SEO v roce 2022 – jaké jsou nejnovější trendy?

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je neustálý závod o první místa ve výsledcích vyhledávání. Abyste se umístili na vyšších pozicích nebo si je jednoduše udrželi, musíte svou SEO strategii neustále upravovat v souladu nejnovějšími trendy Google - tak, jak se vyvíjí jeho algoritmus. Zde je přehled nejvýznamnějších trendů v oblasti SEO pro rok 2022, jimiž se můžete řídit při výběru nástrojů a strategií, které budete v roce 2022 upřednostňovat.

Hlasové vyhledávání

Obliba hlasového vyhledávání stále roste. Uvádí se, že k vyhledávání informací o místních firmách jej používá již více než 50 % zákazníků. Stále více lidí používá k přístupu na internet mobilních telefonů, u kterých je mnohem snadnější vyslovit otázku, než ji psát ručně. Již nyní máme navíc k dispozici služby Alexa, Siri a Google Assistant, které hrají v každodenním životě lidí stále zásadnější roli. Mnoho lidí nyní používá ve svých domácnostech chytrý reproduktor a se zavedením možnosti hlasového ovládání ve většině zařízení je jen otázkou času, kdy se hlasové vyhledávání stane primární formou používání Google.

Jak optimalizovat pro hlasové vyhledávání

Hlasové vyhledávání vybízí k vytváření obsahu, který má více konverzační charakter, bez formální struktury a s menším důrazem na klíčová slova. Abyste s tímto trendem udrželi krok, je důležité, abyste věděli, jaký styl konverzace na internetu používá vaše cílová skupina, abyste mohli snadno použít podobný tón i na vašich webových stránkách.

Zvyšující se důraz na unikátní obsah

Google se snaží nabízet uživatelům nejlepší odpovědi na jejich dotazy. Měřítkem kvality vašeho obsahu je tudíž i unikátnost. V Googlu je indexováno mnoho tisíc stránek podobného obsahu na stejná témata. Pokud byste vytvořili obsah, který by byl velmi podobný již indexovanému obsahu, proč by Google měl váš obsah hodnotit výše než originál? Proč by měli lidé navštěvovat stránky, které jsou horší než nejlépe hodnocené výsledky? Pokud proto chcete ve výsledcích vyhledávání uspět, musí být váš obsah autentický, užitečný a předávat lidem nějakou hodnotu. Jak takový obsah získat?

Mezi vhodné materiály pro tvorbu jedinečného obsahu patří případové studie, experimenty, reference zákazníků, informace o úspěších dosažených vaší firmou a podobně. Jednoduše řečeno, jedná se o jedinečný obsah, který ještě nebyl zveřejněn někde jinde. Nejenže tak vytvoříte autentický obsah, který se Googlu líbí, ale tento obsah vás v očích Googlu a vašeho publika pomůže etablovat jako důvěryhodnou autoritu ve vašem oboru.

Rychlost stránek je stále velmi důležitým faktorem

Zlepšete dobu načítání stránek pro mobilní zařízení a počítače, jinak zůstanete pozadu. Ačkoli není žádným tajemstvím, že rychlost stránek je jedním z nejdůležitějších SEO trendů již několik let, v poslední době je důležitější než kdykoli předtím. Aktualizace Google algoritmů totiž přisuzují rychlosti, s jakou se vaše stránky načítají, stále větší váhu. Chcete-li být úspěšní při optimalizaci pro vybrané úryvky, hlasové vyhledávání nebo pro zobrazení na první stránce, rychle se načítající web zvýší vaše šance. Studie ukazují, že 1 ze 4 uživatelů opustí stránku, která se načítá déle než 3 sekundy. Vysoká míra opuštění následně vážně poškodí vaši pověst u Googlu a vede ke ztrátě pozic a návštěvnosti.

