Modul Pokladna nabízí propojení online e-shopu s kamennou prodejnou. Jedná se o přirozený krok pro úspěšně se rozšiřující podniky nebo již zaběhnuté firmy.

V administraci zvolíte sekci Pokladna a zákazníky pohodlně obsloužíte. Se zákazníkem vytváříte prakticky stejnou objednávku jako jste zvyklí v administraci objednávek, jen ve zjednodušeném prostředí, které je kompatibilní se čtečkou čárových kódů a generuje automaticky účtenky.

Proč používat pokladnu?

  • Supluje registrační pokladnu pro EET. 
  • Vytváří a eviduje daňové doklady.
  • Okamžitě eviduje změny stavu na skladě.
  • Vhodné pro použití na telefonu nebo tabletu i běžném počítači.
  • Podporuje čtečky čárových kódů pro rychlé markování produktů.
  • Eviduje statistiky a finanční přehledy.
  • Využívá data eshopu jako jsou seznamy zákazníků, slevy, doklady atd.

Objednání přes pokladnu

Následujícím způsobem můžete vytvářet objednávky přes rozhraní pokladny.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Pokladna.
  2. Pod tlačítkem Rozšířené najdete výchozí nastavení pokladny, které můžete pro daný obchodní případ upravit. Více o výchozím nastavení pokladny v nápovědě zde.

  3. Přidejte produkty tak, že je vyhledáte v databázi e-shopu (záložka Hledat), vyberete ze seznamu vybraných produktů (záložka Vybrané, více zde) nebo přidáte vlastní produkt (záložka Vlastní, více zde).
  4. Pomocí ikonky nastavte variantu produktu (pokud u něj nějaká existuje).
  5. Pomocí ikonky přidejte produkt do košíku.
  6. Do objednávky můžete přidat Zakazníka.
    • Vybrat zákazníka - vyhledáte v databázi e-shopu již založeného zákazníka (Zákazníci / Seznam zákazníků).
    • Vytvořit nového zákazníka - vyplníte údaje o zákazníkovi. Nový zákazník se přidá také do databáze e-shopu.
  7. Po přidání alespoň jednoho produktu do košíku se vpravo dole na obrazovce objeví tlačítko Platba.
  8. Po najetí myší na tlačítko se objeví dvě možnosti platby.
    • Hotově - Přejdete na stránku s číselníkem, kde zadáte částku (možno použít numerické klávesy na klávesnici), kterou přijímáte od zákazníka. Zobrazí se hodnota pro částku k vracení.
    • Kartou - Je třeba mít k dispozici vlastní platební terminál, přes který dojde k zaplacení objednávky. 
  9. Klikněte na tlačítko Zaplatit vpravo dole na obrazovce.
  10. Přepočítá se hotovost v pokladně (přidá se zaplacená částka).
  11. Vygenerují se dokumenty, které jsou označeny v nastavení pokladny (např. účtenka). Více zde.
  12. Klikněte na tlačítko Nová platba pro restart celého procesu.

Vybrané produkty

Pro rychlejší přidávání produktů do objednávky máte možnost definovat nejčastěji používané položky a ty zobrazovat v záložce Vybrané. Během nákupu stačí na záložku kliknout a nabídka je ihned k dispozici. Obvykle jsou zde nastaveny ty nejčastěji prodávané a opakující se položky. 

Přidání položky do vybraných

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Pokladna.
  2. Zvolte pokladnu, kterou chcete spravovat.
  3. Přejděte do oddílu Vybrané produkty.
  4. Klikněte na tlačítko + Nový.
  5. Vyhledejte požadované produkty v databázi e-shopu.
  6. Klikněte na tlačítko Přidat na řádku produktu.
  7. Uložte změny.

Vlastní produkt

Pokud potřebujete přidat produkt nebo službu, která není v běžné nabídce, můžete to udělat pomocí Vlastního produktu. Informace vyplníte do formulářových polí. Ty se následně zobrazí na vygenerovaném dokumentu (např. účtence).

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Pokladna.
  2. Klikněte na záložku Vlastní.
  3. Zadejte požadované údaje o položce.
  4. Kliknutím na tlačítko  přidejte vlastní produkt do košíku.

Vytvoření nové pokladny

Ve výchozím stavu máte již přednastavenou pokladnu s příznačným názvem Pokladna. Pokud chcete přidat novou, např. pro určité prodejce nebo měny, máte následující postup:

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Pokladna.
  2. Přejděte do oddílu Seznam pokladen.
  3. Klikněte na tlačítko + Nová.
  4. V detailu vyplňte požadované údaje.
  5. Provedené změny Uložte

Nastavení pokladny

Každá pokladna má své nastavení. Umožňuje funkce jako aplikování cen dle ceníků pro registrované zákazníky, generování dokumentů, označování stavů objednávek nebo třeba posílat systémové emaily. 

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Pokladna.
  2. Přejděte do oddílu Seznam pokladen.
  3. Vyberte stávající pokladnu, kterou chcete nastavit. Případně vytvořte pokladnu novou kliknutím na tlačítko + Nová.
  4. V detailu pokladny vyplňte požadované údaje. 
  5. Provedené změny Uložte.

Vklad / výběr hotovosti

Do pokladny můžete vložit nebo z ní vybrat hotovost následujícím způsobem.

  • Vložit v případě nedostatku hotovosti,
  • Vybrat, pokud je v pokladně z bezpečnostních důvodů příliš velká částka.

Tento úkon je možné dělat kdykoliv. 

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Pokladna.
  2. Klikněte na pokladnu, kterou chcete spravovat.
  3. Přejděte do oddílu Hotovost.
  4. klikněte na tlačítko Vklad do pokladny nebo Výběr z pokladny.
  5. Vyplňte požadovaná pole.
  6. Klikněte na tlačítko Vložit.

Nastavení prodejce

Pro práci s pokladnou je třeba prodavače, který bude kasu obsluhovat. Dle tohoto návodu můžete jednotlivým uživatelům přiřadit pokladnu a tím z něj vytvořit prodejce

Postup v administraci

  1. V seznamu prodejců se automaticky zobrazí všichni uživatelé administrace. Více zde.
  2. Pokud potřebujete přidat uživatele (prodejce) nového, klikněte na tlačítko + Nový. Přejdete do sekce Nastavení / Administrace / Uživatelé, kde postupujte dle návodu zde.
  3. V seznamu prodejců se nachází sloupec Vybrat pokladnu.
  4. Vybraným uživatelům nastavte přístup do konkrétní pokladny.
  5. Provedené změny Uložte.

Statistiky pokladny

Následujícím způsobem zobrazíte evidenci financí spojenou s pokladnou. 

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Statistiky / Pokladna.
  2. V záložce Denní souhrn najdete počáteční a konečnou hotovost, denní obrat a další souhrnné statistiky daného dne.
  3. Ty zobrazíte v možnostech po kliknutí na tlačítko Sloupce (více zde).
  4. V záložce Historie transakcí najdete všechny realizované transakce na dané pokladně od začátku používání.

Často se ptáte

Lze načíst v pokladně i objednávky vytvořené v e-shopu?

V současnosti nelze v pokladně načíst a zpracovat objednávky vytvořené v e-shopu nebo ručně v administraci objednávek.

Vytvoření účtenky v detailu objednávky automaticky navýší hotovost v pokladně?

Vytvoření účtenky v detailu objednávky neprovede automatické navýšení stavu hotovosti v pokladně.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna