Propagace na sociálních sítích: stojí za to?
Ve spolupráci s partnerem a doplňkem pro financování e-shopů Lemonero jsme si pro vás připravili článek ohledně propagace na sociálních sítích. Financování od Lemonera vám pomůže nejen přejít slabší či mimosezónní období s poklesy obratů. Ale také využít plánované i neplánované obchodní investice jako například výhodnou akci u dodavatele nebo množstevní slevy na naskladnění zásob. Ale doplní také peníze na reklamu a marketing. A to klidně i na propagaci na sociálních sítích, o které si dnes řekneme více.
Běžný uživatel sociálních sítí na nich tráví podstatnou část svého volného času. Před několika lety každý znal pouze ty nejpopulárnější – tedy Facebook a YouTube. Postupem času se však do popředí dostaly i desítky dalších. Dnes už se v široké míře používá také Instagram, WhatsApp, Twitter nebo třeba TikTok.
Sociální sítě lidé využívají z rozličných důvodů, nejčastěji však prostě chtějí zahnat nudu a pobavit se. Dalo by se předpokládat, že v tomto naladění nebudou tak ochotni nakupovat. Omyl. Komerční potenciál sociálních sítí vzešel na povrch poměrně rychle. Ten průběhem času jen roste a proto dnes řada odborníků sociální sítě považuje za jeden z nejefektivnějších marketingových kanálů vůbec.
Pakliže se zajímáte o marketing na sociálních sítích, obrázek o jejich potenciálu si můžete udělat díky třem jednoduchým faktům:
- Na sociálních sítích tráví průměrný uživatel přibližně 2 a půl hodiny denně.
- Průměrný uživatel využívá přibližně 6,6 sociálních sítí.
- Sociální sítě využívají globálně přibližně 4,5 miliardy lidí.
Jejich ohromná popularita vám však sama o sobě úspěch nezajistí. Klíčové je nastavení vaší marketingové strategie, společně s vašimi očekáváními a cíli.
Na trhu je řada společností, které sociální sítě nevyužívají a stejně se jim daří získávat a udržovat zákazníky. Je však pouze otázkou času, než se budou muset přizpůsobit a osvojit si je také. Konkrétně totiž sociální sítě rostou o přibližně 10 % každým rokem.
Stojí tedy propagace na sociálních sítích za to? V našem článku si uvedeme jejich zásadní výhody. Tuto otázku si tedy následně zodpovíte sami.
Do reklamy na sociálních sítích investujte rozumně a efektivně
Obrovskou výhodou sociálních sítí je, že do nich nutně nemusíte investovat desetitisíce, abyste zazářili. Rozpočet si určujete sami a ze začátku můžete klidně experimentovat pouze s pár stovkami měsíčně. Už z tohoto důvodu tedy propagace v tomto prostoru stojí za to. I když nebudete z reklamy generovat obrovské profity, získáte bližší představu, co na vaše zákazníky platí a jakým formátům obsahu se naopak vyhnout.
Pakliže vám reklama bude dávat smysl, vždycky můžete navýšit rozpočet, díky čemuž se vám otevřou dveře k lepší optimalizaci výkonu. Následně můžete zkoušet více proměnných, a tak dosahovat vytyčených cílů, jako je podpora návštěvnosti webu nebo přímý prodej produktů či služeb. Výši investované částky určují také kritéria cílení, klíčová slova a v neposlední řadě také text samotných reklamních příspěvků.
Pakliže se necítíte na nastavování reklamy na vlastní pěst, vždycky se můžete obrátit na experta. Ten dokáže navrhnout strategii tvorby a nastavení reklamy a také poradí, jak monitorovat výsledky.
To však logicky nebude zadarmo, takže do nákladů na marketing připočtěte i hodiny profesionála. A pokud se vám v reklamě bude dařit, náklady budou stoupat obecně. V takovém případě je možné zažádat o externí financování přes Lemonero, které se na poskytování úvěrů pro e-shopy přímo specializuje. Rozpočty na kampaně, marketingové specialisty a další provozní náklady si snadno zvýšíte až o 1 000 000 Kč. Ty můžete na účtu mít už do 10 minut.
Pro zhodnocení rizikovosti projektu, budoucích trendů v segmentu a přibližné profitability využívá výkonného AI nástroje. Díky němu má potřebná data do pár minut – a schvaluje přibližně 80 % všech žádostí. Na získání prostředků budete mít tedy mnohem větší šanci oproti klasickým bankám, které nemají stanovená kritéria, pomocí kterých by e-shopy dokázaly posuzovat.
Brána k novým zákazníkům
Pakliže síly sociálních sítí ještě nevyužíváte, pravděpodobně je načase to napravit. Snadno se totiž díky nim můžete dostat k novým zákazníkům. Díky popularitě tohoto prostředí budete moci oslovit velice široké publikum.
Co však na jedné síti funguje, u druhé nemusí. Abyste u potenciálních zákazníků zabodovali, na Facebooku vám možná budou stačit zajímavé obrázky. Například na TikToku se však budete muset naučit točit, protože je zaměřený na krátká, trefná videa. Pokud je vaše společnost zaměřena na B2B, rozhodně by vám neměl uniknout ani LinkedIn. Nabízí totiž prostor pro prezentaci techničtějších a komplexnějších dat, díky čemuž připomenete vaší síti svou odbornost. Zvyšíte si tak šance, že s vámi budou chtít navázat spolupráci další společnosti.
Propagace na sociálních sítích má oproti reklamě ve vyhledávačích také výhodu v tom, že se dá mnohem přesněji cílit. Na potenciální zákazníky tedy můžete cílit na základě jejich zájmů, chování a dalších demografických dat. Tímto způsobem pak budete moci vaši značku představit specifičtějším skupinám uživatelů a monitorovat, jak na ni reagují.