Přínosy digitálních produktů pro majitele e-shopů

Každý vlastník e-shopu si klade tyto otázky:

  • Jak si udržet loajalitu zákazníka, který u mě nakoupil poprvé?
  • Jak získat co nejvíce zákazníků pro můj e-shop?

To, zda zákazník nakupuje u vás nebo u vaší konkurence, ať už v podobě e-shopu, nebo lokální prodejny, závisí na několika faktorech. Mnoho z nich lze dosáhnout přímo v e-shopu: funkčnost, rychlost načítání, design, zajímavé produkty, kvalitní popisy, jednoduchost platebního procesu, či férové podmínky doručení a reklamace.

Kromě toho pro vás máme tip na zajímavou strategii: digitální produkt, který vysvětluje výhody vašich fyzických produktů kvalitněji než běžný zaměstnanec lokálního obchodu. Digitální produkt (např. online kurz) vysvětluje benefity a použití vašich produktů tak, že vy získáte konkurenční výhodu a návštěvníci vašeho e-shopu jsou motivováni nakoupit, protože chápou využití a výhody vašich fyzických produktů na e-shopu.

Digitální produkty umožňují e-shopům rozšířit svůj dosah, zvýšit prodeje a oslovit větší počet zákazníků. Co si však představit pod pojmem digitální produkt? Může to být například e-book či minikurz, ve kterých vysvětlíte použití a výhody fyzických produktů, které prodáváte na e-shopu. Do digitálních produktů pak vložíte linky na tyto fyzické produkty, které nabízíte na svém e-shopu.

Digitální i fyzické produkty se budou nacházet v nabídce vašeho e-shopu u Upgates. K obsahům digitálních produktů se zákazníci dostanou tak, že po koupi tohoto digitálního produktu dostanou k němu přístupové údaje přímo do online akademie na mail. Propojení online akademie a e-shopu je velmi jednoduché a zabere vám pár minut.

Vlastní online akademii si vytvoříte také velmi rychle a jednoduše - pomocí Mentortools - softwaru pro tvorbu online akademie či vlastní členské sekce. Kromě toho můžete v akademii vytvořit kromě bezplatných "podpůrných" produktů i zpoplatněné a tím si rozšířit portfolio vašich produktů.

Kombinace prodeje fyzických produktů v e-shopu a digitálních produktů v online akademii má řadu výhod

  • Konkurenční výhoda - díky online akademii a digitálním produktům se odlišíte od množství e-shopů, které nabízejí stejné produkty jako vy a zároveň dáte zákazníkům důvod nakoupit právě u vás 
  • Získání kontaktů na potenciální zákazníky - když se návštěvník zaregistruje do vaší online akademie, získáte na něj kontakt, a tak se z něj časem může stát pravidelný zákazník. Toto je skvělá strategie v případech, kdy zákazník ještě není přesvědčen o koupi. Nejprve získá bezplatný produkt, ve kterém vysvětlíte fyzický produkt - po detailním vysvětlení produktu a pochopení výhod se zákazník rozhodne pro koupi (jednak fyzických produktů, jednak vašich zpoplatněných digitálních produktů)
  • Pochopení produktu - někdy je třeba produkt společně s jeho výhodami dodatečně vysvětlit - například prostřednictvím digitálního produktu 
  • Větší nákupy - zákazník, který pochopil výhody produktu a je přesvědčen o jeho kvalitě, u vás může provést hodnotnější objednávku.
  • Loajální zákazníci - takoví zákazníci zůstanou věrni vašemu e-shopu, protože získají přidanou hodnotu. K tomu se jim navíc vždy můžete připomenout přes newsletter
  • Zvýšení prodejů a příjmů díky rozšíření portfolia si zákazník na e-shopu může kromě fyzických produktů zakoupit také digitální produkty 

Na vašem e-shopu můžete zákazníkům nabízet jak fyzické, tak digitální produkty. Tyto digitální produkty vytváříte ve své online akademii. Zákazník, který přijde na eshop, ale ještě není rozhodnut pro koupi fyzického produktu, může získat přístup na digitální produkt zdarma.

Takto získáte kontakt na zákazníka (přístup k digitálnímu produktu dostane, jen pokud zadá svůj mail). Prostřednictvím digitálního produktu, ve kterém odkazujete na fyzický produkt z e-shopu, můžete zákazníkovi vysvětlit použití a výhody konkrétního fyzického produktu. Na základě dodatečného vysvětlení se zákazník rozhodne pro koupi produktu v e-shopu.

Pokud by se i zákazník nerozhodl zakoupit si fyzický produkt - vy jste získali kontakt na zákazníka a v budoucnu mu můžete zasílat newsletter nebo další bezplatné digitální produkty, ve kterých budete promovat fyzické produkty z e-shopu.

Proto je výhodné kombinovat prodej fyzických a online produktů. Díky spolupráci Mentortools a Upgates si můžete rychle a jednoduše propojit váš e-shop s členskou sekci – online akademií.

Kam vkládat tyto online produkty?

Mentortools je software pro tvorbu členské sekce - online akademie. V členské sekci můžete vytvářet různé placené i bezplatné online produkty. Pokud zákazník vyplní opt-in pro bezplatný produkt nebo si zakoupí zpoplatněný produkt, automaticky získá přístup do online akademie, kde vidí kompletní nabídku vašich digitálních produktů. Zákazník vidí nabídku vašich digitálních produktů jednak v e-shopu a jednak i na hlavním panelu online akademie (když je již uvnitř).

