Příběh e-shopu Fufíci: Jak se rodinná dílna stala značkou s velkým příběhem

Začalo to jedním jednoduchým nápadem – kontrastními kartičkami pro miminka. Dnes je z Fufíků rodinná dílna, která tvoří smysluplné produkty pro děti a buduje komunitu zákazníků, kteří sdílejí stejné hodnoty. Jaká byla cesta od prvního produktu k rostoucí značce? A jakou roli v tom hraje skřítek Fufík?

Jak vůbec vznikl název e-shopu Fufíci? Kdo je Fufík?

Fufíci jsme jednoduše právě my - Týna, Mára, Karolínka (4) a Rozárka (2) - naše rodina + skřítek Fufík. Spontánně jsme si tak doma začali říkat, a když jsme přemýšleli o rebrandingu naší rostoucí značky (kterou jsem původně založila jako Simply Baby s cílem tvořit pouze pro miminka), nemuseli jsme přemýšlet moc dlouho. 

Fufík je maskot, kterého jsem si moc přála. Je to náš pracovitý skřítek, který nám pomáhá ve skladu i s marketingem, takový všeuměl. Nejprve vznikl jen za účelem marketingu, ale má nečekaný přesah. Dokážu si představit, že Fufík bude jednou i plyšový parťák, díky kterému budou mít děti radost z objevování, učení a tvoření. Může se stát inspirací pro jejich hry a fantazii, stejně jako je pro nás inspirací v naší dílně.



Co Vás vedlo k založení e-shopu?

E-shop jsem založila pro svůj první produkt, který jsem vyrobila pro svou první dcerku Karolínku ještě v těhotenství. Byly to kontrastní kartičky pro miminko. Kartičky se totiž líbily nejen mě, ale i mému okolí a tak jsem je začala prodávat. A protože mě vždy lákalo mít svůj e-shop - což jsem si tehdy představovala mnohem jednodušeji než jaká je realita - tak jsem se do toho rovnou pustila. Musím přiznat, že má tehdejší představa o tom že si e-shopem snadno přivydělám k mateřské byla velmi naivní. Realitu jsem poznala ve chvíli, kdy jsem jako samoživitelka s půlroční dcerou obracela doslova každou korunu a e-shop místo toho aby generoval vytoužený zisk, vyžadoval nemalé investice do svého rozvoje a propagace.

První podoba eshopu:

Jaké byly Vaše začátky s e-shopem? Byli jsme první platforma na které jste byla?

Pro mě bylo založení eshopu na pár kliknutí. Jsem technicky poměrně zdatná, a tak jsem si první eshop naklikala doslova za pár minut. Začínala jsem na platformě Shoptet, ze které jsem přešla k Vám ve chvíli, kdy se mi eshop začal rozjíždět a já potřebovala lepší podporu, modernější vzhled a další funkce, které jsem u shoptet neměla, nebo je měla zpoplatněné navíc každou jednotlivě a to mi nevyhovovalo. Od té doby už ladím jen design, UX, kategorie, texty, další funkce a feedy…takže vlastně pořád všechno jako na začátku :) Snažím se vyhodnocovat nasbíraná data uživatelů kteří mi na eshop proudí ve stále hojnějším počtu, a eshop podle nich optimalizovat k lepšímu konverznímu poměru a výsledkům, aby se u nás hezky nakupovalo a zákazníci u nás našli vše pro co k nám jdou, a snadno objevili další nezbytnosti které jim a jejich dětem udělají smysluplnou radost.

Pamatujete si ještě první prodaný kousek? Co to bylo?

No jasně :) Byly to právě výše zmíněné kontrastní kartičky, které jsem vytvořila ještě v prvním těhotenství pro mé vysněné miminko. Právě pro kartičky jsem eshop vytvořila, a dlouho na něm byly jako jediný produkt :) 


Na čem si nejvíce jako e-shop zakládáte?

