Průvodce přechodem z Fastcentriku
Přemýšlíte nad tím, že byste svůj e-shop přesunuli z Fastcentriku na Upgates? V tom případě nás dovolte ujistit vás, že uvažujete správným směrem. Pronájem e-shopu Upgates totiž vašemu podnikání konečně umožní růst. A to jednoduše, bez zbytečných nákladů a s maximální podporou. Nevěříte?
Krátce o Upgates
O e-shopovém systému Upgates už jste se někdy v minulosti možná dozvěděli. Nejspíše jste ale dosud neměli příležitost přečíst si ucelený materiál, který vám popíše všechny výhody e-shopového systému, který už si pro provoz svého internetového obchodu za posledních 10 let vybraly tisíce internetových obchodů.
Upgates je systém pro pronájem e-shopu. Základní principy se tedy neliší od těch, na které jste zvyklí. Přesto je Upgates unikátní. Své konkurenci uniká především v nevídaných možnostech přizpůsobení grafiky, v plnohodnotné multijazyčnosti, která umožnuje snadný prodej do zahraničí a otevřeností systémů, díky kterému je možné integrovat vlastní nástroje. Příjemným bonusem je pak transparentní cenová politika. O tom všem si dnes povíme podrobně.
Srovnání funkcí
Název funkce | Upgates | Fascentrik |
---|---|---|
Objednávky | ||
Dostupné dokumenty | objednávka, faktura, dopropis, účtenka | faktura, pdf objednávky |
Množstevní slevy 2+1 | ano | ano |
Cenové vzorce | ano | ne |
Věrnostní systém | ano | ne |
Konfigurace produktu | ano | ne |
Export pro skladníky | ano | ne |
Historie zpracování objednávky | ano | ne |
Automatické generování faktur | ano | ne |
Doplňky k nákupu | ano | ne |
Pozice produktu na skladě | ano | ne |
Limit stavu zásob | libovolný | jen na 0 ks |
Opuštěné košíky | ano | ano |
Tisk štítku z administrace | ano | ano |
Automaticky kurz dle ČNB | ano | ne |
Nastavení dopravy na úrovni produktu | ne | ano |
ISBN, P/N produktu | ne | ano |
Způsob párování produktu | kód | interní kód/kód |
Hmostnost produktu | v gramech | v kilogramech |
Produkt - checkbox - lze koupit pouze jako dárek | ne | ano |
Dárek k objednávce | ne | ano |
Slevy produktu - nastavení zda sčítat nebo nahradit hodnoty | ne | ano |
Minimální prodejní cena produktu | ne | ano |
Export pro nabízené srovnávače je systémový: Zboží.cz, Heureka, Nákupy Google, Glami.cz, HledejCeny.cz, Schema.org Pro ostatní srovnávače jsou feedy custom |
ne | ano |
Nastavení dopravy na úrovni produktu | ne | ano |
Zobrazit položky jen v období | ne | ano |
Omezení objednání | ne | ano |
Rezervace zboží po objednání | ne | ano |
Vyskakovací okna | základní | podrobné nastavení |
Grafika | ||
Designer | ano | ne |
Editor kódu | ano | ne |
Responzivita administrace | ano | ano |
Bannery | pokročilé | pokročilé na speciální šabloně |
Testovací verze e-shopu | ano | ne |
Tabulkové zobrazení e-shopu | ano | ano, ve speciální šabloně |
Velkoobchod | ||
Nákup bez DPH pro plátce | ano | ano, pro celý e-shop |
Nákup pouze pro firmy | ano | ne |
Zamknout pro nepřihlášené | ano | ano, přes ceníky |
Systém | ||
Přihlášení přes: Seznam, Moje ID (ověření věku), Facebook | ne | ano |
API napojení na Google Analytics | ne | ano |
Vlastní nastavení modulu statistik | ne | ano |
Mobilní aplikace | v přípravě | ne |
Hromadné úpravy | pokročilé | základní |
Statistiky | pokročilé | základní |
Vlastní konverzní kódy | ano | ano, přes GTM |
Platby - nastavení XML co posílat do kterého feedu | automaticky dle zadaných dat | ručně selectem |
Multidoménovost | ano | ne |
Cookies lišta | 3 typy | 1 typ |
Multishop | ano | ne |
Stav zásob dle variant | ano | ano |
Omezení přístupu do administrace dle IP | ne | ano |
Kontrola domén | automaticky | ručně přes MX toolbox |
Vlastní pole | ano | ne |
Jazyk administrace | CZ, SK, EN | CZ, SK, EN |
Akce při změně stavu zásob | ano | ne |
Exporty pro jednotlivé dopravce | ano | ano |
Přesměrování | ano | pouze ručně |
Oddělené feedy podle jazyka | ano | ano |
OSS | ano | ne |
Možnost úpravy vzhledu dokumentu | ano | ne |
Pokladna | ano | ne |
