Chyba při uložení kódu

Při vkládání vlastních konverzních kódů se může zobrazit chyba "Máte chybu v šabloně, změna nebyla uložena". Ta je způsobena problémem v syntaxi vkládaného kódu. Opravit jej můžete tak, že za každý symbol počáteční složené závorky "{" vložíte mezeru. Takto však neupravujete dynamické zástupce (viz. info níže).

Problém vzniká proto, že systém si myslí, že závorkou začíná nějaký dynamický zástupce. Ten však ale neexistuje v nabídce možností.

Fungování až po přesunu na ostrou doméně

Většina konverzních kódů začne plně fungovat až po přesunu e-shopu na ostrou doménu (více zde).

Dva kódy na stránce

Před vložením vlastního kódu se ujistěte, zda nemáte již zapnuté hotové propojení na danou službu. Pokud potřebujete například vložit Facebook Pixel konverzní kód s vlastním nastavením, odstraňte v Propojení / Facebook kód z pole Facebook Pixel ID. Tím hotové propojení zrušíte a ponecháte pouze propojení pomocí vlastního konverzního kódu.

Rozdílná data v měření konverzí

Data se do měřících systémů odesílají z internetového prohlížeče nakupujícího zákazníka pomocí konverzních kódů, napsaných v kódovacím jazyku JavaScript (JS).

Prohlížeče mohou použití JS v různé míře blokovat přímo (např. Safari od Applu) nebo  prostřednictvím nainstalovaného doplňku zákazníkem (např. Adblocker).

Podle společnosti Google se data z konverzních kódů odešlou úspěšně přibližně v 80% případů. Naproti tomu v administraci e-shopu jsou statistiky prodejů odvozené přímo z dat v našem systému, a proto jsou přesnější.

Doba načítání stránky

Je třeba mít na paměti, že každý konverzní kód musí být zpracován na straně prohlížeče a to může někdy i významně ovlivnit délku načítání stránky e-shopu. Obecně doporučujeme s různými externími kódy šetřit a vždy si dobře rozmyslet, který je pro vás důležitý.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna