Nejen Pokémon GO a IKEA. Rozšířenou realitu může mít i váš e-shop
Technologie rozšířené reality (AR) o sobě dala poprvé pořádně vědět v roce 2016, kdy se svět zbláznil do hry Pokémon GO. Od té doby však rozšířená realita mnohokrát prokázala, že nejde jen o módní výstřelek, díky kterému jsou mobilní hry ještě návykovější. Naopak možnosti propojení fyzického a virtuálního světa nachází množství využití. Známá je například aplikace nábytkářského řetězce IKEA, která umožňuje vyzkoušet si nábytek v interiéru ještě před jeho pořízením. A teď si představte, že stejnou technologii může využívat také váš e-shop.
Rozšířená realita na e-shopu
S rozšířenou realitou můžete své zákazníky nechat vyzkoušet své produkty přímo u nich doma. Získat v dnešní době pozornost zákazníka nemusí být úplně jednoduché. Každý kupující si může vybírat z velkého množství nejrůznějších možností. Jednotliví hráči na trhu se pak pochopitelně předbíhají v tom, kdo z nich jako první nabídne svým návštěvníkům něco nového.
Pokud zákazníkovi nejsme schopni nabídnout žádnou přidanou hodnotu, riskujeme, že nakoupí u konkurence. A právě jedním z neotřelých a neokoukaných nápadů může být rozšířená realita. Co to vlastně je?
Rozšířená realita (AR - z anglického Augmented Reality) představuje spojení fyzického prostředí doplněného softwarově generovanými informacemi. Abyste si zážitek s AR užili, nepotřebujete vlastnit žádné zvlášť speciální zařízení. Stačí jen přístroj, která má kamenu a displej, tedy obyčejný smartphone nebo tablet.
Díky této technologii můžeme zákazníkovi na e-shopu umožnit zobrazení produktu doma, nebo třeba v kanceláři ještě předtím než si produkt nakoupí.
Zde se můžete přesně podívat, jak může rozšířená realita fungovat:
Ve prospěch rozšířené reality mluví následující čísla, která vyplynula z provedených výzkumů.
- 63 % lidí uvedlo, že jim rozšířená realita zlepšila zážitek z nakupování
- 61 % nakupujících preferuje nakupování v obchodech, které umožňují zobrazit si produkty v rozšířené realitě
- 49 % lidí je ochotných zaplatit víc za produkty, který si mohli předem prohlédnout v rozšířené realitě
- 45 % nakupujících uvedlo, že jim rozšířená realita šetří čas při nákupním rozhodování
Zdroj průzkumu: eCom Dash.
Rozšířenou realitu si můžete vyzkoušet také na svém Upgates e-shopu. Na první měsíc zdarma.
Tento článek vznikl ve spolupráci s agenturou Viansol, která pro Upgates doplněk Rozšířená realita vyvinula.