V Mentortools můžete tvořit a nabízet různé druhy online produktů:

  • Placené online produkty - e-booky, online kurzy, klub na měsíční předplatné…
  • Online produkty zdarma – lead-magnety, například. e-booky, ukázka prvního modulu ze zpoplatněného kurzu, minikurzy, checklisty a návody …

Se softwarem Mentortools si velmi jednoduše vytvoříte a nastavíte vlastní členskou sekci - online akademii s digitálními produkty a během několika dní či týdnů můžete vstoupit na trh a začít prodávat. Zároveň pro tvorbu kurzů potřebujete jen minimální technické dovednosti. To díky tomu, že navigace v nástroji Mentortools je velmi intuitivní.

Kromě toho v Mentortools najdete řadu funkcí, které vás podpoří při automatizaci prodejního procesu, tvorbě landing pages a zvýšení aktivity vašich zákazníků přes diskusní fóra přímo v členské sekci. Online akademie bude fungovat pod vaší doménou a ve vašem designu, což zajišťuje plynulý přechod mezi oběma platformami.

Tvorba nahraných online kurzů nabízí mnoho výhod, které stojí za zvážení:

  • Online akademie je škálovatelná - jedna z možností, jak vysvětlit vaše produkty je Q&A živě - například prostřednictvím sociálních sítí. Nevýhodou v tomto případě je, že musíte být fyzicky přítomni za počítačem a odpovídat na tytéž otázky - které se mohou vždy opakovat. Nahraný online kurz jednou vytvoříte a ten už jen prodáváte, případně nabízíte zdarma. Informace o fyzických produktech si tak vaši zákazníci najdou ve vaší online akademii a mohou se k nim kdykoli vrátit.
  • Prodejní proces je plně automatizovaný- zákazníci si zakoupí váš online kurz přes online akademii (nebo e-shop) během několika minut. Velkou výhodou digitálních produktů je, že nemáte řadu povinností jako při prodeji fyzického zboží - skladování zásob, balení, odesílání zboží a pod. Prodejní proces tak funguje automaticky 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
  • S online kurzy se pojí nízké náklady - online podnikání je nesrovnatelně méně finančně náročné než offline - běžné podnikání (např. provozování restaurace). V případě tvorby digitálních produktů je zapotřebí měsíční předplatné softwarů, které jsou nezbytné pro tvorbu a prodej kurzů. Počátečním - avšak jednorázovým nákladem je pořízení techniky na nahrání obsahů (mikrofon, kamera...). V případě online produktů je také třeba myslet na náklady na reklamu - tyto náklady představují v počátečním stádiu podnikání cca 100 € a náklady můžete zvyšovat postupně - s vyšším počtem prodaných kurzů.
  • Online kurzy generují pasivní příjem - poté, co zautomatizujete své online podnikání, můžete generovat pasivní příjem dlouhodobě a to dokonce, aniž byste byli v době prodeje kurzu reálné za počítačem.
  • Online akademie vám přinese časovou svobodu - online podnikání představuje pro online podnikatele časovou svobodu. Díky kurzům, které jednou nahrajete a dlouhodobě prodáváte, nemusíte být v době, kdy vaši zákazníci získávají znalosti, přítomni. Zatím se můžete věnovat jiným klientům nebo činnostem či jednoduše nepracovat.
  • Díky online kurzům získáte více zákazníků - digitální produkty můžete nabízet i zdarma (leadmagnety) - takto se potenciální zákazníci seznámí s vaší prací, odborností a přístupem k dané problematice. Z potenciálních zákazníků se tak časem stanou vaši pravidelní platící zákazníci.

Propojení Upgates a Mentortools

Přímo přes nastavení softwaru propojíte svou online akademii (Mentortools) s e-shopem (Upgates). Propojení nástrojů je jednoduché a díky našim návodům jej zvládne opravdu každý. Takto je vaše online akademie plně integrována do prodejního procesu a prodej vašich produktů funguje 24 hodin denně.

Jak funguje propojení e-shopu s online akademií?

  1. Zákazník si v e-shopu vyhledá digitální produkt 
  2. Když jej produkt zaujal, může si jej zakoupit
  3. Tento produkt vloží do košíku
  4. Za produkt zaplatí přes formulář na e-shopu
  5. Na e-mail mu přijde přístup k digitálnímu produktu (který se nachází v online akademii)
  6. Následně se dostane do členské sekce/ online akademie k zakoupenému produktu
  7. V digitálním produktu zákazník najde mnoho linků zpět na fyzické produkty v e-shopu, které si může rovnou zakoupit. Relevantní obsahy v lekcích online produktu vysvětlují využití a benefity fyzických produktů na e-shopu.

Ve své online akademii si dokonce můžete nastavit stejný design jako na svém e-shopu a také doménu (subdoménu) - výhodou je, že koncový uživatel ani nezpozoruje, že se nachází v jiném nástroji.

Pokud vás kombinace prodeje fyzických a digitálních produktů zaujala, zaregistrujte se na náš bezplatný webinář, kde si dopodrobna vysvětlíme, jaké výhody tato kombinace nabízí, jak propojíte svůj e-shop s online akademií/ členskou sekcí a jak si vytvoříte vlastní online kurzy na základě principu čeklisty.

Pro rychlé propojení Mentortools a Upgates následujte tyto návody: 

Návod - jak propojit Upgates a Mentortools

Návod - jak otestovat propojení Upgates a Mentortools

Těšíme se na vás ve webináři! :)

Další článek
Radim Kříbek (E-commerce Business Manager, Home Credit): posouváme hranice online nákupů na splátky