Průvodce přechodem z Shoptetu

Upgates není na e-shopovém trhu žádným nováčkem. Naopak. Naše řešení vyvíjíme a zdokonalujeme už 13 let. Naším cílem je poskytnou českým a slovenským podnikatelům špičkovou e-commerce platformu, která jejich podnikání nebude omezovat v růstu. To vše s maximálně jednoduchým ceníkem

Odlišnosti v tarifech

O výhodách a funkcích upgradu na systém Upgates jsme si už pověděli. Rozumíme ale tomu, že velmi důležitá je pro vás také cena, která budete za pronájem e-shopu platit. Pojďme si tedy rozebrat rozdíly v jednotlivých tarifech. Věříme, že náš průvodce vám pomůže zorientovat se v našem ceníku a vybrat si ten správný tarif. 

Bronze vs. Basic

Jedna ze základních výhod systému Upgates zůstává zachována i v případě nejdostupnějšího tarifu. Jde o princip všech funkcí v ceně. I náš základní tarif obsahuje stejný výčet funkcí, které najdete ve všech ostatních tarifech. Nejpodstatnějším rozdílem, který naše tarify odlišuje, je maximální povolený počet produktů. 

Zrovna v případě nejlevnějších tarifů je celkový počet produktů stejně. Jako Bronze u Upgates, tak Basic u Shoptetu umožňuje vystavení až 100 produktů. V Upgates se do tohoto počtu nezapočítávají varianty.  

Rozdíl pak najdete v počtu povolených emailů a uživatelů. Zatímco tarif Basic od Shoptetu dovoluje 3 emaily a uživatele, v Upgates může účtu přistupovat jen jeden uživatel. I zde si ale můžete založit až 3 emailové schránky. 

Kde ale Upgates na celé čáře vítězí, je počet dostupných doplňků a funkcí. Zatímco u Shoptetu je tento počet omezen na 32 doplňků. U Upgates nebudete v tomto směru nijak omezeni. K dispozici dostanete všechny funkce a všechny doplňky. 

Zatímco Basic vás vyjde na 340 korun měsíčně, u Upgates si musíte připravit 450 korun měsíčně. Základní tarif je tedy o něco dražší. Už se však za ní, neskrývají žádné další příplatky. 

Silver vs. Business

O něco náročnější podnikatelé se pak budou poohlížet po jednom z vyšších tarifů. První z nich se u Shoptetu jmenuje Business, zatímco u Upgates Silver. V obou případech vám nabídnout až 1 000 produktů. U Upgates pak tarif Silver umožňuje založit i druhou jazykovou mutaci svého e-shopu a vytěžit tak maximum z jedné z hlavních výhod Upgates - multijazyčnosti. U emailů a uživatelů jsou počty totožné. Ve všech případech jde o 5 uživatelů a emailů. 

Největším rozdílem je opět počet dostupných doplňků a funkcí v ceně tarifu. U Shoptetu je to až 45 doplňků. Za všechny ostatní budete muset připlatit. U Upgates nic podobného nehrozí. Vše, co vyvineme dostanete automaticky jako součást tarifu. 

A jak je to s cenou? Tarif Silver od Upgates se všemi funkcemi v ceně vás vyjde na 1150 korun měsíčně. Plán Business od Shoptetu, který v ceně nabízí pouze některé dostupné funkce, pak stojí 1 370 korun měsíčně. 

Gold vs. Profi

Velmi podobně jsou na tom také další srovnatelné tarify. Konkrétně jde o Gold od Upgates a Profi od Shoptetu. Oba vám nabídnou dostatek prostoru pro hladký prodej až 5 tisíc produktů. Stejný je i počet povoleným emailových schránek, kterých můžete provozovat až 10. Počet uživatelů pak obě platformy nijak neomezují. 

Tarif Gold od Upgates vám pak nabídne podporu pro 5 jazyků. Vy díky tomu můžete z jedné administrace pohodlně obsluhovat skutečně mezinárodní e-commerce projekt. O funkcích se už snad ani nemusíme zmiňovat. Upgates vám samozřejmě poskytuje vždy všechny. Shoptet v ceně garantuje pouze 58 dostupných doplňků. 

I zde cenově přes zjevné výhody vychází lépe e-shopové řešení od Upgates. Zatímco tarif Profi vás každý měsíc vyjde minimálně na 2 070 korun, Gold od Upgates stojí i se všemi výhodami 1 750 korun měsíčně

Platinum vs. Enterprise

Největší e-shopové projekty se nejspíš budou poohlížet po tarifech pro náročné, které vašemu podnikání nabídnou skutečné maximum. Jde o úrovně Platinum a Enterprise. Obě e-shopové platformy nabízejí v tomto případě prostor až pro 50 tisíc produktů. Shoptet pak nabízí až 15 emailových schránek a neomezené množství uživatelů. U Upgates můžete v neomezené míře využívat jak uživatele, tak také emailové schránky. K tomu ještě máte k dispozici neomezený počet jazyků. 

