Pokud existuje produkt, u kterého nedokážete jednoznačně stanovit způsob a cenu dopravy, přiřaďte mu individuální dopravu. To znamená, že během procesu objednání v e-shopu nebude doprava stanovena, ale zákazník bude následně vámi kontaktován a způsob dopravy s ním dojednáte. Zákazník zatím neobdrží potvrzení objednávky, ale bude mu zaslán souhrn objednávky. Jakmile budete se zákazníkem dohodnutí, pošlete mu klasické potvrzení objednávky.

Řešení individuální dopravy

  1. Zákazníkovi se v košíku zobrazí jako jediná volba individuální doprava. Doprava ani platba není v tomto případě konkrétně specifikovaná a naceněná. Zákazník by měl být obeznámen např. v poznámce u individuální dopravy, že bude kontaktován a bude s ním doprava a platba dořešena telefonicky.
  2. Zákazník dokončí objednávku, ale místo, aby dostal potvrzení objednávky, mu příjde automaticky systémový email souhrn objednávky. V něm je řečeno, že e-shop obdržel souhrn objednávky a ohledně dořešení dopravy a platby bude zákazníka kontaktovat.
  3. Zákazník vidí v Zákaznickém účtu na e-shopu, v přehledu objednávek (více zde) u dané objednávky stav Nevyřízená. Tento stav vidíte také v administraci v detailu objednávky.
  4. Jakmile se zákazníkem dohodnete ohledně dopravy a platby, ručně tyto položky přidáte v administraci e-shopu do objednávky. Více zde.
  5. Následně změníte stav objednávky na Přijato. Více zde.
  6. Administrátor odešle z detailu objednávky zákazníkovi systémový email s potvrzením objednávky. Případně se tento systémový email pošle automaticky na základě změny stavu objednávky (více zde).

Nastavení v administraci

  1. V menu administrace zvolte sekci Nastavení / Objednávky / Doprava.
  2. Klikněte na položku Individuální doprava.
  3. Vyplňte požadované údaje dle nápověd v kategorii Doprava. Více zde.
  4. Provedené změny Uložte.

Kdy se individuální doprava zobrazí?

V košíku e-shopu v záložce Doprava a platba se možnost Individuální doprava zobrazí za těchto okolností:

  • Do košíku byl přidán produkt, který má vyplněnou Skupinu doprav Individuální doprava. Nastavujete ji v detailu produktu v záložce Popis, oddíl Rozšířené. Více zde.
  • V případě konfliktu více skupin doprav. Více zde.

Často se ptáte

Může e-shop vypočítat cenu dopravy podle vzdálenosti zákazníka?

Systém nemá funkci umožňující nastavit konečnou cenu dopravy podle počtu kilometrů od skladu s automatickým výpočtem dle ceny/km. Situaci lze vyřešit nastavením individuální dopravy. Její základní princip funguje tak, že před ukončením objednávky a jejím zaplacením zákazníka kontaktujete a domluvíte se s ním na způsobu a ceně dopravy.

Nepomohla Vám tato nápověda?

Požádejte o radu zkušené eshopery v UPgates poradně.

UPgates poradna