Ceník dle obratu zákazníka | ano | ne |
Skupiny zákazníků | ano | jen dle ceníku |
Zprávy (modul pro komunikaci) | ano | ano |
Editace robots.txt | ano | ne |
Editace sitemap | ano | ne |
Statistiky prodeje | pokročilé | základní |
Headlines | ano | ne |
Ověření DIČ | ano | ne |
Registrace DPH v zemi | ano | ne |
Obsah | ||
Formuláře | ano | ne |
Diskuze | ano | FB plugin |
Ankety | ano | ne |
Překlady systémových textů | ano | ne |
Výhody obchodu | ano | ne |
Headlines | ano | ne |
Věrnostní systém | ano | ne |
Odlišnosti v názvosloví
Upgates | Fastcentrik |
---|---|
Omezení objednání | Skladové hospodářství |
Zobrazit na eshopu | publikovat |
štítek | Příznak |
krátký popis | anotace |
dlouhý popis | popisu produktu |
hlavní obrázek | Primární obrázek |
maximální sleva | limit na produkt |
dostupnost podle stavu zásob | dynamická dostupnost |
Skupina doprav | omezení dopravy |
seznamový obrázek | ikonka |
Zákazník typu "Kontakt" | oděratelé novinek |
slevy na kategorie a výrobce | objektové slevy |
globální kupón | Umožnit neomezené použití jednoho kupónu |
Emailing | Hromadné e-maily |
kategorie | menu |
více měn v jednom jazyce | duální ceny |
top nabídka | příznakové sekce |
záznamy | Číselníky |
detail produktu | karta produktu |
dokumenty | doklady |
číselné řady / pojmenování | masky |
opuštěný košík | zapomenutý košík |
podmilitní stav | stav skladu |
ideas | kniha přání |
Odlišnosti v tarifech
O výhodách a funkcích upgradu na systém Upgates jsme si už pověděli. Rozumíme ale tomu, že velmi důležitá je pro vás také cena, která budete za pronájem e-shopu platit. Pojďme si tedy rozebrat rozdíly v jednotlivých tarifech. Věříme, že náš průvodce vám pomůže zorientovat se v našem ceníku a vybrat si ten správný tarif.
Tarif Bronze vs. tarif Mini
Zatímco u tarifu Mini jste dosud byli zvyklí na maximální limit 50 produktů, v případě režimu Bronze u Upgates můžete do svého e-shopu vložit až 100 produktů. Počet položek ve svém e-shopu tak můžete jednoduše zdvojnásobit. Do celkového počtu produktů se navíc nepočítají varianty. Těšit se také můžete na větší diskový prostor. Místo 1 GB z tarifu Mini systému Fastcentrik se můžete těšit na 3 GB datového prostoru pro vaše soubory. Zatímco tarif Mini neobsahoval žádné omezení v počtu emailů a uživatelů, Upgates tarif Bronze obsahuje tři emailové stránky, 1 uživatele a 1 hlavní jazyk e-shopu.
Zatímco cena v případě tarifu Mini činila 470 korun měsíčně, u tarif Bronze u Upgates vyjde na 450 korun měsíčně. Jak už ale bylo řečeno, za tuto cenu získáte všechny dostupné funkce a dvojnásobný počet produktů.
Tarif Silver vs. tarif Start
Zatímco režim Start u Fastcentriku počítá s 500 produkty, u Upgates můžete v rámci tarifu Silver využít prostor až pro 1000 produktů. Opět bez započítaných variant. U tarifu Silver máte k dispozici 5 GB datového prostoru, zatímco doposud jste byli zvyklí pouze na 1 GB. Počínaje tímto tarifem můžete u Upgates začít využívat také 2 jazyky. U Upgates budete mít k dispozici 5 emailů a 5 uživatelů. Dosud jste emaily i uživatele mohli využívat v neomezeném množství.
Dalším zásadním rozdílem je však v případě této dvojice tarifů cena. Zatímco cena tarifu Start činila 825 korun, tarif Silver u Upgates vyjde na 1 150 korun. Opět však získáte přístup ke všem funkcím a nejvyspělejšímu e-shopovému systému. V případě, že jste doposud u Fastcentriku využívali mezi 50 a 100 produkty, můžete se spokojit s tarifem Bronze a oproti současnému stavu ještě ušetřit.
Tarif Basic vs. Gold
Hlavní výhodou tarifu Gold je možnost naplnění e-shopu až 5 tisíc produkty. U tarifu Basic jste byli zvyklí na 3 tisíc produktů. Dále můžete očekávat podporu 5 jazyků, což umožňuje vytvořit si e-shop se skutečně mezinárodní působností. K dispozici budete mít 10 emailů a 10GB datový prostor (oproti 3 GB u tarifu Basic z Fastcentriku). Stejně jako u Fastcentriku vás nečeká žádné omezení ohledně počtu uživatelů. Všechny dostupné funkce jsou u Upgates samozřejmostí.
