Tanganica: Proč jsou produktové reklamy pro e-shop důležité?

Na internetu existuje několik způsobů, jakými lze zviditelnit svůj e-shop, přilákat více zákazníků a zvýšit tak tržby. Proč právě produktové reklamy jsou tím nejlepším způsobem? To se dozvíte v článku, který pro vás připravil nástroj Tanganica, který si můžete aktivovat jednoduše v administraci svého e-shopu. 

Internetové obchody mají v tomto směru jednu výhodu. Mohou totiž využívat reklamní kanál, skrze který lze rovnou nabízet své produkty. Tím jsou produktové reklamy. Jejich výhoda je zřejmá, nemusíte neurčitě inzerovat celý e-shop či jeho kategorii, ale vizuálně ukázat potenciálním zákazníkům konkrétní zboží, které by je mohlo zajímat. Správné nastavení produktových reklam ale nemusí být tak jednoduché.

Produktové reklamy je velmi důležité správně nastavit. Můžeme si uvést příklad, kdy e-shop prodává potřeby pro domácnost. Jeden z jeho možných zákazníků aktuálně shání kuchyňské nože. Ukazovat mu tedy v rámci svého sortimentu hrnce nebo utěrky skutečně nemá cenu. U produktových reklam tedy ještě více než u ostatních kanálů platí, že stejně důležité jako komu reklamu ukazujeme je také, co přesně mu ukazujeme.  

Produktové reklamy je jeden z formátů reklam, které si lze na internetu pro internetový obchod spustit. Narozdíl od ostatních reklam jsou grafické, tudíž Vám umožňují vidět, jak inzerovaný produkt vypadá. Mimo to poskytují ty nejrelevantnější informace, které uživatelé hledají u každého produktu - zobrazují informace o ceně, značce a dalších atributech. Tím se lépe kvalifikují potencionální zákazníci od uživatelů, kteří s velkou pravděpodobností provedou nákup. 

S produktovými reklamami se na internetu setkáváme všichni. Nejčastěji přímo ve vyhledávači Google či na Facebooku. Většinou jde o dlaždice s obrázkem produktu a jeho cenou. Uživatelům se zobrazují většinou v případech, kdy vyhledávají konkrétní produkt a přehledně mu během okamžiku pomohou srovnat nabídky z různých e-shopů. Produktové reklamy lze výborným způsobem využívat také v remarketingových kampaních. 

Mezi nejběžnější produktové reklamy patří například inzeráty v Google Nákupech, dynamické generované reklamy ve vyhledávání a nebo produktové reklamy na Facebooku

V porovnání s textovými reklamami tvoří produktové reklamy v Nákupech Google 85,3 % všech kliknutí. Tato čísla ukazují, že produktové reklamy mohou být skutečně velmi efektivním marketingovým kanálem. 

Jak si jednoduše produktové reklamy spustit?

Nastavení a správa produktových reklam je poměrně náročná. V případě správné optimalizace a implementace lze získat konkurenční výhodu. Jak už jsme si ale řekli, správné nastavení produktových reklam nemusí být nic lehkého. Pokud se toho toho úkolu pustíte bez předchozích zkušeností sami, s největší pravděpodobností vás čekají dlouhé měsíce ladění, zkoušení a optimalizace reklam. Uspokojivé výsledky se rozhodně nedají očekávat ihned. Nejjednodušším způsobem, jakým si lze produktové reklamy spustit, je Tanganica - marketingový nástroj, kterým nastavíte produktové reklamy na pár kliknutí a za zlomek ceny v porovnání s reklamními agenturami nebo freelancery. Nemusíte mít žádné marketingové know-how ani vlastní reklamní účty. Tanganica se o vše postará.

Další článek
Lukáš Klát z Napojse: klientům šetříme čas a náklady na lidské zdroje