Nutno říci, že nejsme jen e-shop. Jsme především malá rodinná dílna s velkým příběhem. Naše rodinné podnikání stavíme na šesti pilířích hodnot, na kterých naše značka Fufici.cz stojí. Jsou jimi kvalita naší práce a našich výrobků, poctivost vůči našim partnerům a zákazníkům, autenticita, udržitelnost za kterou jsme byli oceněni prestižním certifikátem udržitelný eshop, podporující zákaznický servis a laskavá komunita, kterou se obklopujeme.

Tak a teď jedna vtipná Halloweenská historka, která nás spojuje. Řeknete našim čtenářům, co se stalo?

Jak jsem zmínila, e-shop se snažím neustále zlepšovat a optimalizovat. V tom se ráda vzdělávám a neustále se učím něco nového i díky čtvrtečním streamům, které pořádáte ve spolupráci se SniperDesign. Na jeden takový jsem byla na Youtube přihlášená a zatímco se mi plánovaně spustil když jsem zrovna nebyla ve stejné místnosti jako počítač, slyšela jsem mužské hlasy jak jsem šla po schodech nahoru k počítači. Musím přiznat, že jsem byla v tu chvíli sama doma a chvilku váhala, jestli otevřít dveře nebo vzít nohy na ramena.

Jak jste vlastně s Upgates spokojena?

Přestože se považuji za náročnějšího uživatele, který má už docela náročné podmínky na “krabicové” řešení eshopu a zároveň se nechci a v tuto chvíli ani nemůžu pouštět do řešení na míru, musím uznat že jsem hodně spokojená. Myslím že Vaše zákaznická podpora se mnou už nějakou tu hodinu strávila, a možná se i trochu zapotila. V administraci přesto nemám jediný ticket, který byste mi nechali bez odpovědi nebo bez řešení, a k některým se dokonce sami proaktivně vracíte a mile mě překvapilo, že jste vyslyšeli mou prosbu o úpravu kódu, který zbytečně zpomaloval načítání eshopu a ještě mi o tom zpětně dali vědět. Jde vidět že v tom máte systém, a s takovým týmem je opravdu radost spolupracovat a vážím si toho, že jsem parťák zrovna s Vámi :) 

Jaké máte s e-shopem plány do budoucna?

Velké a odvážné. V tuto chvíli jsme například v procesu nákladné certifikace naší domácí bezlepkové modelíny, aby byla bezpečná a certifikovaná pro děti již od jednoho roku věku. V tuto chvíli je modelína v předprodeji, a právě naše komunita a zákazníci nám pomáhají certifikaci dotáhnout do zdárného konce.

Modelína ZDE




Díky usilovné práci na eshopu za poslední rok jsme získali nespočet zkušeností, znalostí a zpětné vazby, a troufám si říct že jsme eshop rozjeli opravdu naplno. Mým záměrem bylo, abych se mohla eshopu i nadále věnovat i po skončení mé druhé mateřské, protože takto rozjetý eshop a výroba by už se zaměstnáním nešlo skloubit. Zatím to vypadá, že se mi to podařilo, i když mám ještě pár měsíců které budou klíčové pro stabilizaci a další růst. V srpnu roku 2024 jsme úspěšně spustili velkoobchod, a tedy se budeme kromě jiného zaměřovat na získávání nových zakázek které plně vytíží naší dílnu, a nadále budeme budovat vřelé a laskavé vztahy s našimi zákazníky a partnery, kteří nám stojí po boku - ať už se jedná o naše dodavatele, či velkoobchodní odběratele. Samozřejmě se neustále posouváme v technologii, automatizaci a samozřejmě marketingu, který mi zaplnil můj vytížený kalendář více, než jsem si původně myslela že bude potřeba. Schválně by mě zajímalo, jestli si čtenáři dokáží správně tipnout, kolik % mého pracovního dne průměrně naše marketingové aktivity zaberou :)