítává z výchozího ceníku, pak se ve sloupci Cena nezobrazí.

V následujícím obrázku se zobrazují ceny z druhého ceníku v e-shopu. Produkt v prvním řádku má cenu automaticky vypočítanou z výchozího ceníku, a proto se v seznamu produktů nezobrazuje. Produkt v druhém řádku má částku v ceníku zadanou ručně, a tudíž se zobrazuje v seznamu.

Řazení

Řazení vzestupně nebo sestupně podle konkrétního sloupce probíhá kliknutím na ikonu šipky vedle názvu sloupce.

Po prvním kliku se seřadí všechny položky nejdříve vzestupně (od nejmenšího po největší) a při druhém kliknutí sestupně. Pokud by vám tento způsob organizace položek dostatečně nepomohl, doporučujeme použít podrobnější možnosti rozšířených filtrů nad seznamem položek. 

Reset řazení

Seznam položek můžete vrátit do výchozího stavu pomocí ikony  . Smažou se veškerá řazení.

Nastavení sloupců

U vybraných seznamů položek je možné přizpůsobit zobrazení jejich sloupců aktuálním potřebám. Informací k jednotlivým položkám obvykle bývá velké množství a ty příliš specialní nechcete zobrazovat vždy, ale až při konkrétních činnostech.

V takto nastavených sloupcích můžete údaje filtrovat (více zde) a řadit (více zde).

Postup v administraci

  1. Klikněte na tlačítko Sloupce, čímž se otevře nabídka sloupců.
  2. Nastavte požadované sloupce. Nastavení se aplikuje ihned po zaškrtnutí / odškrtnutí pole.

Ceny se ve sloupcích standardně zobrazují pro výchozí měnu. Pokud pro ni nejsou vyplněny, pak se v daném sloupci zobrazí prázdná hodnota.

Akční tlačítka

Umožňují práci s jednotlivými položkami. Např. proklik na detail , odstranění položky atd. Ve výchozím nastavení se tlačítka zobrazí pouze na aktivním řádku v seznamu položek.

Výčet tlačítek se může v každém seznamu položek lišit na základě možností systému. Níže je náhled modulu produkty.

Akční tlačítka lze natrvalo zobrazit v seznamu položek. Je potřeba si aktivovat sloupec Akční tlačítka. Více zde.

Barevné označení

Některé řádky tabulky položek mohou být barevně odlišené. Co která barva znamená a o položce vypovídá?

  1. Archivovaná položka - Je přesunutá do archívu. Např. archivní produkt se zobrazuje na e-shopu, ale není možné ho vyhledat vyhledávači. Více zde.
  2. Neaktivní položka - Je deaktivovaná a nezobrazuje se na e-shopu.
  3. Nová položka - Bude označená, dokud se neprokliknete na detail.
  4. Výchozí položka - Přednastavená v systému. Nelze ji smazat.
  5. Označená položka - Je vybraná (zaškrtnutá) a připravená pro hromadné úpravy (nabídka zobrazená pod seznamem položek). 
  6. Naposledy navštívené - Položka, u které jste se naposledy proklikli na detail.

Režim úprav

V seznamu položek lze zapnout režim úprav, který umožňuje rychlou úpravu polí u vybraných položek. Tento režim je dostupný v sekcích:

  • Produkty / seznam produktů
  • Objednávky / seznam objednávek

Použití režimu úprav

  1. Pro zapnutí režimu úprav klikněte na tlačítko Režim úprav.
  2. Upravte vybraná pole položek, u kterých to systém umožňuje.
  3. Pro ukončení režimu úprav klikněte znovu na tlačítko Režim úprav.

Stránkování

Stránkování je umístěno pod seznamem položek. K zobrazení můžete využít následující ovládání. Pokud pracujete s příliš velkým seznamem položek, doporučujeme vám nejdříve aplikovat filtry. Zůstane vám tak v seznamu pouze menší počet položek, se kterým se dá snáze pracovat a rychleji najdete, co potřebujete.

  1. Zobrazení aktuální stránky v seznamu. Možnost přejít na první, předchozí, následující a poslední stránku.
  2. Zobrazení aktuálního počtu z celkového počtu položek.
  3. Nastavení počtu zobrazených položek na stránku.

Na této stránce

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora