Průvodce přechodem ze Shopify
Už vás nebaví globální e-shopové řešení, které si moc nerozumí s lokálními specifiky? Není se čemu divit. Internetového podnikání je totiž poměrně specifické a vyžaduje prvotřídní podporu a lokalizaci. E-shopová řešení, která cílí na celosvětový trh, pak specifickým potřebám v různých regionech nevyhovují tak pohodlně jako systémy, které jsou vyvíjeny s důrazem na jeden trh.
Proč Upgates
Upgates na rozdíl od Shopify není globální platformou. Místo toho se soustředí na vývoj nástroje, který usiluje o naplnění potřeb českých a slovenským podnikatelů. Se všemi potřebnými nástroji a s českou podporou.
Upgates vs. Shopify
V případě, že svůj e-commerce projekt aktuálně provozujete u Shopify, jste zvykli na platformu s vysokým technologickým standardem, která vyhovuje požadavkům i náročných zákazníků. Máme pro vás ale dobrou zprávu. Upgates je dlouhodobě nejvyspělejší e-commerce platformou u nás. Získáte tak silné partnera, který navíc mnohem lépe rozumí specifickým potřebám podnikání v Česku a na Slovensku.
Grafika
Shopify dává svým klientům v základu 10 grafických šablon. Dále mají jeho uživatelé k dispozici obrovskou škálu placených šablon, které dávají k dispozici externí partneři. Mnoho klientů však Shopify volí pro možnost zasahovat přímo do kódu šablon pomocí HTML, CSS a JS. Ani v tomto ohledu není e-shopový systém nijak pozadu. Také v jeho máte možnost jednat upravovat existující šablony v rámci grafického konfigurátoru Designer. Komu to nestačí, může i u Upgates zasáhnout přímo do kódu šablon a uzpůsobit si grafickou stránku e-shopu skutečně na míru v rámci Editoru kódu.
Multijazyčnost
Stejně jako Shopify, je i česká platforma Upgates skvěle připravena pro přeshraniční prodej. Díky vícejazyčné podpoře můžete skrze Upgates spravovat jednotlivé jazykové verze svého e-shopu z jednoho administračního rozhraní. I v tomto případě tak Upgates bez potíží splňuje vysoké standardy nastavené globálními platformami.
Napojení na externí služby
Moderní e-shop může jen stěží fungovat efektivně, aniž by těžit ze spolupráce dalších specializovaných nástrojů. Proto si i schopnosti svého e-shopu u Upgates můžete jednoduše rozšířit o nejrůznější doplňky a služby.
Doplňkům však v Upgates říkáme pouze službám, které zprostředkovávají externí partneři. Může jít například o propojení na marketingový či účetní nástroj, nebo třeba napojení e-shopu na Marketplace. Vše, co vyvineme my přímo v Upgates, se nazývá funkce a je vždy bez dalších poplatků automatickou součástí všech našich tarifů. V našich doplňcích tak budete vždy hledat jen externí nástroje.
Také u Upgates je standardem veřejné API napojení, které nabízí možnost získat propojení na libovolnou službu. Pokud tedy v naší galerii doplňků nenajdete vhodný doplněk, můžete si integrační můstek nechat vytvořit na zakázku.
Náklady na e-shop
Logika uspořádání ceníku je u Upgates odlišná od systému, na který jste nejspíš byli zvyklí u Shopify. Máme pro vás ale dobrou zprávu. Ceník e-shopového řešení Upgates je transparentnější a konečnou cenu nikdy neovlivňuje vygenerovaný obrat. Teď narážíme především na fakt velmi vysokých poplatků za transakce skrze platební bránu, které si e-commerce platforma Shopify účtuje.
Výhodou e-shopové platformy Shopify je neomezený počet produktů pro všechny tarify.To zní dobře. Mnoho českých klientů e-shopové systému Shoptify ale až s určitým zpožděním zaskočilo něco jiného. Konkrétně poplatky za karetní transakce. Ty jsou totiž s případě České republiky u platby online nastaveny na 1,9 % + 6,5 koruny za každé objednávky. I když tyto sazby na vás na první pohled třeba nemusí působit jako zvláště vysoké, zkuste si je přepočítat na váš skutečný, nebo předpokládaný objem objednávek. Poplatky u českých platebních bran jsou totiž mnohem nižší. Upgates si navíc žádné transakční, ani paušální poplatky neúčtuje. Obratový poplatek budete platit pouze platební bráně.
100 objednávek měsíčně v průměrné výši 1 000 korun u Shopify: |
|
Tržby | 100 000 Kč |
Transakční poplatek (1,9 %) | 1 900 Kč |
Fixní poplatek (6,5 %) | 650 Kč |
Náklady na platební bránu celkem | 2 600 Kč |
100 objednávek měsíčně v průměrné výši 1 000 korun u Upgates s platební bránou Comgate |
|
Tržby | 100 000 Kč |
Transakční poplatek (0,9%): | 900 Kč |
Fixní poplatek: | 100 Kč |
Paušál za provoz brány (nad obrat 100 000 korun zdarma): | 100 Kč |
Náklady za platební bránu Comgate u Upgates: | 1 100 Kč |
Srovnání tarifů
Tarify nelze srovnat 1:1. Shopify na to jde totiž jinak. Své plány rozděluje na tři základní části. Základní tarif bude nejspíše vyhovat většině obchodníků. Jedná se o režim Basic, který vám dovolí naplnit e-shop neomezeným počtem produktů, poskytne vám dva uživatelské účty a základní přehledy. Tento tarif vyjde aktuálně na 32 dolarů měsíčně. V přepočtu tedy zhruba 700 korun. K tomu je ovšem potřeba připočíst náklady na platební bránu, které jsme si vyčíslili dříve. Zkrátka, čím víc objednávek získáte, tím více zaplatíte i za pronájem svého e-shopu.
O něco náročnější klienti pak mohou sáhnout po tarifu Shopify za 92 dolarů měsíčně 2 000 korun měsíčně, který vám už toho dovolí o něco více. Například 5 uživatelských účtů. Pro ty nejnáročnější klienty je zde pak tarif Advanced za 399 dolarů měsíčně (8 700 korun). V případě vše tarifů můžete získat 20% slevu při roční platbě.
Oproti tomu u Upgates najdete 4 jednoduché tarify, které odlišuje především počet produktů. Od 100 produktů u tarifu Bronze za 450 korun měsíčně, až po 50 000 produktů u tarifu Platinum za 3 250 korun měsíčně. Multijazyčný e-shop na 2 jazykových mutacích je pak možné provozovat při tarifu Silver nebo vyšším.
Zkušební doba
Také u testovacího období, které je nezbytné k pořádnému otestování platformy, které se stave jádrem vašeho online podnikání, na co jde každý e-shopový systém trochu jinak. Zatímco u Upgates má každý naprosto bez závazků k dispozici 30 dní, což je doba, za kterou jde všechna zákoutí systému slušně prozkoumat.
U Shopify máte skutečně zdarma k dispozici jen 3 dny, což opravdu nestačí. Na druhou stranu vám pak Shopify dává k vyzkoušení platformy a startu prodeje speciální akci v podobě 3 prvních měsíců za pouhý dolar měsíčně. Pak už ale budete muset platit cenu, která je v každém případě vyšší než u Upgates.
Jak je to s přenosem dat z Shopify do Upgates?
V současné době bohužel neexistuje hotový můstek, který by vám přenos dat z e-shopového řešení Shopify do Upgates zajistil na několik kliknutí. Rozhodně to ovšem neznamená, že by podobný přenos nebyl možný. S migrací vám ochotně pomůže agentura Webklient, která za vás zajistí nejen přechod ze Shopify.