Zatímco tarif Basic vás vyšel na 1 530 korun, cena za tarif Gold u Upgates je stanovena na 1 750 korun. Získáte možnost naplnit svůj e-shop větším počtem produktů a tím také možnost navýšit své prodeje. V případě, že aktuálně využíváme mezi 500 a 1000 produkty, můžete pohodlně přejít na tarif Silver a ještě ušetřit.
Tarif Plus vs. Platinum
Taktéž v tomto případě alternativa od Upgates umožňuje e-shoperovi zveřejnit na svém e-shopu větší počet produktů. Konkrétně jde o zvýšení limitu z 30 tisíc u tarifu Plus na 50 tisíc u tarifu Platinum. K tomu máte u Upgates k dispozici 15 GB diskového prostoru, což je o 10 GB více než jste byli zvyklí u Fastcentriku. Vše ostatní, tedy emaily, uživatele a jazyky máte u Upgates Platinum k dispozici v neomezené míře. U e-shopového systému Upgates tak díky tomu můžete získat skutečně maximum. Zatímco Tarif Plus z Fastcentriku vás vyšel na 2 700 korun, Upgates Platinum s 50 tisíci produkty, všemi funkcemi a bez omezení vás vyjde na 3 250 korun měsíčně.
Příplatkové služby
Stále platí, že všechny funkce a maximum doplňků u nás můžete využívat zdarma. Existuje ale několik výjimek, které jsou podmíněny příplatkem. Není jich však moc a jsou poměrně specifické, takže se rozhodně nemusíte ničeho obávat.
Pravidelný import od 350 korun měsíčně: chcete pravidelně přijímat data od dodavatelů nebo z účetního softwaru? V tom případě pro vás bude mnohem pohodlnější importovat taková data do svého e-shopu automaticky. K tomu slouží pravidelný import, který kvůli vytěžování našich serverů zpoplatňujeme částkou 350 korun měsíčně. V případě, že potřebujete napojit 6 a více feedů, stoupá poplatek na 1 000 korun měsíčně.
Jazyková mutace na vlastní doméně: počet jazykových mutací, které ve svém e-shopu můžete založit, určitě především zvolený tarif. Pak si však můžete vybrat, zda budete jazykové mutace provozovat bez dalšího příplatku pod jednou hlavní doménou, nebo na samostatné doméně. Vysvětlíme si to na příkladu. Pokud budete zahraniční mutaci svého webu provozovat na adrese mujeshop.cz/sk, nemusíte si připlácet nic. Když však chcete zahraniční verzi provozovat na adrese mujeshop.sk, budete si za každou takovou doménu připlácet 750 korun měsíčně.
Rozšířený emailing: přímo ze systému Upgates můžete svým zákazníkům reklamní emaily. Tato možnost je součástí e-shopového systému Upgates vždy. Součástí základního a bezplatného balíčku máte 10 tisíc zpráv měsíčně. Jde o objem, který dostačuje naprosté většině e-shoperů. V případě, že byste rádi měsíčně posílali ještě více emailů, bude každý e-mail nad limit zpoplatněn částkou 0,05 korun.
SMS zprávy: své zákazníky můžete o stavu objednávky informovat také prostřednictvím SMS. Textové zprávy jsou zpoplatněny částkou 1 Kč za zprávu. Tato taxa platí pro zprávy na česká a slovenská čísla. Cena zprávy do ostatních zemí je 2 koruny.
Jak to funguje s doplňky?
Už jsme si řekli, že v e-shop u Upgates si můžete propojit s dalšími nástroji. Můstky na některé z nich jsou hotové. Jiné je potřeba si objednat a případně přizpůsobit na míru. Podrobně se fungování doplňků věnuje náš starší článek.
Podpora
Zákaznická a technická podpora je nedílnou součástí hladkého provozu e-shopu. Rozumíme tomu, že čas od času je potřeba nás kontaktovat. Technická podpora však u Upgates funguje trochu jinak, než jste byli dosud zvyklí u Fastcentriku. Fungujeme totiž výhradně na bázi ticketů, na které se snažíme odpovědět v co nejkratší době. Obvykle dostanete odpověď do 24 hodin.
Rozhodně ale neuděláte chybu, když v administraci e-shopu zanecháte své telefonní číslo. Díky tomu vám pak v případě potřeby můžeme kontaktovat a domluvit si postup či předat informace ke složitějším problémům. Prvním impulsem k vyřešení případných potíží ke však u nás vždy založení nového dotazu pro technickou podporu (ticketu).
Proč technické dotazy řešíme jen prostřednictvím ticketů?
Víme o tom, že doposud jste u Fastcentriku byli zvyklí na telefonickou podporu. V Upgates se však snažíme uchovávat vaše podněty a dotazy písemně, abychom se k nim mohli pohodlně vrátit a vytáhnout si z nich potřebné informace. Proto si stojíme za tím, že je pro kvalitu naší technické podpoře přínosné udržovat i v písemné podobě.