Propagace na Facebooku a Instagramu pro e-commerce

 

Začínáte s vlastním podnikáním, ale nedaří se vám na váš web přivést návštěvnost a už vůbec ne získat finální konverze - nákupy? Nebo máte potíže dostat váš produkt mezi lidi a budovat o něm povědomí? Reklama na Facebooku a Instagramu může být to pravé pro vás.

Mezi jednu z největších výhod propagace na sociálních sítích patří jejich dosah - jen Facebook v České republice využívá téměř 5,5 milionu uživatelů. Můžete tak váš produkt poměrně levně dostat k velkému množství lidí kdykoliv a kdekoliv. Průměrná doba, kterou Češi tráví na sociálních sítích, je 159 minut denně, což nám dává obrovský prostor vaše potenciální zákazníky oslovit.

Než se pustíte do samotného nastavování reklam, je dobré si zkontrolovat, zda máte vše potřebné. Zde je takový menší chceck-list, který by vám s tím mohl pomoci:

    1. Založený Business Manager a vyplněné základní údaje o vaší firmě (včetně fakturačních údajů apod.) 
    2. Založená Facebooková stránka a Instagramový profil, reklamní účet, Facebook pixel (bez toho se do nastavování reklam ani nepouštějte), katalog produktů 
    3. Správně propojené jednotlivé položky mezi sebou (pokud například nemáte propojen Facebookový pixel s vašim katalogem produktů, dynamické reklamy vám fungovat nebudou (a pokud budou, tak ne na 100 %))
    4. Správně naimplementované události Facebook pixelu na webu 
    5. Ověřená doména
    6. Založeny Facebook a Instagram Obchody 

    Ke všemu najdete návody přímo na Facebooku, které jsou dobře popsány včetně technických detailů a specifikací. Za nás přidáme několik tipů, kde vidíme nejčastější problémy:

    1. Pohlídejte si přístupy a že máte vše na jednom místě - aby se nestalo, že je stránka pod vlastnictvím soukromé osoby, reklamní účet v jednom Business Manageru, Katalog a Pixel v jiném BM a ke všemu má přístup někdo jiný. Převod položek mezi BM je komplikovaný a vyhnete se tak případným potížím.
    2. Nastavte si dvoufázové ověření na svém soukromém FB profilu - bez něj se do Business Manageru nově nedostanete.
    3. Reklamní účet nastavte ve správné měně a časovém pásmu - nechcete přece inzerovat v České republice podle Tichomořského časového pásma :)
    4. V katalogu produktů upravte nastavení ořezu obrázku - aby vám Facebook v reklamě nezobrazoval pouze polovinu produktu.
    5. U událostí Pixelu mějte zapnuté automatické pokročilé párování - pomáhá to zejména s remarketingem návštěvníků vašeho webu.
    6. Správně agregované události u domény - možná jste zaregistrovali změny díky novému iOS, je tak potřeba mít seřazeny události dle vašich priorit.

     

    Nastavování kampaní

    Pokud máte vše správně nastaveno, můžete začít se samotnou propagací. Facebook rozděluje účely kampaní do 3 kategorií podle aktuální fáze nákupního procesu:

    V případě e-shopů skvěle fungují dynamické reklamy využívající katalog produktů a data z Facebook pixelu. Ideální je kombinace cílení na nové potenciální zákazníky v rámci DABA kampaní spolu s dynamickým remarketingem - první kampaní přivedeme potřebné uživatele na váš web, tou druhou je pak doklepeme k provedení finální konverze. Vyberte účel kampaně Prodej z katalogu a na úrovni Sady reklam pak jen zvolte, zda půjde o remarketing nebo akvizici:

    TIP: Volbu časového okna u remarketingu zvažte podle typu vašeho produktu a délkou nákupního procesu. Nezapomeňte však brát v potaz i návštěvnost vašeho webu a hlídejte si četnost u reklam (aby nedocházelo k přeplácení reklam a ubíjejícímu remarketování uživatelů).

