Rostislav Moric a Ladislav Derych z Aukra: jsme partner e-shopů pro řešení vratek a poškozeného zboží. Velkým hráčům už jsme přinesli stovky milionů

Kdo by neznal Aukro. Aukční portál se v průběhu let stal místem, kde mezi sebou lidé obchodují. V poslední době ovšem stránky Aukra plní také nabídky největších českých e-shopů. Ty zde totiž provádají zboží z vratek, nebo jinak neprodejné produkty. Obchodníkům tak Aukro šetří místo na skladě a pomáhá zbavit se jinak špatně prodejného zboží. Jak to celé funguje, jsme si povídali s Rostislavem Moricem a Ladislavem Derychem z Aukra. 

Aukro je na tuzemské e-commerce scéně známé jméno. Teď se snažíte o velký návrat. Jak byste Aukro dnes představili? 

Aukro je tržiště, které dává věcem druhý život, a to jak unikátnům ve sběratelství a umění, tak těm bazarovým. Typické bazarové kategorie představuje například elektronika, mobily, sportovní potřeby nebo oblečení. 

Aukro v posledních měsících přineslo pro retail a e-commerce firmy jednoduchou možnost prodávat druhojakostní zboží, které pochází z vratek. Jde tedy o poškozené kusy nebo „ležáky“ na skladě.

Tímto pomáháme zlepšit cashflow a obrátkovost skladu. Například Alze jsme za poslední měsíce pomohli s prodejem zboží za 100 milionů.

Aukro za poslední roky opětovně získalo důvěru uživatelů. Dosahuje návštěvnosti více než 6 milionů a denně se zde prodá okolo 20 tisíc nabídek. 

V čem je výhodné získat prostor pro prodej vratek?

Vratky jsou jen jedna z možností. Zároveň totiž pomáháme i s poškozeným zbožím a ležáky na skladě. Kromě toho Aukro nabízí i cílenou a marketingovou komunikaci pro daný typ zboží od performance kanálů až po TV kampaně. Měsíčně i díky tomu přijde na Aukro více než 6 milionů uživatelů.Prodejci si nechtějí zabírat místo na vlastním eshopu prezentací takového sortimentu a brát tak místo novým produktům. Navíc přesně tento sortiment za zvýhodněnou cenu chodí zákazníci nakupovat právě na Aukro. 

Dále prodejce lákáme na dodatečné služby jako je Platba přes Aukro, díky které naleznou zákazníky nejen v Čechách, ale i na Slovensku a Dopravy přes Aukro s Balíkovnou a Zásilkovnou za zvýhodněnou cenu. A v neposlední řadě také nabízíme i šanci chovat se zodpovědně k planetě. \když dáte věcem druhý život a zároveň podpoříte zbytečné plýtvání a vyhazování zboží. 

Jak proces vystavení produktu na Aukro probíhá? Je možné jej automatizovat?

Nejprve registrací a schválením B2B účtu, přidělením API klíče. Následuje vystavení přímo na Aukru pomocí vystavovacího formuláře pro B2B. Skrze již zmiňované API napojení je pak možné pohodlně spravovat produkty na Aukru. To všechno je možné prostřednictvím platformy BaseLinker, která je napojena jak na Aukro, tak také na Upgates. Zde si prodejce intuitivně vybere produkty a vystaví je přímo na Aukru. Zároveň dochází k plnohodnotné synchronizaci údajů o stavu Aukce, výherci, doručení a podobně.

Jakým způsobem probíhá samotný prodej? 

Aukro nabízí 2 možnosti pro prodej, a to formou Aukce nebo klasického nákupu známou jako možnost Kup teď. Pro formu Kup teď doporučujeme uvádět pro uživatele i původní cenu, což činí nabídku atraktivnější.

Aukce jsou většinou na 7 dní. Partnerům doporučujeme vystavovat od minimální požadované částky a pro zboží, kterého se chcete zbavit, pak od 1 Kč. Zároveň Aukro zajistí pro prodávajícího i kupujícího bezpečnou transakci a chrání před podvody.

Každého e-shopera budou zajímat také náklady. Jaké jsou v případě prodeje zboží přes Aukro?

Aukro nabízí partnerům registraci a vedení účtu zdarma. Provize je účtována za úspěšný prodej na Aukru, kde se pohybuje od zalistované kategorie od 5 %. Více zájemci o Aukro najdou na stránce ceník.
V prvních týdnech vám pomůže přidělený account pro boarding a zároveň průběžně podporujeme partnery díky promu v našich interních marketingových kanálech. 

Víme o tom, že jste si pro klienty Upgates připravili speciální slevu. Můžete nám o ní říct více?

Aukro poskytne klientům Upgates tyto zvýhodněné podmínky:

  • Přiděleného accounta pro pomoc s boardingem a nastavením Aukra.
  • Zdarma promo topování na 1 000 nabídek měsíčně, a to na první 3 měsíce.
  • Zdarma vystavení na 1 000 nabídek měsíčně na první 3 měsíce. 

Pro získání odměny se stačí ozvat na email: ladislav.derych@aukro.cz.

Jaké máte s Aukrem plány do budoucna?

Aukro ještě letos připraví cílenou část pro uživatele s vášní pro Sběratelství a umění. Zároveň i podporu prodejců v „bazarové“ části pro zvýšení prodeje. Aukro letos znovu spustilo prodej na Slovensku a příští rok plánuje otevření dalších 2-3 zemí.

O Aukru jsme v posledních letech moc neslyšeli. Kde vlastně bylo? 

Aukro zde bylo a přešlo za poslední roky do rukou investiční skupiny Pale Fire Capital, která ho úspěšně transformovala na leadera v České republice pro prodej unikátního zboží pro sběratele a druhojakostního zboží pro B2C i C2C zákazníky.

Za poslední roky Aukro přineslo unikátní službu jak pro kupující, tak pro prodávající. Formu jednoduchého odeslání zboží, tak i zamezení podvodům ve formě ochrany kupujícího.

Další článek
Jak sledovat výkon svého obchodu na marketplaces