Vyhledávací nástroje Googlu jsou dnes už velmi vyspělé a RankBrain je toho důkazem. Jedná se totiž o algoritmus Googlu založený na principu strojového učení. Je tedy schopen se sám na základě vyhledávacích požadavků sám zdokonalovat. 

Co je to RankBrain

RankBrain začal Google poprvé používat v roce 2015. Jak u největšího světového vyhledávače bývá zvykem, je i RankBrain tak trochu tajemstvím. Google logicky veřejně nesděluje, jak přesně jeho vyhledávací nástroje fungují. Pak by to SEO specialisté měli až moc jednoduché. O RankBrain ovšem pár detailů přece jen víme. 

RankBrain se pro Google stal neocenitelným především v případě dotazů, které vyhledávač zpracovává vůbec poprvé, nebo pro něj ještě nejsou tak zřejmé. Jinými slovy jde o hesla, která před vámi ještě nehledal buď vůbec nikdo, nebo jen velmi málo lidí. Uvádí se, že pro Google je až 15 procent vyhledávacích dotazů nových. Vyhledávač však něco zobrazit musí prakticky vždy. Od toho je tady RankBrain, který je schopen obsah přečíst a analyzovat jako celek a základě toto jej zobrazit ve vyhledávání. Pokud tedy vyhodnotí, že je pro hledaný dotaz relevantní. 

To je ve srovnání s dobou před deseti až patnácti lety značný posun. Tehdy totiž Google analyzoval slova jednotlivě a nedokázal pochopit jejich kontext. To se začalo postupně měnit někdy mezi lety 2011 a 2013. Kromě PageRanku, který je součástí Googlu od samých počátků, začaly přibývat i další nástroje. Schopné vyhledávací dotazy komplexněji analyzovat.

Z toho mála, co o algoritmu, který ovlivňuje naše životy víme, můžeme odvodit, že cílem RankBrainu je zvyšovat relevantnost zobrazovaných výsledků. Představitelé Googlu také prozradili, že RankBrain není do vyhledávání zapojován vždy. Má se za to, že Google používá RankBrain pouze u dotazů, které umělé inteligenci nejsou zcela jasné.