    Zároveň je potřeba budovat povědomí o vašem produktu a značce - k tomu je dobré volit účel kampaní Dosah. Obrovskou výhodou těchto kampaní je jejich nízké CPM (cena za 1000 impresí reklam), které se může pohybovat v řádech nižších desítek korun a vy tak i s nízkými investicemi budete vidět.

    Nezapomínejte ani na stávající zákazníky, kteří vám mohou udělat větší službu, než si myslíte. Sdílení, lajkování a komentování vašich příspěvků na FB a IG může podpořit vaši značku a postupně z vašeho brandu vybudovat lovebrand. Tvořte tedy i kvalitní obsah a komunikujte s vašimi fanoušky. A samozřejmě sdílený obsah promujte (organický dosah je totiž už téměř nulový) - ne přes modré tlačítko “Boost post”, ale v Ads Manageru. Můžete volit Konverzní účel kampaně, případně Projevený zájem či Dosah - záleží na charakteru daného příspěvku (jeho obsahu).

     

    Práce s publiky

    Díky správně naimplementovanému Pixelu dokážete naplno využívat možnosti cílení na Facebooku a Instagramu. Vytvářením vlastních a podobných publik tak můžete cílit na velmi relevantní uživatele a dosahovat tak potřebných konverzí.

    Zájmová publika jsou také obrovskou výhodou inzerování na Facebooku - díky velkému množství dat, které FB o svých uživatelích sbírá, dokážete pomocí zájmů či demografických údajů najít potenciální zákazníky, kteří u vás s největší pravděpodobností nakoupí. 

    Jak má vypadat reklama?

    Až 80 % úspěchu vašich kampaní závisí na vzhledu samotné reklamy. Pokud nastavíte tu nejlepší kampaň po technické stránce věci ale vizuál nebude atraktivní pro cílové uživatele, kampaň úspěšná nebude. Na tomto kroku si tedy dejte extrémně záležet - testuje více variant grafiky a textací, testuje různé reklamní formáty a hledejte to, co na vaše zákazníky bude fungovat nejlépe.

    Facebook i Instagram nabízí celou řadu formátů reklam, které můžete využít. Mezi ty nejčastější patří Single Image reklama (reklama s jedním obrázkem), Video, Carousel, či třeba Stories. Zároveň Facebook umožňuje vytvářet kreativní reklamy přímo ve Správci reklam, případně využívat obrázků přímo z cílové URL, kam reklamou uživatele povedete.

    TIP: Nezapomeňte si své reklamy otagovat UTM parametry - zejména pokud chcete vyhodnocovat své kampaně i mimo Facebook.

    Jak poznám, že reklama (ne)funguje?

    Ve Správci reklam si mimo přednastavené metriky můžete předdefinovat sloupce pro vyhodnocování dle vašich potřeb. Určitě sledujte “základ” - celkový dosah, počet impresí a frekvence zobrazení, prokliky a CPC i CTR a samozřejmě také konverze, jejich hodnotu a CPA. Hodnoty se budou odvíjet od vašeho produktu a samotného nastavení kampaní, nelze tedy obecně říci “co je dobré a co už je moc/málo”. Pro někoho může být cena za proklik 5 Kč standard, pro jiného taková cena může být nedosažitelná (například u velmi specifických produktů, které nejsou určené pro širokou veřejnost).

    Zároveň je dobré kampaně sledovat i mimo Facebook (například v Google Analytics). Konverze na FB sice nebudou odpovídat transakcím v GA (jiná atribuce), nicméně například z pohledu kvality návštěvnosti přivedené z Facebooku můžete zjistit, že vaše cílení nemusí být ideální a bude to chtít jisté úpravy. Zároveň můžete sledovat vliv vašich kampaní na ostatní zdroje návštěv, sledovat asistované konverze a mnoho dalšího.

    Pokud si myslíte, že by pro vás výkonnostní kampaně na sociálních sítích byly vyšší dívčí, nebojte se svěřit do rukou odborníků. V PROFICIU jich máme celou řadu a rádi vám pomůžeme jako například našemu klientovi Rieker :)