V rámci nové spolupráce s marketingovým nástrojem SEOwebmaster z dílny SEMOR vám přinášíme rozhovor se zakladatelem a majitelem, Vítem Michalkem. 

SEOwebmaster vám pomůže nejen s kontrolou indexace a zpětných odkazů vašeho e-shopu. V rámci On Page kontrol se jednoduše zbavíte duplicitních názvů nebo popisů podstránek apod. Více detailů nám už prozradí v rozhovoru sám Vít Michalek. 

Dobrý den, Vítku. V úvodu jsme SEOwebmaster stručně popsali. Mohl byste nám ale o nástroji a jeho funkcích povědět ještě trochu více?

Zdravím a děkuji za možnost napsat více informací o nástrojích, které tvořím. Ve své podstatě je to takový “hlídací pes”, jak ho znáte z většiny e-shopů. Jen s tím rozdílem, že náš nástroj hlídá a hledá možné problémy na vašem eshopu, které by mohly “ohrozit” jeho postavení ve vyhledávačích nebo samotný zážitek návštěvníka. Typicky může jít o špatný odkaz, který nikam nevede. Většina eshopařů svůj web vůbec nekontroluje, nebo jen velmi sporadicky, podle toho co se zrovna dočtou. Což není špatně, mají pochopitelně na práci jiné věci. No a proto je tady SEOwebmaster, který jim ulehčí a ušetří hodně času, který mohou věnovat někde jinde.

Sám nástroj používám pro všechny své projekty a taky pro sledování nových odkazů u své konkurence.

Pro koho je ideální SEOwebmaster a komu byste raději doporučil SEMOR? 

SEMOR je komplexnější nástroj, který toho v dnešní době už zvládá spoustu. Určený je spíše pro uživatele, kteří nad zjištěnými daty chtějí dále pracovat - rozhodovat, upravovat svůj projekt. Kdežto SEOwebmaster je jednoduchý nástroj jednoznačně cílený na tyto 3 věci:

  • onpage kontrola webu
  • sledování počtu indexovaných stránek ve vyhledávačích
  • výpis nových odkazů

Co vás v minulosti vedlo k vytvoření těchto marketingových nástrojů? Pamatujete si ještě, kdy vám tahle myšlenka prvně prolétla hlavou?

SEMOR letos oslavil už 8. narozeniny, takže to poprvé už nebudu vědět jistě. V prvních měsících určitě nebylo v plánu mít z toho veřejný nástroj, měl sloužit jen mně jakožto SEO konzultantovi.

No a co se týká SEOwebmaster, tak to bylo někdy v srpnu 2020, když jsem tuto doménu odkoupil a začal připravovat systém. Už 9. 9. 2020 byl projekt hotový a měl prvni recenzi.

Využívají vaše nástroje častěji spíše marketingové agentury nebo přímo majitelé e-shopů?

SEOwebmaster využívají z 95% přímo e-shopy, což je i cílem. Chtěl jsem dát e-shopařům příležitost, aby byli pravidelně informováni o základních možnostech a problémech na jejich projektech. Snažím se postupně každý problém definovat a sepsat k němu také možnosti řešení nebo možné důsledky, když se nebude řešit.

SEMOR je spíše pro agentury a freelencery, kteří si tam evidují své klienty. V poslední době více začínají používat různé analýzy. Například hledanost klíčových slov, zpětné odkazy, gap analýzu a jiné.

A kolik přibližně e-shopů je vlastně využívá? 

Dohromady za oba nástroje to je nějakých 1 100 e-shopů. Nepočítám do toho projekty, které jsou v systémech v rámci agentur nebo freelancerů. 

Jak byste vyhodnotil rok 2020? Co se vám u SEMOR a SEOwebmaster povedlo a co moc ne? A jaké s nimi máte plány do příštího roku? 

Podle mých zkušeností i přes veškeré omezení přál rok 2020 online podnikání. U SEOwebmaster beru jako úspěch jeho spuštění a hlavně propojení s e-shopovým řešením UPgates, ale také s dalším velkým systém na našem trhu. Co se týká SEMORu, myslel jsem, že to bude Link Digger - kdy máme odkazy pro jakoukoliv doménu bez nutnosti mít účet u jiných službe typu Ahrefs,Semrush, Majestic. To se zatím nepotvrdilo, ale je pravda že jsme službu moc nepropagovali, neukazovali využití.

V roce 2021 bych rád dosáhl alespoň 3000 aktivních projektů v SEOwebmasteru, kapacitně (bez nutnosti řešit hardware) je systém připraven na 10 000 projektů.

Děkujeme vám za rozhovor a představení vašich marketingových nástrojů. Přejeme úspěšný zbytek roku 2020 a ještě úspěšnější rok 2021 :)