Josef Andrle ze Srovname.cz: nechceme být jen dalším srovnávačem. Pro e-shopy suplujeme práci agentur

Zbožové srovnávače jsou pro e-shopy jedním z nejdůležitějších prodejních kanálů. Srovname.cz na to jde ale trochu jinak. Místo toho, aby platforma soupeřila s dalšími službami na trhu, začala razil vlastní cestu. Pro e-shopy chce být díky individuálnímu přístupu rovnocenným partnerem. Kampaně tak může přispůsobovat doslova na míru. 

Přibližte nám na úvod, jak vlastně portál srovnáme.cz funguje?

Předně jsme obchodní rádce a porovnávač cen. Každý den porovnáváme ceny desítek milionů výrobků, které skrze naší síť nabízí více než 3 tisíce e-shopů a jejich počet neustále roste. Nechceme být ale jen “další srovnávač” cen za Heurekou a Zbožím. Pro svoje klienty jsme platformou, jež do určité míry dokáže suplovat práci agentur, které jinak správu srovnávačů pro eshopy řeší.

Kdybych si chtěl jako laik založit porovnávač zboží, co považujete za nejdůležitější/největší problém?

Neřekl bych, že existuje jeden největší problém. Porovnávač zboží je specifický projekt a je potřeba dobře zvládnout několik oblastí. 

Jednou z nejdůležitějších je určitě zpracování XML feedů, které nám eshopy posílají. Pro představu několikrát denně zpracujeme okolo 30 milionů položek, což vyžaduje mít dobře zvládnutou a připravenou infrastrukturu. Další oblastí je propagace jednotlivých položek. Potřebujete jednotlivým eshopů, posílat relevantní návštěvníky, kteří zároveň jejich produkty v rozumném konverzním poměru nakoupí. To vše s ohledem na návratnost jejich investice. Takže se neustále snažíme hledat nové marketingové kanály/cesty.

Položím otázku kterou jistě často slýcháváte - v čem se odlišujete například od Heureky?

Snažíme se být odlišní v několika ohledech.

Jednak chceme s každým klientem pracovat individuálně, protože si uvědomujeme, že každý z nich je jedinečný, z čehož plynou i individuální požadavky. 

Chceme být pro naše klienty opravdovým partnerem na poli ecommerce - osobní přístup zachováváme i přes jejich velké množství.

Našim cílem je porozumět problému klienta a s jeho pomocí najít co nejlepší řešení, které mu bude vyhovovat a které zajistí nejefektivnější návratnost jeho investice.

Dále se snažíme být pro eshopy platformou, nikoliv jen dalším srovnávačem. 

Můžete to trošku přiblížit co si pod pojmem platforma pro eshopy mám představit?

V praxi to znamená, že využíváme různé kanály pro propagaci jednotlivých produktů. A celé to na pozadí řídí sada chytrých algoritmů, které se rozhodují na základě dat z našeho konverzního pixelu.

Aby platforma mohla optimálně pracovat s investicemi klientských e-shopů, používá vlastní konverzní pixel. Jeho pomocí měří data, podle kterých následně vytváří kampaně na míru. V praxi to znamená, že přivádí návštěvníky na produkty, které e-shopům vytváří většinu konverzí. Zajištění co nejefektivnějších kampaní Srovname podporuje i napojením na další platformy, odkud stahuje trendová data, která při jejich správě zohledňuje.

Vedle samotného webu Srovname využívá více kanálů, kudy jednotlivé produkty propaguje. Jeho systém na základě specifik jednotlivých e-shopů rozhoduje, na kterém z nich bude nejvhodnější daný sortiment propagovat.

K tomu, aby Srovname mohlo takto dynamicky pracovat s produkty jednotlivých e-shopů, je implementace konverzního pixelu naprostým základem. Díky tomu pak lze prakticky rozhodnout, které produkty e-shopu přivádí nejvíce konverzí a ty pak v aukci podpořit vyšším bidem. A naopak produkty, které konverzi nepřivádí, je možné v rámci aukce potlačit, nebo je úplně vynechat. Vše probíhá naprosto automatizovaně s tím, že čím více informací o konverzích Srovname má, tím rychleji dokáže na aukci reagovat. Podobný systém využívá například systém Google Nákupů v případě aktivace části ROAS (Return on ad spend).

Všechna činnost se správou kampaní probíhá na straně srovnávače, bez toho aniž by kdy překročil maximální CPC, které má e-shop nastavené v administraci. 

Jsme zkrátka platformou, která dokáže optimálně pracovat s investicí našich klientů a šetřit jim tak čas a náklady.

Pokud bych jako eshop chtěl na Srovnáme inzerovat, co mi doporučíte?

Začít u nás inzerovat je vlastně velice jednoduché. Stačí se zde zaregistrovat. Vedle informací o eshopu nám stačí XML feed, který ale většina eshopů už stejně má. Případně také spolupracujeme se službou Mergado, díky které dostanou optimalizovaný feed přímo pro nás. Pak už jen stačí nabít kredit a vaše produkty můžeme začít nabízet uživatelům.

Jako další věc bych jednoznačně nasadil konverzní pixel. Bez informací o konverzích kampaních eshopu spustíme, ale nejsme schopni vyhodnotit, zda návštěvy které posíláme vytvářejí konverzi nebo ne. V kamenném obchodě byste se zákazníků zeptal, proč odchází s prázdnou. V našem případě nic takového nelze a proto informace o nákupu získáváme pomocí konverzního pixelu.

Jaké máte v platformou Srovname.cz plány do budoucna? 

Rádi bychom do pro eshopy více zpřístupnili naši obsahovou platformu, kterou jsme v roce 2021 spustili do pilotního provozu.

Jedná se o propracovanou a uzavřenou síť recenzních a dalších obsahových portálů. Za normálních okolností je pro e-shop velmi složité do podobných obsahových sítí proniknout, neboť je drží pevně v rukou nejvýznamnější hráči na trhu. Partnery do této obsahové sítě si sami vybíráme a prověřujeme.

Konverzní míra skrze recenzní weby je velmi slušná, a to především v kombinaci s remarketingem. Podle našich zkušeností navíc skrze recenzní portály nakupují zákazníci méně citliví na cenu. Vychází totiž z doporučení autoritativního recenzního webu.

Tímto způsobem e-shopy dovedou velmi dobře cílit uživatele a získají kvalitní výsledky ve spojení s remarketingem. Obsahová platforma je pak také šikovnou možností pro brand marketing.

Chce začít s internetovým porovnávačem Srovname.cz? Přichystali jsme vám k tomu ideální příležitost. Právě teď totiž můžete využít exkluzivní bonus, díky kterému získáte 15 % kreditu navíc. Stačí se  registrovat pod tímto odkazem.
Další článek
Filip Svárovský (CEO, Tanganica): při správě produktových reklam e-shopům šetříme čas i peníze