Rychlost stránek je důležitá pro uživatelskou zkušenost

Jedním z trendů, který již nějakou dobu ovlivňuje SEO, je zákaznická zkušenost, která mimo jiné závisí i na rychlosti, s jakou se web načítá. Google nyní k měření zákaznické zkušenosti používá metriku Core web vitals, která zahrnuje 3 faktory:

 Vykreslení největšího obsahu (LCP) - dobu načtení největšího prvku na stránce - textového bloku, obrázku, videa nebo jiného obsahu. 

Zpoždění při prvním vstupu (FID) - doba mezi kliknutím na stránku a reakcí prohlížeče na tuto akci. 

Kumulativní posun rozložení (CLS) - míra posunu prvků stránky během načítání. 

Tyto metriky mohou být ovlivněny mnoha různými způsoby, například tím, kolik máte přesměrování, kolik a jak velkých obrázků a také velikost textu. 

Jak zrychlit webové stránky

Chcete-li zvýšit rychlost načítání stránek v počítačích i mobilních zařízeních, musíte nejprve dobře porozumět tomu, jak si vaše webové stránky vedou. Pomocí služby Google PageSpeed Insights získáte nejen informace o tom, jak rychlé vaše stránky jsou, ale také doporučení, co máte udělat, abyste váš web zrychlili.

Ujistěte se, že dodržujete pokyny Google pro zrychlení webových stránek. To může zahrnovat například zmenšení fyzické velikosti obrázků a přidávání obsahu. Používejte také mezipaměť pro statické zdroje, jako jsou obrázky, aby se stahovaly pouze jednou - ušetříte tak přenos dat sobě i uživatelům. A nakonec zajistěte, aby všechny vlastní skripty na vašem webu byly komprimovány, protože to může představovat až 70% rozdíl v rychlosti stránek.

Etické budování odkazů

Není žádným tajemstvím, že odkazová schémata, která byla v minulosti jedním z hlavních optimalizačních triků, již v současnosti nejen že nefungují tak jako dříve, ale jsou nyní také často penalizována Google. Algoritmy Google totiž dokážou nepřirozené odkazy odhalovat stále lépe. Proto se v roce 2022 musíte mít na pozoru před všemi strategiemi, které zahrnují reciproční výměny odkazů, placené odkazy nebo jiné neorganické techniky budování odkazů. V souvislosti s nejnovějšími trendy jsou získávání odkazů za peníze, výměny odkazů a dokonce i rozsáhlé guest postingové kampaně považovány za techniky black hat SEO.

Pokud se chce vaše firma umístit na vyšší pozici v Google, je načase zaměřit se na etičtější způsoby získávání kvalitních zpětných odkazů. Nejlepším způsobem, jak toho dosáhnout, je vytvářet užitečný obsah, který bude přitahovat odkazy přirozeně.

Přístupnost

Počet lidí, kteří mají přístup k internetu, se neustále zvyšuje. Vaše stránky tak bude navštěvovat stále více lidí starších, nebo handicapovaných. Klíčovým trendem budoucnosti tedy bude, aby je viděli a našli všichni - včetně osob se zrakovým nebo jiným postižením. 

Zajištění přístupnosti obsahu vašich webových stránek, služeb a produktů pro osoby se zdravotním postižením vám pomůže nejen v žebříčcích vyhledávání, ale také poskytne lepší zákaznickou zkušenost.

Sečteno a podtrženo, pokud se chcete umístit na vyšších pozicích ve vyhledávání Google, přístupnost je to jedním ze SEO trendů, kterému byste měli v roce 2022 věnovat velkou pozornost.

Udržte své stránky na špici i v roce 2022

Překotný rozvoj technologií ve vyhledávání nutí všechny majitele internetových stránek držet krok s nejnovějšími trendy. Pokud zaspíte, vaše konkurence toho využije a získá náskok, který budete později těžko dohánět. Výše zmíněné tipy samozřejmě nejsou všechny změny v SEO trendech, které vás v roce 2022 čekají, ale jsou vodítkem, naznačujícím, kterým směrem se v roce 2022 vydat, pokud chcete zlepšit vaši SEO strategii.

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Další článek
Marketing e-shopu - SEO faktory