Shoptet pak do tarifu zahrnuje 68 doplňků. U Upgates samozřejmě i jako v případě všech nižších tarifů platí, že máte k dispozici naprosto vše. Rozdíl najdete i v ceně těchto tarifů. Zatímco Enterprise u Shoptetu vás vyjde na 3 970 korun měsíčně. Platinum od Upgates pak stojí 3 250 korun měsíčně

Příplatkové služby

Stále platí, že všechny funkce a maximum doplňků u nás můžete využívat zdarma. Existuje ale několik výjimek, které jsou podmíněny příplatkem. Není jich však moc a jsou poměrně specifické, takže se rozhodně nemusíte ničeho obávat. U Upgates po vás zkrátka nikdo nebude chtít poplatek za umožnění hodnocení produktů zákazníky, funkci opuštěných košíků, nebo za propojení na platební bránu. 

Pravidelný import od 350 korun měsíčně: chcete pravidelně přijímat data od dodavatelů nebo z účetního softwaru? V tom případě pro vás bude mnohem pohodlnější importovat taková data do svého e-shopu automaticky. K tomu slouží pravidelný import, který kvůli vytěžování našich serverů zpoplatňujeme částkou 350 korun měsíčně. V případě, že potřebujete napojit 6 a více feedů, stoupá poplatek na 1 000 korun měsíčně. 

Jazyková mutace na vlastní doméně: počet jazykových mutací, které ve svém e-shopu můžete založit, určuje především zvolený tarif. Pak si však můžete vybrat, zda budete jazykové mutace provozovat bez dalšího příplatku pod jednou hlavní doménou, nebo na samostatné doméně. Vysvětlíme si to na příkladu. Pokud budete zahraniční mutaci svého webu provozovat na adrese mujeshop.cz/sk, nemusíte si připlácet nic. Když však chcete zahraniční verzi provozovat na adrese mujeshop.sk, budete si za každou takovou doménu připlácet 750 korun měsíčně

Rozšířený emailing: Součástí základního a bezplatného balíčku je 10 tisíc zpráv měsíčně. Jde o objem, který dostačuje naprosté většině e-shoperů. V případě, že byste rádi posílali ještě více emailů, bude každý e-mail nad limit zpoplatněn částkou 0,05 korun.

SMS zprávy: své zákazníky můžete o stavu objednávky informovat také prostřednictvím SMS. Textové zprávy jsou zpoplatněny částkou 1 Kč za zprávu. Tato taxa platí pro zprávy na česká a slovenská čísla. Cena zprávy do ostatních zemí je 2 koruny. 

Jak to funguje s doplňky? 

Už jsme si řekli, že e-shop u Upgates si můžete propojit s dalšími nástroji. Můstky na některé z nich jsou hotové. Jiné je potřeba si objednat a případně přizpůsobit na míru. Proto si nyní vysvětlíme, na jakém principu u nás doplňky fungují.

Doplňky integrované do Upgates

V takovém případě je to nejjednodušší. Jedná se totiž o doplňky, u kterých můžete využít hotové integrační můstky. Samotné propojení probíhá prostřednictvím API, konverzních kódů nebo XML či jiných feedů. V takovém případě je propojení velmi jednoduché. Stačí podle nápovědy či instrukcí provozovatele doplňku vytvořit API přístupy, vložit javascript nebo vytvořit import. 

Doplňky s externím můstkem

Zvláště v případě různých účetních, ekonomických a ERP nástrojů platí situace, kdy si sice můžete vybrat z hotových integračních můstků, avšak napojení nefunguje univerzálně. Propojení s těmito nástroji totiž obvykle bývá složité a vyžaduje zohlednění individuálních požadavků. Tuto formu napojení pro nás tvoří externí partneři. Pokud si některý z jejich nástrojů z našeho katalogu vyberete. Následně je potřeba tohoto partnera kontaktovat a domluvit si s ním podmínky napojení. Integrace samotného napojení bývá v tomto případě zpoplatněna. 

Doplňky prostřednictvím integrátora

Existuje však ještě třetí případ. Upgates se totiž může pochlubit kompletním napojením na nástroje jako je BaseLinker, GoodEshop nebo například Omnicado. Tyto nástroje se specializují na integrace. Jejich prostřednictvím pak můžete propojit svůj e-shop s dalšími stovkami nástrojů.  

Podpora

Zákaznická a technická podpora je nedílnou součástí hladkého provozu e-shopu. Rozumíme tomu, že čas od času je potřeba nás kontaktovat. Technická podpora však u Upgates funguje trochu jinak, než jste nejspíš dosud byli zvyklí. Fungujeme totiž výhradně na bázi ticketů, na které se snažíme odpovědět v co nejkratší době. Obvykle dostanete odpověď do 24 hodin. Velmi často však mnohem dříve.

Rozhodně ale neuděláte chybu, když v administraci e-shopu zanecháte své telefonní číslo. Díky tomu vám pak v případě potřeby můžeme kontaktovat a domluvit si postup či předat informace ke složitějším problémům. Prvním impulsem k vyřešení případných potíží ke však u nás vždy založení nového dotazu pro technickou podporu (ticketu). 

Proč technické dotazy řešíme jen prostřednictvím ticketů? 

V Upgates se snažíme uchovávat vaše podněty a dotazy písemně, abychom se k nim mohli pohodlně vrátit a vytáhnout si z nich potřebné informace. Proto si stojíme za tím, že je pro kvalitu naší technické podpoře přínosné udržovat i v písemné podobě.