Pod pojmem konverze si můžete představit akci, která je cílem vašeho e-shopu – nejčastěji je konverzí uskutečněná objednávka. Pokud si budujete databázi kontaktů, může být konverzí vyplnění formuláře. Konverzí může být také někdy prosté zobrazení určité stránky.

Ve zkratce, konverzní kód je měřící kód, který se stará o identifikaci konverze. K tomu využívá cookies uložené v prohlížeči návštěvníka e-shopu.

Jak poznat konverzní kód?

Konverzní kódy bývají napsány v kódovacím jazyku JavaScript, případně s využitím také HTML. Kompletně vytvořený kód obdržíte od poskytovatelů daného řešení. Do kódu se mohou vkládat proměnné.

Ceny s DPH

Konverzní a trackovací kódy posílají do svých externích služeb vždy částky s DPH obsažené v objednávce. Individuální úprava v tomto směru není systémově možná.

Měření konverzí server-to-server

Měření konverzí server-to-server není v UPgates aktuálně možné. Používat lze pouze JavaScriptové měřící kódy použité v prohlížeči.

Vložení konverzního kódů do stránky

Konverzní a jiné JavaScript kódy můžete vložit do stránek pomocí Vlastních konverzních kódů. Obvykle se implementují tehdy, pokud nechcete využít již hotové propojení na konkrétní službu (jejich seznam najdete v modulu Propojení v menu administrace).

Více informací o problémech s konverzními kódy najdete zde.

Postup v administaci

  1. V menu administrace zvolte sekci Propojení / Vlastní konverzní kódy.
  2. Podle toho, co doporučuje poskytovatel kódu, vyberte na jakých stránkách se bude kód vyskytovat
    • Všechny stránky e-shopu.
    • Pouze na stránce po dokončení objednávky.
  3. Podle toho, co doporučuje poskytovatel kódu, vyberte vhodné umístění ve zdrojovém kódu stránky. Viz. obrázek níže
  4. Vložte kód do vybraného pole.
  5. Uložte.

Přidání dynamického zástupce

Systém umožňuje do konverzního kódu generovat pomocí dynamických zástupců hodnoty přímo z databáze e-shopu. Jejich možnosti se zobrazují nad konverzními poli a také je naleznete v dokumentaci.

O dynamických zástupcích se dozvíte více zde.

Konverze po dokončení platby

Platbou přes platební bránu může dojít k ovlivnění statistik měřených konverzními kódy. Mohou nastat dvě situace:

  • konverzní kód není zpracován,
  • jako zdroj konverze je uvedena platební brána.

Konverzní kód není zpracován

Například po dokončení platby uživatel zavře stránku platební brány ještě dříve, než dojde k přesměrování zpět na e-shop. Tím pádem na stránce e-shopu není dokončeno zpracování konverzního kódu.

Následně v analytickém nástroji nesouhlasí počet konverzí se statistikami z jiných zdrojů (např. administrace e-shopu).

Platební brána jako zdroj konverze

U platby objednávky přes platební bránu se jako zdroj konverze může zaznamenat samotná platební brána

Tím dojde k ovlivnění statistik konverzí v analytickém nástroji (např. Google Analytics). Abyste předešli tomuto problému, je nutné platební bránu vyloučit z odkazujících stránek v tomto nástroji.

Vyloučení odkazujících stránek v Google Analytics

Návod pro vyloučení v Google Analytics naleznete v nápovědě na stránkách Google. Více zde.

Připojení externího souboru

Potřebujete vložit do grafiky e-shopu vlastní JavaScript soubor nebo jakýkoli jiný, např. obrázkový nebo video soubor? Ale nechcete kvůli toho vypínat modul Designer? Lze to následujícím způsobem. Postup je určen pro technicky zdatné uživatele.

  1. Přejděte do modulu Grafika / Vlastní soubory a přidejte soubor na uložiště (FTP) podle nápovědy zde.
  2. Přejděte do modulu Propojení / Vlastní konverzní kódy.
  3. Vyberte umístění vašeho souboru ve zdrojovém kód. Více zde.
  4. Do textového pole přidejte include na soubor umístěný ve složce /shop-data.
  5. Uložte provedené změny.

