O affiliate marketingu s Jánem Makovičem z Affiliate Port

Affiliate marketing je typ marketingu, který je založen hlavně na provizní odměně za propagaci zprostředkovanou affiliate publisherem. Firma tímto způsobem získá rozšířené využití propagačních kanálů a zprostředkovatelé získají podíl z prodeje. Tvoří ho čtyři základní spolupracující strany- inzerenti (klienti), publisher (affiliate partneři), affiliate síť a zákazníci. Co nabízí affiliate marketing e-shopům, čím se liší a proč je tou správnou volbou? V dnešním rozhovoru s Jánem Makovičem získáte odpovědi na tyto otázky a ještě o něco podrobněji.

Čím se Affiliate marketing odlišuje od ostatních modelů propagace?

Hlavním rozdílem mezi typickou formou propagace a affiliate propagací je způsob platby za propagaci. V Affiliate marketingu inzerenti neplatí za umístění reklamy, za imprese nebo prokliky. Platí se až za zrealizované a schválené prodeje, čímž se snižuje riziko nákladovosti. Affiliate marketing není omezen na jeden typ publishera, takže umožňuje variabilitu propagačních kanálů a nástrojů. Nabízí možnost pracování na více marketingových cílech a je nejlepší volbou pro budování výkonu.

Pro koho je Affiliate marketing vhodný?

Vyzdvihujeme přístup k Affiliate marketingu pro všechny typy e-shopů, bez omezení na určitý druh sortimentu. Je však vhodnější pro e-shopy, které akumulují měsíčně 100 a více objednávek. Neexistuje přesná šablona, ​​je vhodný ať nabízíte služby či produkty, ale nejlépe funguje B2C sektor. Určitě je jednodušší začít pomocí affiliate sítě než na vlastní pěst.

Co všechno získám, když se zapojím do affiliate sítě?

Affiliate síť je pro klienty v první řadě zjednodušeným spojením s publishery, tedy affiliate partnery. Těch existují více typů, které kromě propagace přispívají i k podpoře brandu. Affiliate síť také slouží jako nápomocný článek po technické a komunikační stránce. Inzerentům je přidělen manažer, který je provede celým procesem a odpovídá na všechny otázky, které se naskytnou.

Co je jedinečné na affiliate síti Affiliate Port?

Affiliate Port vyniká z ostatních sítí zejména vlastními výkonnostními projekty. Nejúspěšnějším je Plná Peněženka, která je momentálně jedničkou na trhu v rámci cashbackových portálů. Mezi další unikátní projekty Affiliate Portu patří i inspirativní módní katalog Lookio, který je jediným módním affiliate produktovým katalogem na našem trhu. Kromě vlastních projektů síť nabízí i spolupráci s exkluzivními partnery, mezi které patří například studentský program výhod ISIC, program výhod pro zaměstnance UP, aplikace MallPay a mnoho dalších. Do těchto projektů jsou inzerenti po zahájení spolupráce automaticky zapojeni, díky čemuž jim dokážeme výkon téměř garantovat. V oblasti analytiky a reportingu také využíváme bezpečnou a stabilní globální implementovanou americkou technologii. Kromě toho si zakládáme na individuálním a lidském přístupu s našimi klienty i affiláky, kterým jsme vždy k dispozici.

Je Affiliate vhodný i pro období COVID-u?

Jednoduchou odpovědí je jednoznačně ano. Pandemie a s ní související opatření pomohly k přesunu nákupu do online, jak jistě každý pocítil na vlastní kůži. Tato digitální migrace rozšířila online ekonomiku a dala e-shopům možnost pracovat na zlepšení jejich digitální prezentace. Když více lidí nakupuje online formou, logicky to znamená více zisku v této sféře, pokud je správně odpovězeno na poptávky zákazníků. Právě affiliate marketing je odpovědí na hladké přizpůsobení se momentálnímu rozvoji. Affiliate marketing má oproti ostatním marketingovým modelům výhodu kontroly výdajů, což je výhodou nejen v období krizové situace.

Jak začít spolupracovat s Affiliate Portem a Plnou peněženkou?

Velmi jednoduše. Na stránce vyplníte poptávkový formulář, ve kterém zadáte základní informace týkající se e-shopu a společnosti. Po přijetí poptávky se s vámi spojí manažer, který vás provede podpisem smlouvy a zařídí iniciaci tvorby affiliate kampaní na základě vašich marketingových cílů. Následně je vytvořen profil v katalogu inzerentů, kde publisher vidí nabídku na spolupráci, kterou si mohou zvolit kromě již oslovených partnerů i další publisheři.

Jak můžete vidět, začít průzkum nového odvětví marketingu není vůbec složité. Stačí, pokud máte správnou pomocnou ruku. Děkujeme Jánovi za rozhovor.

Další článek
Marek Duda z Retino: k vratkám a reklamacím je třeba postavit se čelem. Dívejte se na ně jako na obchodní příležitost