Libor Krejčí (Affiliate Manager, Affial): dokážeme e-shopu dodat kvalitní publishery a mnoho objednávek

Affiliate marketing je u e-shoperů často na okraji zájmu. Je to docela škoda. Jde totiž o formu propagace, která při správném nastavení dokáže přinášet zajímavé výsledky. Přesně toto jsme probrali s Liborem Krejčím ze služby Affial, která se zařadila mezi naše ověřené doplňky.

Mezi naše ověřené doplňky se zařadil také Affial. Zkuste prosím na úvod váš nástroj našim klientům v krátkosti představit.

Náš doplněk je určený pro e-shopy, kteří mají zájem o spuštění affiliate kampaně. Umožňuje rychlou integraci měřících kódů na pár kliknutí. Díky tomu se následně měří prokliky a prodeje skrze naše partnery, jak jsou magazíny, blogy, katalogy a další online projekty.

Celý proces je tak rychlý a efektivní. 

V čem je oproti jiným affiliate sítím vaše síla? 

Máme silnou databázi publisherů a to nejen z řad majitelů webů, ale i influencerů působících na sociálních sítích, se kterými máme výborné vztahy. S některými z nich se známe osobně z ecommerce akcí nebo z osobního života.

Dále pak naše zaměření na trh s výživovými doplňky a zdravou výživou. Tyto kampaně tvoří téměř polovinu našeho portfolia. Dokážeme tak zde poskytnout skvělý servis, kvalitní publishery i mnoho objednávek.

A do třetice všeho dobrého je tady naše technické řešení. PAN je mezi affiliate publishery rozšířený, umí se v něm orientovat a v porovnání s některými dalšími softwary je i rychlý.

Dokázal byste specifikovat, pro jaké klienty je affiliate marketing efektivní?

V síti máme nastavenou pomyslnou hranici 300 a více objednávek za měsíc (ideálně průměr za posledních 12 měsíců). E-shop by měl již mít vyřešené i další marketingové kanály (PPC, SEO, emailing, sociální sítě, srovnávače), protože affiliate marketing patří u českých e-shopů mezi okrajový kanál. 

Nové a menší e-shopy většinou v katalogu kampaní zapadnou, protože affiliate publisheři preferují zavedené značky a produkty s hledaností.

Záleží vždy také na podmínkách. S vysokou provizí lze uspět i u těch menších.

Zkuste z pozice e-shopera, který se rozhodne Affial vyzkoušet, popsat průběh a spolupráce s tvorbu aktivní kampaně. 

Určitě. Pro e-shop je nejtěžší vymyslet podmínky a zvolit vhodnou provizi pro publishery. Jakmile je toto hotové, následuje standardní smlouva o spolupráci a příprava kampaně. To obnáší vytvoření účtu, trackovacích kódů a stránku kampaně. To vše zařizuje naše síť.

E-shop má povinnost pouze smlouvu podepsat, nasadit kód do doplňku, dodat propagační materiály a kampaň je připravena ke spuštění.

Pro zvýšení výkonu kampaně je vhodné posílat produkty k recenzi zdarma a rychle schvalovat dokončené objednávky z dokumentu, který 1x měsíčně zasíláme ke kontrole. Jsme rádi, pokud nás e-shop informuje o probíhajících akcích, které můžeme předčasně komunikovat na publishery v newsletteru nebo publisherském rozhraní.

Pro Upgates jsme nedávno spustili ověřený doplněk. Jak aktivace probírá? 

Po aktivaci se obchodu zobrazí seznam kroků, které jsou nutné pro realizaci a spuštění kampaně. Vždy tak klient ví, co ho zrovna čeká a v jakém kroku se nachází.

Je nutné říct, že samotnou aktivací se kampaň nespustí. Nejprve ho na základě aktivace doplňku sami kontaktujeme a domluvíme podmínky pro oboustrannou spokojenost.

A jak je to s cenou? Účtujete si provize z uskutečněného prodeje, nebo paušální poplatek za přístup do obsahové sítě?

Provoz affiliate kampaně obsahuje 2 složky:

  1. Paušální poplatek
  2. Předem stanovená provize z prodeje (výše provize je individuální, pro představu se můžete podívat na náš katalog kampaní)

Paušální poplatek činí 30 € měsíčně pro jednu kampaň. Poplatek se hradí na rok dopředu, tzn. celkem 360 €.

Působíte také v zahraničí? 

Primární je pro náš Česká Republika a Slovensko, kde máme většinu e-shopů a zároveň i publisherů. 

Dále dokážeme naše služby poskytnout i v Maďarsku a Rumunsku. Jsou to pro nás ale spíše okrajové trhy.

Jaké máte s vaší platformou plány do budoucna? 

Nadále chceme zůstat součástí katalogu ověřených doplňků a poskytovat klientům s platformou Upgates kvalitní služby. Pomoc s akvizicí nových zákazníků, zvýšit povědomí o jejich značce a budovat kvalitní recenze produktů skrze naše affiliate publishery.

Další článek
Ladislav Hrbáček a Markéta Kryštůfková z Leadhub: máme zákazníky, kterým přinášíme až 50 procent tržeb