Účet registrovaného zákazníka slouží pro uchování zákaznických informací. Vzniká tak, že zákazník provede registraci nebo si objedná zboží a při tom založí zákaznický účet. Registrovanému zákazníkovi je možné nastavit slevy, přiřadit jej do skupin zákazníků a podobně. V administraci se v seznamu zákazníků zobrazuje registrovaný zákazník černou ikonkou (více zde). 

Zobrazení na e-shopu

Založení zákaznického účtu

1. Pomocí registračního formuláře na e-shopu

Účet registrovaného zákazníka slouží pro uchování zákaznických informací. Vzniká tak, že zákazník provede registraci nebo si objedná zboží a při tom založí zákaznický účet.

Formulář s údaji, které musí zákazník vyplnit, pokud chce získat zákaznický účet. Každou registraci je nutné aktivovat, aby se nestalo, že někdo provede registraci na cizí osobu. Aktivaci účtu provádí zákazník tak, že klikne na aktivační odkaz, který mu byl zaslán po registraci na email.

Postup na e-shopu

  1. V hlavičce obchodu klikněte na položku Váš účet.
  2. Z rozevírací nabídky zvolte Vytvořit účet.
  3. Vyplňte požadované údaje.
  4. Klikněte uložit.
  5. Na uvedený email je vám automaticky zaslána zpráva.
  6. Otevřete tuto zprávu a klikněte na potvrzovací odkaz.
  7. Tímto krokem jste aktivovali účet.

2. Při objednání na e-shopu

Aby nemusel zákazník složitě vyplňovat registrační formulář, může si založit zákaznický účet také v rámci objednání na e-shopuÚdaje, které zákazník již jednou vyplnil ve formuláři objednání se přenesou do založeného účtu.

Zákazník musí jen zaškrtnout pole Vytvořit zákaznický účet ve třetím kroku objednávkového procesu Dodací údaje.

3. V administraci

Více zde.

Aktivace zákaznického účtu v emailu

Po založení účtu dorazí zákazníkovi automaticky generovaný systémový email obsahující aktivační odkaz. Teprve po jeho prokliku se zákaznický účet aktivuje. Je to také pojistka, že zákaznický účet nebyl založen na cizí emailovou adresu.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Emaily / Systémové emaily.
  2. Klikněte na šablonu Registrace zákazníka.
  3. Klikněte na obsah zprávy pro jeho editaci.
  4. Smažte dynamický odkaz {$activation_link} na potvrzovací kód.
  5. Upravte email dle potřeby.
  6. Uložte.
  7. Dále je třeba aktivovat účet v administraci. Více zde.

Zakázání aktivace účtu zákazníkem

Pokud chcete, aby možnost aktivace zákazníka byla pouze na straně administrátora, zákazníkovi na email aktivační odkaz neposílejte. Administrátor pak sám rozhodne, zda v detailu zákazníka zatrhne aktivaci účtu.

O tom, že se zákazník registroval, příjde informace do modulu Zprávy (více zde).

Aktivace zákaznického účtu v administraci

Pokud chcete registraci každého zákazníka schválit sami, je třeba ze systémového emailu odstranit aktivační kód. Tím zabráníte aktivaci samotným zákazníkem. Aktivaci poté provádíte v administraci následujícím způsobem.

Postup v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Zákazníci / Seznam zákazníků.
  2. Klikněte na nového zákazníka, který není aktivní (kurzíva a šedá barva).
  3. V oddílu Přihlašovací údaje zaškrtněte pole Aktivní.
  4. Uložte.

Přihlášení do zákaznického účtu

  1. V hlavičce e-shopu zákazník klikne na odkaz Váš účet.
  2. V rolovacím menu klikne na odkaz Přihlásit.
  3. Otevře se vyskakovací okno pro přihlášení.
  4. Zákazník zadá své přihlašovací údaje, které mu byly zaslány na jeho email.
  5. Klikne na tlačítko Přihlásit.
Na této stránce
Zpět

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora