Co je Global site tag?

Jedná se globální značku webu umožňující měřit konverze pro Google Analytics (více zde) a Google Ads (více zde).

Přejděte do Propojení / Google / Global site tag (gtag.js).

Pokročilá nastavení

V Google Analytics si můžete povolit měření ecommerce. Pokud tak učiníte, nezapomeňte akci aktivovat také v UPgates.

Google Ads umožňuje nastavení remarketingu a pokročilé konverze. Pokud je budete využívat, nezapomeňte akce aktivovat také v UPgates. 

Jak získat číslo pro měření?

Google Analytics

K propojení s Google Analytics účtem stačí do pole Číslo pro měření zkopírovat potřebný údaj. Číslo pro měření naleznete ve svém Google Analytics účtu v Nastavení / Údaje o měření / Měřící kód.

Z celkového HTML kódu stačí zkopírovat pouze číslo pro měření ve formátu napřUA-12345678-1. Naleznete jej v řádku gtag('config', 'UA-12345678-1'). Vaše číslo pak jednoduše vložíte do administrace.

Postup v administraci e-shopu

  1. V menu administrace zvolte sekci Propojení / Google.
  2. V oddílu Globální značka webu (Global site tag) / Google Analytics vyplňte pole Číslo pro měření (např. UA-12345678-1)
  3. Provedené změny uložte..

Řešení problémů s Google Analytics

V případě problémů s konverzními kódy Google (Analytics, Tag Manager atd.) je možné využít rozšíření Google Tag Assistant. Toto rozšíření je dostupné pro internetový prohlížeč Google Chrome.

Tag Assistant zkontroluje konverzní kódy Google, které jsou vložené na stránce. U problému zobrazí Tag Assistant podrobnosti o jeho výskytu. Tyto informace usnadňují následnou opravu nefunkčního konverzního kódu.

Google Ads

Propojení s Google Ads probíhá zadáním údajů Čísla pro měření a Popisku konverze v administraci e-shopu Propojení / Google.

Tyto údaje získáte ve svém Google Ads účtu v sekci Nástroje a nastavení / Měření konverzí. V ukázce níže z Google Ads účtu naleznete následující:

  • Číslo konverze - v administraci e-shopu vložte do pole Číslo pro měření.
  • Štítek konverze - v administraci e-shopu vložte do pole Popisek konverze.

Podrobný postup ohledně založení Google Ads údajů naleznete v nápovědě Google. Více zde.

Potup v administraci e-shopu

  1. V menu administrace zvolte sekci Propojení / Google.
  2. Přejděte do oddílu Globální značka webu (Global site tag).
  3. V části Google Ads vyplňte pole Číslo pro měření (Číslo konverze z Google Ads účtu). Pokud je Číslo konverze např. 1234567890, pak jej zadejte s "AW-" na začátku (např. AW-1234567890).
    Také vyplňte pole Popisek konverze (Štítek konverze z Google Ads účtu).
  4. Provedené změny uložte.

Často se ptáte

Přibližně polovina všech uskutečněných plateb spadnou v Google Analytics do referrelu payments.comgate.cz. Měli byste prosím nějaký tip, jak tomu zabránit?

Více informací najdete v nápovědě zde.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna