Získat návštěvníky je jednou z hlavních motivací, která pohání majitele e-shopů. Představit vaši nabídku co nejširšímu publiku je v současném digitálním věku neuvěřitelně důležité, ale samo o sobě to však nestačí. V případě e-shopu totiž nezáleží na kvantitě, ale spíše na kvalitě návštěvníků. Cílem vaší marketingové snahy by totiž mělo být získání nikoli pouze běžných návštěvníků, ale zákazníků, kteří si u vás skutečně něco koupí. Vytvoření cílené strategie digitálního marketingu, která si mezi velkým množstvím konkurence získá pozornost vašich ideálních zákazníků, není zase tak obtížné, ale je třeba vědět několik věcí, abyste dokázali vyhnout některým úskalím a vše udělali správně. Díky tomuto článku se dozvíte, jak na váš e-shop přilákat přesně ty návštěvníky, kteří se později promění v loajální zákazníky.

1. Definujte své publikum

Vaše marketingová strategie bude pouze obtížně proveditelná, pokud nemáte přesnou představu o tom, kdo je zákazník, kterého se snažíte oslovit. Pokud nemáte přesně ujasněno, komu své produkty chcete nabízet, jen těžko dokážete vytvořit nabídku, která by oslovila ideálního zákazníka. Je proto důležité vytvořit takzvanou "personu" zákazníka a získat co nejpřesnější informace o tom, kdo váš ideální zákazník vlastně je a jaké jsou jeho motivace ke koupi vašeho produktu. Persona by měla zahrnovat věk, zájmy, používané sociální sítě, zaměstnání a cokoli dalšího, co vás jen napadne.

2. Soustřeďte se na potřeby zákazníka, ne jen na vaše produkty

Častou marketingovou chybou je soustředění propagace pouze na produkt a jeho vlastnosti. Místo toho byste měli klást důraz i na zákazníky a jejich potřeby. Zákazníka totiž až tolik nezajímá, kolik skvělých funkcí má váš produkt, jako spíše to, jak mu produkt pomůže odstranit nebo vyřešit problém, který jej momentálně tíží. To znamená, že příspěvky na sociálních sítích, blogu, videa a veškerý další marketingový obsah, který vytvoříte, by se neměl týkat pouze vaší firmy, služby nebo produktu. Vaším cílem by měla být také tvorba obsahu, který souvisí s řešením problémů, kterým vaši zákazníci čelí.

3. Zvyšte frekvenci publikace nového obsahu

Dalším způsobem, jak zvýšit zájem publika o vaše produkty, je častější publikování obsahu. Napsání jednoho článku na blog každého půl roku nebo jednoho příspěvku na sociální sítě měsíčně opravdu nestačí. Pokud chcete přilákat ideální zákazníky, musíte mít více kvalitního a unikátního obsahu. To znamená, že byste měli vkládat příspěvky na sociální sítě nejméně jednou za dva dny a na blog byste měli přidávat alespoň 2-3 články měsíčně. Samozřejmě, čím více, tím lépe. Čím více obsahu totiž vytvoříte, tím více vaše stránka vynikne mezi konkurencí. Vyhledávače navíc milují čerstvý a aktualizovaný obsah. Stránky, kde pravidelně přibývají příspěvky, jsou vyhledávači lépe hodnoceny. Větší množství obsahu také dokáže přesvědčit zákazníky, aby vás vnímali jako autoritu ve vašem oboru. Ovšem pozor! Nejde jen o to, vytvářet jakýkoli obsah. To co zveřejnujete by mělo mít výraznou přidanou hodnotu pro návštěvníky. Obsah by měl přinášet hodnotné, unikátní a ucelené informace. Tímto způsobem si dokážete získat i odkazy z kvalitních stránek, které dále pomohou posunout vaši stránku na vyšší místa ve vyhledávání.

4. Využijte cílení na ideální zákazníky

Vytváření obsahu souvisí také s používáním klíčových slov, která vám pomohou zacílit na správné zákazníky. Udělejte si důkladný průzkum klíčových slov, která vaši zákazníci mohou použít k hledání vašich produktů a používejte je v obsahu, který zveřejnujete. Soustřeďte se hlavně na takzvaná "long tail" klíčová slova - víceslovné výrazy, které mají nižší konkurenci a je tudíž snadnější se na ně umístit ve vyhledávačích.

Klíčová slova využijte také v PPC reklamě, která je při přivádění zákazníků až neuvěřitelně efektivní. PPC reklamy můžete spouštět nejen na Google a Seznamu, ale také na sociálních sítích, jako je například Facebook. Zde můžete použít cílení založené na demografických údajích a zájmech vašich potenciálních zákazníků.

5. Přidejte více vizuálního obsahu

Přestože je psaný obsah velice důležitý, neměli byste zapomínat ani na vizuální prostředky k oslovení potenciálních zákazníků. Vaše články na blogu a příspěvky na sociálních sítích by měly obsahovat vysoce kvalitní obrázky, infografiky a videa, která zaujmou každého, kdo je uvidí. Kromě obligátního Facebooku a Twitteru se zaměřte i na publikaci na sociálních sítích, které jsou na vizuálním obsahu přímo založeny. Například Instagram a Youtube mohou být velmi užitečné, pokud víte, jak je efektivně používat.

Pokud budete produkovat dostatečné množství vysoce kvalitního online obsahu, bude váš e-shop získávat čím dál větší popularitu a autoritu. Lidé, kteří vaše stránky navštíví, se budou často a rádi vracet, nejen proto, aby si u vás něco koupili, ale také aby se něco dozvěděli o produktech, o které mají zájem. O svých pozitivních zkušenostech se mohou zmínit svým přátelům a známým na sociálních sítích, což bude mít za následek ještě větší zvýšení vaší popularity a návštěvnosti.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Diskuse
Často se ptáte