Pokud existuje produkt, u kterého nedokážete jednoznačně stanovit způsob a cenu dopravy, přiřaďte mu individuální dopravu. To znamená, že během procesu objednání v e-shopu nebude doprava stanovena, ale zákazník bude následně vámi kontaktován a způsob dopravy s ním dojednáte. Zákazník zatím neobdrží potvrzení objednávky, ale bude mu zaslán souhrn objednávky. Jakmile budete se zákazníkem dohodnutí, pošlete mu klasické potvrzení objednávky.
Řešení individuální dopravy
- Zákazníkovi se v košíku zobrazí jako jediná volba individuální doprava. Doprava ani platba není v tomto případě konkrétně specifikovaná a naceněná. Zákazník by měl být obeznámen např. v poznámce u individuální dopravy, že bude kontaktován a bude s ním doprava a platba dořešena telefonicky.
- Zákazník dokončí objednávku, ale místo, aby dostal potvrzení objednávky, mu příjde automaticky systémový email souhrn objednávky. V něm je řečeno, že e-shop obdržel souhrn objednávky a ohledně dořešení dopravy a platby bude zákazníka kontaktovat.
- Zákazník vidí v Zákaznickém účtu na e-shopu, v přehledu objednávek (více zde) u dané objednávky stav Nevyřízená. Tento stav vidíte také v administraci v detailu objednávky.
- Jakmile se zákazníkem dohodnete ohledně dopravy a platby, ručně tyto položky přidáte v administraci e-shopu do objednávky. Více zde.
- Následně změníte stav objednávky na Přijato. Více zde.
- Administrátor odešle z detailu objednávky zákazníkovi systémový email s potvrzením objednávky. Případně se tento systémový email pošle automaticky na základě změny stavu objednávky (více zde).
Nastavení v administraci
- V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
- Klikněte na položku Individuální doprava.
- Vyplňte požadované údaje dle nápověd v kategorii Doprava. Více zde.
- Provedené změny Uložte.
Kdy se individuální doprava zobrazí?
V košíku e-shopu v záložce Doprava a platba se možnost Individuální doprava zobrazí za těchto okolností:
- Do košíku byl přidán produkt, který má vyplněnou Skupinu doprav Individuální doprava. Nastavujete ji v detailu produktu v záložce Popis, oddíl Rozšířené. Více zde.
- V případě konfliktu více skupin doprav. Více zde.
Často se ptáte
Může e-shop vypočítat cenu dopravy podle vzdálenosti zákazníka?
Systém nemá funkci umožňující nastavit konečnou cenu dopravy podle počtu kilometrů od skladu s automatickým výpočtem dle ceny/km. Situaci lze vyřešit nastavením individuální dopravy. Její základní princip funguje tak, že před ukončením objednávky a jejím zaplacením zákazníka kontaktujete a domluvíte se s ním na způsobu a ceně dopravy.