Případová studie: jak funguje DRTG na návštěvníky Seznamu
Minulý rok na podzim Sklik představil novinku - cílení na návštěvníky Seznamu v dynamickém retargetingu. Tuto novinku jsme, po jejím uvedení, vyzkoušeli na pěti e-shopech z různých odvětví.
O co se jedná?
Tento typ cílení je zaměřený na publika, která hledala konkrétní produkt v Seznam vyhledávání nebo si zobrazila produktovou kartu na Zboží.cz (v případě, že má inzerent aktivní XML feed a spárovanou nabídku). Jinak není potřeba vytvářet žádné nové bannery ani upravovat retargetingový kód. Uživateli se tedy zobrazí konkrétní produkty, které navštíví na zboží.cz, a to včetně aktuálních fotografií a cen. DRTG na návštěvníky Seznamu je vhodný pouze pro e-shopy a v případě Zboží cílí pouze na návštěvníky produktových karet, ve kterých je více než 1 inzerent. Více informací od Skliku najdete ZDE.
Jak probíhal test DRTG na návštěvníky Seznamu?
- listopadu jsme spustili na 5 e-shopech z různých odvětví kampaň s následujícími parametry:
- Maximální CPC 6 Kč pro desktopy a 3 Kč pro mobily a tablety.
- Cílení na návštěvníky Seznamu - trvání členství maximálně 5 dní.
- Vyloučení všech návštěvníků jednotlivých e-shopů.
- Maximální počet zobrazení: 10 denně.
- Ve všech účtech byly do kampaní přidány šablony.
Jaké byly výsledky?
Kampaně byly vyhodnoceny za období 16. 11. - 31. 12. 2021.
Období: 16. 11. - 31. 12. 2021
E-shop odvětví |
Cena |
Konverze last click |
Hodnota konverze |
PNO |
Asistované konverze |
Hodnota asistovaných konverzí |
PNO last click a asistované konverze |
Víno |
2 921 Kč |
4 |
2 732 Kč |
106,9% |
9 |
9 386 Kč |
24,1% |
Úklid |
10 691 Kč |
5 |
4 956 Kč |
215,7% |
7 |
11 928 Kč |
63,3% |
COVID-19 |
4 919 Kč |
7 |
6 973 Kč |
70,5% |
3 |
2 298 Kč |
53,1% |
Psí krmivo |
1 679 Kč |
3 |
1 902 Kč |
88,3% |
1 |
545 Kč |
68,6% |
Elektronika |
87 866 Kč |
25 |
28 705 Kč |
306,1% |
24 |
41 282 Kč |
125,5% |
V případě atribučního modelu last click, byly výsledky nejlepší u COVID-19 pomůcek, kde za cenu 4 919 Kč dorazilo 7 objednávek v celkové hodnotě 6 973 Kč. V případě zohlednění všech last click i asistovaných konverzí však nejlepší výsledky přinesl e-shop nabízející víno. Zde byla cena 2 921 Kč a z last click atribučního modelu dorazily 4 konverze v celkové hodnotě 2 372 Kč. Nicméně se tato kampaň hodně projevila v asistovaných konverzích, kterých dorazilo 9 v celkové hodnotě 9 386 Kč.
Mobil, tablet nebo desktop?