Propojení na externí služby pomocí JavaScritu

Sekce Propojení / Vlastní konverzní kódy lze využít ne jen pro konverzní kódy, ale také pro vkládání kódů externích pluginů a služeb. Např. to mohou být chaty, reklamní štítky, bannery, vyskakovací okna, lišty, analýzy atd.

Téměř jakýkoli kus JavaScript kódu vložený do Vlastních konverzních kódů se na stránce vykoná.

Využívejte hotová propojení!

Pokud existuje již hotové propojení ze strany UPgates, doporučujeme jej využít. Automaticky se totiž aktualizuje dle nejnovější dokumentace externí služby. Také při samotné implementaci kódu by nemělo dojít k různým chybám, které mohou způsobit špatné zobrazení stránky.

Ověření vlastnictví

Některé služby požadují ověření vaší domény, že jste jejím vlastníkem. To lze provést tak, že do obsahu, který je umístěn na doméně, přidáte část unikátního kódu. Tento úkon může provést pouze vlastník domény nebo někdo, kdo má přístup do obsahu na doméně. 

Obvykle máte tyto možnosti ověření

  • Přidání určitého souboru do hlavního adresáře stránek - UPgates tuto možnost neumožňuje. 
  • Přidání části HTML kódu do stránky - UPgates podporuje, viz. níže.
  • Přidání DNS TXT záznamu k vaší doméně - Je to trochu komplikovaná možnost pro technicky zdatné uživatele.

Přidání části HTML kódu do stránky

Stačí vložit požadovaný kus HTML kódu následujícím způsobem:

  1. Přejděte do modulu Propojení / Vlastní konverzní kódy.
  2. Najeďte do oddílu Kódy umístěné na všech stránkách.
  3. Vyberte pole Kód je umístěn mezi tagy <head> a </head>, případně jiné umístění doporučené poskytovatelem. Více zde.
  4. Uložte provedené změny.

Problémy s konverzními kódy

Chyba při uložení kódu

Při vkládání vlastních konverzních kódů se může zobrazit chyba "Máte chybu v šabloně, změna nebyla uložena". Ta je způsobena problémem v syntaxi vkládaného kódu. Opravit jej můžete tak, že za každý symbol počáteční složené závorky "{" vložíte mezeru. Takto však neupravujete dynamické zástupce (viz. info níže).

Problém vzniká proto, že systém si myslí, že závorkou začíná nějaký dynamický zástupce. Ten však ale neexistuje v nabídce možností.

Fungování až po přesunu na ostrou doméně

Většina konverzních kódů začne plně fungovat až po přesunu e-shopu na ostrou doménu (více zde).

Dva kódy na stránce

Před vložením vlastního kódu se ujistěte, zda nemáte již zapnuté hotové propojení na danou službu. Pokud potřebujete například vložit Facebook Pixel konverzní kód s vlastním nastavením, odstraňte v Propojení / Facebook kód z pole Facebook Pixel ID. Tím hotové propojení zrušíte a ponecháte pouze propojení pomocí vlastního konverzního kódu.

Rozdílná data v měření konverzí

Data se do měřících systémů odesílají z internetového prohlížeče nakupujícího zákazníka pomocí konverzních kódů, napsaných v kódovacím jazyku JavaScript (JS).

Prohlížeče mohou použití JS v různé míře blokovat přímo (např. Safari od Applu) nebo  prostřednictvím nainstalovaného doplňku zákazníkem (např. Adblocker).

Podle společnosti Google se data z konverzních kódů odešlou úspěšně přibližně v 80% případů. Naproti tomu v administraci e-shopu jsou statistiky prodejů odvozené přímo z dat v našem systému, a proto jsou přesnější.

Doba načítání stránky

Je třeba mít na paměti, že každý konverzní kód musí být zpracován na straně prohlížeče a to může někdy i významně ovlivnit délku načítání stránky e-shopu. Obecně doporučujeme s různými externími kódy šetřit a vždy si dobře rozmyslet, který je pro vás důležitý.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna