Hledali jste někdy něco na Google nebo Seznamu? Nejspíše ano, což znamená, že SERP už poměrně důvěrně znáte.

Co je to SERP 

SERP (Search engine results page) je totiž stránka zobrazená internetovým vyhledávačem na základě jeho dotazu. Ta této stránce jsou jednak výsledky vyhledávání, ale také obsah zobrazovaný jako reklama, výsledky zbožových srovnávačů, mapa nebo například výsledek z katalogu firem. 

Trend je zřejmý. Výsledků na základě organického vyhledávání se zde zobrazuje stále méně. Vyhledávače naopak uživatelům servírují větší podíl placeného obsahu a dalších výsledků než v minulosti. Protože místo pro organické vyhledávání ubývá, musí firmy vkládat více úsilí do optimalizace pro vyhledávače neboli SEO, které je součástí marketingu ve vyhledávačích (SEM). Boj o přední místa ve vyhledávání je totiž náročný.