Desktop
Období: 16. 11. - 31. 12. 2021
E-shop odvětví |
Cena |
Konverzelast click |
Hodnota konverze |
PNO |
Asistované konverze |
Hodnota asistovaných konverzí |
PNO last click a asistované konverze |
Víno |
2 476 Kč |
4 |
2 732 Kč |
90,6% |
8 |
7 521 Kč |
24,1% |
Úklid |
10 035 Kč |
5 |
4 956 Kč |
202,4% |
7 |
11 928 Kč |
59,4% |
COVID-19 |
4 081 Kč |
5 |
5 669 Kč |
72% |
2 |
1 848 Kč |
54,3% |
Psí krmivo |
1 497 Kč |
1 |
181 Kč |
827 % |
1 |
545 Kč |
206,2% |
Elektronika |
76 097 Kč |
21 |
25 554 Kč |
297,8% |
22 |
40 531 Kč |
115,2% |
Mobil
Období: 16. 11. - 31. 12. 2021
E-shop odvětví |
Cena |
Konverzelast click |
Hodnota konverze |
PNO |
Asistované konverze |
Hodnota asistovaných konverzí |
PNO last click a asistované konverze |
Víno |
445 Kč |
0 |
0 Kč |
— |
1 |
1 865 Kč |
23,9% |
Úklid |
656 Kč |
0 |
0 Kč |
— |
0 |
0 Kč |
— |
COVID-19 |
837 Kč |
2 |
1 304 Kč |
64,2% |
1 |
450 Kč |
47,7% |
Psí krmivo |
182 Kč |
0 |
0 Kč |
— |
2 |
1 721 Kč |
10,6% |
Elektronika |
11 769 Kč |
4 |
3 151 Kč |
373,5% |
2 |
750 Kč |
301,6% |
Srovnání CPC, CTR, prokliků a zobrazení
Období: 16. 11. - 31. 12. 2021
Zařízení → |
Desktop |
Mobil + tablet |
||||||
E-shop odvětví ↓ |
Prokliky |
Zobrazení |
CTR |
CPC Ø |
Prokliky |
Zobrazení |
CTR |
CPC Ø |
Víno |
462 |
146 005 |
0,32% |
5,36 Kč |
169 |
40 437 |
0,42% |
2,63 Kč |
Úklid |
1831 |
623 311 |
0,29% |
5,48 Kč |
245 |
60 430 |
0,41% |
2,68 Kč |
COVID-19 |
692 |
238 042 |
0,29% |
5,9 Kč |
281 |
55 292 |
0,51% |
2,98 Kč |
Psí krmivo |
276 |
98 379 |
0,28% |
5,42 Kč |
69 |
20 239 |
0,34% |
2,64 Kč |
Elektronika |
13 967 |
2 220 732 |
0,63% |
5,45 Kč |
4 245 |
765 285 |
0,55% |
2,77 Kč |
Jak je vidět v jednotlivých tabulkách, rozdíly mezi zařízeními jsou hlavně v CTR a průměrné CPC. CTR je u mobilu a tabletu vyšší, čemuž tak ve většině případů standardně bývá. Jedinou výjimkou je e-shop s elektronikou, kde bylo CTR vyšší v případě desktopu než v případě mobilu a tabletu. Stejně tak v případě mobilu a tabletu byla nižší průměrná CPC, což se také nijak neodlišuje od klasických DRTG kampaní. Co se týče mobilu a tabletu a počtu konverzí, bohužel se nepodařilo nasbírat moc dat, nicméně alespoň v rámci elektroniky, je dat dostatek a je zde oproti desktopu vidět hlavně velký propad v asistovaných konverzích.
Závěr
Můžeme říci, že cílení na návštěvníky Seznamu v dynamickém retargetingu mělo horší výsledky než klasický dynamický retargeting. Na druhou stranu mělo toto cílení ve většině případů lepší výsledky než klasická akviziční obsahová kampaň. Zároveň jsme zpozorovali velký vliv na asistované konverze. To potvrzuje i Sklik: „Při vyhodnocení berte v potaz, že DRTG návštěvníků Seznamu je spíše akviziční formát a je vhodné jej vyhodnocovat i se zohledněním asistovaných konverzí (např. v Google Analytics).” Výsledky také mohla ovlivnit doba trvání členství - cílili jsme na 5 dní, nicméně Sklik doporučuje spíše 2 až 3 dny.
Zařazení toho typu cílení do účtu podle nás závisí především na cílech a rozpočtových možnostech klienta.
Jak s DRTG začít?
- Nejprve je nutné propojit svůj účet v Skliku se zboží.cz. Následně systém automaticky vytvoří retargetingové seznamy. Najdete zde také nový typ seznamu, který bude cílit jak na návštěvníky zboží.cz, tak také ty z vyhledávání seznamu.
- Následně stačí poměrně standardním způsobem vytvořit kampaň, kde jako typ zvolíte “Produktová” a následně vyberete “Dynamický retargeting”.
- V záložte Retargeting pak kampani přiřaďte dříve vytvořený DRTG seznam.
- Nezapomeňte z cílení vyřadit zákazníky, kteří už nakoupili.
Podrobnější postup při spuštění DRTG kampaně najdete přímo v nápovědě od Seznamu.
Tento článek pro vás připravila agentura Pudeto.cz, která vám ráda pomůže s nastavením a správou PPC kampaní, zbožových srovnávačů, facebookovou reklamou nebo s marketingovou strategií.