Průzkum: Vrácení zboží z eshopu
Získat pohled do toho, co způsobuje vrácení zboží je obtížné. Překvapením pro prodejce je, že v 67 procentech je to právě chyba prodejce a nikoli zákazníka.
Řekneme si proč:
- 23 procent je díky tomu, že bylo vyskladněno a odesláno špatné zboží
- 22 procent díky zboží, které reálně vypadá jinak než online na eshopu
- a 22 procent díky tomu, že zboží dorazí poškozené
A toto jsou jen ty nejčastější. Díky zákazníkům vracející zboží si takto lehce a rychle můžete vytvořit schéma proč se tomu tak děje a odstranit nedostatky na svém eshopu a tímto ho posunout opět dál od konkurence, která se těchto chyb stále dopouští.
Ze vzoru výše:
- špatná evidence, navádění zboží vede k odeslání špatné barvy / velikosti zboží.
- lepší vyobrazení produktu může předejít pozdějším pochybnostem o podobě zboží při rozbalení zákazníkem
- dochází rozbité, poškozené zboží - zvážit zda je baleno správně, zvolit lepší balící materiál, dopravce atd.
Mohu z vrácení zboží těžit?
Určitě ano. Sepište si důvody v nějakém sledovaném období, proč vám zákazník vrátil zboží. Můžete tak objevit chyby u vás, již v zaběhlém systému či vyřadit z nabídky poměrově kazové zboží.