Příběh Elimashop: spojení e-shopu s kamennou prodejnou se v našem případě ukázalo jako ideální

Prodejnu ručně vyráběného nádobí najdete ve Znojmě od roku 1997. Manželé Přítulovi se od prodeje skla a mosazných lustrů dostali až ke keramickým unikátům. Díky situování prodejny u hranic se stala rychle populární i mezi zahraničními zákazníky. Díky tomu dnes elimashop odesílá objednávky doslova do celého světa. 

Jak jste začali prodávat právě keramiku a co je na ní unikátní? 

Objevili jsme keramické nádobí vyráběné v polském Boleslavci a byli jsme jím nadšení, takže myšlenka prodávat toto zboží přišla poměrně záhy. Na naší keramice je unikátní především spojení ruční umělecké výroby s plnou užitností jakožto nádobí. Je to především ruční práce, takže každý kousek je originál, ale dá se v něm péct, nebo jej umývat v myčce. Je to také opravdu stará tradiční výroba, která se v téměř původní podobě zachovala po staletí. A jde o lokální produkci závislou na těžbě místního jílu. 

Jak jste přišli k myšlence prodávat zboží do celého světa a jak vás našli zákazníci? 

Na myšlenku prodávat zboží do zahraničí nás přivedli naši zákazníci, kdy třeba nakoupili větší množství zboží, než byli schopni sami odvézt. Ze strany zákazníků tak často vzešla poptávka, kdy zakoupené zboží chtěli odeslat do své domoviny. Situování prodejny ve Znojmě, což je město na rakouských hranicích, nám umožnilo nabízet zboží i zahraničním zákazníkům s tím, že blízkost Vídně k nám přilákala cizince z celého světa. 

Kam nejdál jste posílali objednávku? 

Bylo to do Austrálie a na Nový Zéland. Nejčastěji pak zboží posíláme do Německa a do Rakouska. Často i do Spojených států. 

Jaké máte plány do budoucna?

Jde nám o vylepšení stávajícího e-shopu včetně samostatných domén pro cizojazyčné verze. Chceme také našim zákazníkům ještě více přiblížit naše zboží. 

Jak vám e-shop pomáhá s kamennou prodejnou? 

V době covidové nás e-shop vlastně zachránil. Navíc nám umožňuje nabízet i výrobky, které nejsou skladem. Přišlo by nám totiž líto, kdyby si zákazníci nemohli vybírat i z tohoto zboží. Všechny jednotlivé kousky totiž musíme objednávat, takže proč neobjednávat to, co si zákazníci přejí. V neposlední řadě e-shop nabízí možnost zprostředkovat veškerou produkci výrobce. Dekorů a forem jsou totiž tisíce a jejich kombinací si zákazníci mohou objednat cokoliv, co výrobce nabízí. Sami jsme si vyzkoušeli, že skloubení onlinu s offline prodejem je speciálně v našem případě ideální. 

Proč jste si k provozu e-shopu vybrali Upgates? 

Jedním z hlavních důvodů byl požadavek na multijazyčnost, kdy nám šlo hlavně o to, abychom jednotlivé jazykové varianty mohli bez problémů ovládat z jedné administrace a abychom multijazyčnost mohli řešit i oddělenými doménami. Dalším faktorem byl požadavek, abychom si mohli e-shop přizpůsobit i bez nějakých zvláštních znalostí programování. Jde hlavně o design, kde jsme hodně využili funkce modulu Designer. Díky tomu jsme si e-shop po designové stránce přizpůsobili, aniž bychom museli vyhledávat služby profesionálů. Řešení od firmy Upgates také umožňuje velmi kvalitní propojení na systémy třetích stran, a to zejména s informačními systémy, díky velice dobře zpracovanému API rozhraní, které se stále zdokonaluje. Spousta věcí nám díky tomu běží automatizovaně, což je při spojení e-shopu a kamenné prodejny velice důležité.  

Další článek
Příběh e-shopu Peerko: chtěli jsme vytvořit barefoot boty, které budete nosit s radostí